Приказ основних података о дисертацији

Approaches to research and experimentation in the visual arts (derivation of theoretisation of transdisciplinary artistic research based on the work of Ivan Ladislav Galeta)

dc.contributor.advisorŠuvaković, Miodrag
dc.contributor.otherLah, Nataša
dc.contributor.otherFilipović, Andrija
dc.contributor.otherDedić, Nikola
dc.contributor.otherBešlagić, Luka
dc.creatorKružić, Dragana
dc.date.accessioned2021-07-27T08:14:53Z
dc.date.available2021-07-27T08:14:53Z
dc.date.issued2021-06-10
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/43197-pristupi-istrazivanju-i-eksperimentu-u-vizualnim-umjetnostima-izvodjenje-teoretizacije-transdisciplinarnih-umjetnickih-istrazivanja-na-osnovu-djela-ivana-ladislava-galetesr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18472
dc.description.abstractPredmet ovog istraživanja doktorske disertacije po nazivom Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdiciplinarnih umjetničkih istraživanja na osnovu djela Ivana Ladislava Galete) odnosi se na analizu pojmova, procedura i protokola eksperimentalnog i istraživačkog pristupa unutar umjetničke produkcije, što upućuje na transdisciplinarna i metamedijska prekoračenja granica vizualnih umjetnosti temeljenih na avangardnim, neoavangardnim i postavangardnim propozicijama. Kompleksni sklop različitih teorijskih platformi konstruirao je referentni okvir čija je interpretacija obuhvatila hibridnost polja eksperimenata sa filmom, fotografijom, videom, zvukom, vizualnom poezijom, zatim internetske akcije, intervencije u javne prostore, te pregled pedagoških eksperimentalnih istraživačkih praksi. Teorijsko interpretativni korpus objedio je teoriju intertekstualnosti, teoriju filma, teoriju semiotike i semiologije, teoriju umjetnosti i kulture, teoriju umjetnika i teoriju hibridnih pisanja umjetnika. Disertacija je podijeljena u dvije kauzalne cjeline. U prvoj se vrši analiza i interpretacija povijesno-društvenog, kulturalnog, teorijskog i filozofskog konteksta, dok se u drugoj predstavlja studija slučaja koja obuhvaća sistemsku analizu umjetničke prakse hrvatskog multimedijalnog umjetnika Ivana Ladislava Galete. Višeslojan i kompleksan odnos navedenih teorijskih platformi kao diskurzivna analiza omogućio je lociranje, mapiranje, definiranje i interpretiranje problemske osnove unutar složene strukture umjetničke produkcije. Istovremeno je i simpflicirao složene hibridne znakovne sisteme, te diskurzivne epistemološke protokole i procedure. Problemska osnova na temelju koje je strukturirana kategorijalna podjela/sistemska analiza umjetničke prakse I.L.Galete u drugom dijelu doktorske disertacije izvedena je iz teorijske platforme Giulia Carla Argana (Đulia Karla Argana) o istraživačkoj umjetnosti/umjetnosti kao projekta. Prema Arganovoj klasifikaciji projektivnog, fluentnog, nedovršenog djela, kao postuliranje neoavangardnih tendencija, izveden je koncept work in progress kao diskurzivna kategorizacija umjetničke prakse podijeljena na četiri dominantne kategorije: intertekstualnost/intermedijalnost, bihevioralni performans, antiumjetnost i teorija umjetnik/hibridna pisanja umjetnika. Temeljne pretpostavke ovog istraživanja su: 1. Eksperimentom i istraživanjem kao djelatnim umjetničkim procedurama i protokolima prekoračuju se disciplinarne granice i granice specifičnosti medija; 2. Hibridnost polja ukazuje na složenost problemske osnove unutar strukture umjetničkog djela; 3. Hibridno pisanje umjetnika promatra se kao prvostupanjski jezično-teoretski instrument koji reflektira drugostupanjske metateorijske tekstove (psihoanaliza, filozofija, antropozofija, ezoterija, teozofija, numerologija, matematika, fizika, književnost i sl.); 4. Umjetnička praksa sagledava se kao teorija in situ - samorazumljiv tok premisa i konkluzija nastao iz djelatne procedure istraživanja; 5. Umjetnička praksa posjeduje fundamentalne značajke projektivne umjetnosti; 6. Autorefleksivnost kao proteorijska praksa predočava palimpsestičko usložnjavanje karakterističnih strukturalnih intertekstualnih referenci; 7. Perceptivne destabilizacije promatraju se kao rezultat upotrebe nekonvencionalnih metoda i postupaka realizacije umjetničkog rada; i 8. Praksa pedagoško/umjetničkog rada pozicija je gdje se govorni performativni čin transponira u programski tekst, i sl.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Студије при универзитетуsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумen
dc.subjectumjetnički eksperimentsr
dc.subjectumjetničko istraživanjesr
dc.subjectintertekstualnostsr
dc.subjecttransdisciplinarnostsr
dc.subjectIvan Ladislav Galetasr
dc.subjectwork in progresssr
dc.subjectbihevioralni performanssr
dc.subjectautoferencijalnostsr
dc.subjectpedagoški obratsr
dc.subjectprovokacija percepcijesr
dc.subjectprojekt u umjetnostisr
dc.subjectkonceptualna umjetnostsr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.titlePristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (Izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih umjetničkih istraživanja na osnovu djela Ivana Ladislava Galete)sr
dc.title.alternativeApproaches to research and experimentation in the visual arts (derivation of theoretisation of transdisciplinary artistic research based on the work of Ivan Ladislav Galeta)sr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractШуваковић, Миодраг; Лах, Наташа; Бешлагић, Лука; Дедић, Никола; Филиповић, Aндрија; Кружић, Драгана; Приступи истраживању и експерименту у визуалним умјетностима (Извођење теоретизације трансдисциплинарних умјетничких истраживања на основу дјела Ивана Ладислава Галете); Приступи истраживању и експерименту у визуалним умјетностима (Извођење теоретизације трансдисциплинарних умјетничких истраживања на основу дјела Ивана Ладислава Галете);
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/72629/bitstream_72629.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18472


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији