Uticaj procesnih parametara na pirolizu i gasifikaciju otpadnih automobilskih pneumatika
Investigation of the influence of process parameters on the pyrolysis and gasification of waste automotive tires
Докторанд
Milotić, MilanМентор
Đurić, SlavkoЧланови комисије
Nakomčić-Smaragdakis, BrankaDžaferović, Ejub
Štrbac, Dragana
Stanojević, Petko
Đurić, Slavko
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
U disertaciji je prikazan matematički model gasifikacije otpadnih automobilskih pneumatika. Modelom je istražen uticaj količine ubačenog vazduha i vodene pare u gasifikator i temperatura gasifikacije na prinos gasovitih produkata. Numerička procedura je riješena Newton-Raphson metodom a brojne vrijednosti molskih udjela gasovitih komponenata u ravnotežnoj mješavini dobijene su korišćenjem programskog jezika C. U drugom dijelu disertacije prikazano je eksperimentalno ispitivanje pirolize otpadnih automobilskih pneumatika. Eksperimentalni rezultati ukazuju da na prinos gasa, odnosno na prinos čvrstog (koksnog) ostatka značajno utiču parametri: veličina čestice otpadne gume, temperatura pirolize i brzina zagrijavanja uzorka.
The dissertation presents a mathematical model of gasification of waste automotive tires. The model examined the impact of the amount of the loaded air and water vapor in the gasifier and gasification temperature to yield gaseous products. The numerical procedure is resolved Newton-Raphson method and the numerical values of mole portions of gaseous components in the equilibrium mixture obtained using the programming language C. In the second part of the thesis is shown experimentally testing pyrolysis of waste automotive tires. Experimental results indicate that the yield of gas, or to yield a solid (coke) significantly affect the rest of the parameters: the size of the particles of waste rubber pyrolysis temperature and heating rate of the sample.