Приказ основних података о дисертацији

Advanced control of induction motor in electric vehicle propulsion system

dc.contributor.advisorMarčetić, Darko
dc.contributor.otherVasić, Veran
dc.contributor.otherOros, Đura
dc.contributor.otherMatić, Petar
dc.contributor.otherJerkan, Dejan
dc.contributor.otherMarčetić, Darko
dc.creatorPopović, Vladimir
dc.date.accessioned2021-09-23T09:56:29Z
dc.date.available2021-09-23T09:56:29Z
dc.date.issued2020-12-18
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija160317586911840.pdf?controlNumber=(BISIS)115434&fileName=160317586911840.pdf&id=16970&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=115434&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije160317592675153.pdf?controlNumber=(BISIS)115434&fileName=160317592675153.pdf&id=16971&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18497
dc.description.abstractModerni pogoni električnih vozila zahtevaju napredno upravljanje pogonskom električnom mašinom kojim se postiže robustan rad i optimalne performanse u svim režimima rada. U disertaciji je predložen niz metoda za upravljanje asinhronom mašinom koje pokrivaju većinu režima rada električnog vozila a predstavljaju generalizaciju konvencionalnih rešenja nadogradnjom efekata gubitaka u gvožđu. Problem parametarske osetljivosti kontrolera orijentacije polja asinhrone mašine specifične konstrukcije je rešen predlogom algoritma zasnovanim na samopodešavajućem estimatoru vremenske konstante rotora. Zatim je konstruisan algoritam za optimalnu raspodelu dinamičkih kapaciteta struje u cilju maksimizacije momenta, primenljiv u dinamičkom režimu rada, kao i algoritam uvećanja energetske efikasnosti sa uvažavanjem efekta zasićenja i gubitaka u gvožđu, primenljiv u trajnom režimu rada električnog vozila. Numeričke i eksperimentalne provere su izvršene na modernom DSP-u.sr
dc.description.abstractModern electric vehicle propulsion systems impose the necessity for robust and yet simple strategy for obtaining optimal drive performances regarding the driving conditions. In this thesis, the set of novel optimal control methods is developed to cope with the various different driving states of electric vehicle. The presented methods are designed to upgrade performances of the conventional strategies by including the effects of iron losses. Parametric uncertainty problem in FOC controller of specifically designed asynchronous machine is solved by introducing the novel self-tunning estimator of rotor time constant. Consequently, the construction of optimal controller which maximizes the torque generation mechanism, suitable for intermitent driving cycle of electric vehicle, and algorithm for enhancing the efficiency characteristic, in continuous driving mode, is provided, which include the effects of saturation and iron losses. Numerical and experimental verification is done on a modern DSP to emphasize the essential advantages of novel control strategy.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наукаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/42004/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectelektromotorni pogonsr
dc.subjectelectric driveen
dc.subjectelektrično vozilosr
dc.subjectoptimalna kontrolasr
dc.subjectadaptivnoupravljanjesr
dc.subjectenergetska efikasnostsr
dc.subjectasinhrona mašinasr
dc.subjecttraction vehicleen
dc.subjectoptimal controlen
dc.subjectadaptive controlen
dc.subjectenergy efficiencyen
dc.subjectinduction machineen
dc.titleNapredno upravljanje asinhronim motorom u sklopu pogona električnog vozilasr
dc.title.alternativeAdvanced control of induction motor in electric vehicle propulsion systemen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМарчетић, Дарко; Јеркан, Дејан; Марчетић, Дарко; Матић, Петар; Орос, Ђура; Васић, Веран; Поповић, Владимир; Напредно управљање асинхроним мотором у склопу погона електричног возила; Напредно управљање асинхроним мотором у склопу погона електричног возила;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/76010/Izvestaj_komisije_11429.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/76009/Disertacija_11429.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18497


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији