Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет „Алфа БК“
  • Факултет информационих технологија (ФИТ)
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет „Алфа БК“
  • Факултет информационих технологија (ФИТ)
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ефекти имплементације информационо-комуникационих технологија у наставном процесу на високошколским установама

The effects of the implementation of information and communication technologies in the teaching process at higher education institutions

Thumbnail
2021
Изјава ментора (316.1Kb)
Извештај о оцени (3.945Mb)
Одлука ННВ (306.2Kb)
Докторска дисерација (5.190Mb)
Докторанд
Милићевић, Виолета
Ментор
Денић, Небојша
Чланови комисије
Глигорић, Ненад
Павков, Иван
Закић, Александар
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
Интензиван развој савремених информационо-комуникационих технологија учинио је да наставни процес у високошколским установама није могућ без њихове свеобухватне примене. Обзиром да ефекти имплементације ових технологија нису исти у свим високошколским установама, циљ ове дисертације је да се анализирају њихови ефекти на процес наставе у одабраним установама. Ова истраживања су обухватила 10 факултета и три високе школе струковних студија којима је анкетирано 704 испитаника, од којих је 508 студената и 196 наставног особља. Након спроведене и статистички обрађене анкете посебно су анализирани резултати за обе групе испитаника. Резултати анкете студената анализирани су у функцији шест параметара: пола студената, година њихове старости, средина из које они долазе, места у којима студирају, високошколских установа у којима студирају и степена студија. Резултати анкете за наставно особље анализирани су у функцији пет параметара: пола наставног особља, година њихове старости, радног стажа у... вискошколским установама, високошколских установа у којима су запослени и наставничког звања. Појединачно је анализиран утицај сваког наведеног параметра на: облик наставе, модел коришћења рачунара, оцену степена примене е-учења помоћу Мооdlе-а, оцену утицаја главних фактора на степен примене ИКТ-а, анализу степена праћења наставних планова из области ИКТ-а, примену WiFi на високошколским установама, оцену ефеката примене ИКТ на факултетима/високим школама, динамику примене рачунарске опреме и динамику примене рачунарских програма и материјала за учење. Посебан акценат је дат на компарацији добијених резултата тј. утврђивању колико се ставови студената и наставог особља поклапају, како на факултетима, тако и на високим школама струковних студија. На основу детаљног разматрања резултата анктете студената и наставног особља, као и прикупљених информација о тренутном стању информационо-комуникационих технологија у овим установама, идентификован је низ недостатака. Из тог разлога предложене су одређене сугестије са циљем повећања ефикасности употребе информационо-комуникационих технологија у наставном процесу на високошколским установама.

Факултет:
Универзитет „Алфа БК“, Факултет информационих технологија (ФИТ)
Датум одбране:
30-08-2021
Кључне речи:
Информационo-комуникационе технологије / високошколске установе / наставни процес
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18486
Остали линкови:
http://www.alfa.edu.rs/O-Univerzitetu/Repozitorijum/FIT-Violeta-Milicevic-8.6.2021
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18486

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS