dc.contributor.advisor | Kostovic, Svetlana | |
dc.contributor.other | Djermanov, Jelena | |
dc.contributor.other | Radovic, Vera | |
dc.contributor.other | Kostovic, Svetlana | |
dc.creator | Tančić, Nataša | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T12:55:51Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T12:55:51Z | |
dc.date.issued | 2021-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija161401900984586.pdf?controlNumber=(BISIS)117595&fileName=161401900984586.pdf&id=17529&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=117595&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije161401907506969.pdf?controlNumber=(BISIS)117595&fileName=161401907506969.pdf&id=17530&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | /DownloadFileServlet/IzvestajKomisije161401907506969.pdf?controlNumber=(BISIS)117595&fileName=161401907506969.pdf&id=17530 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18377 | |
dc.description.abstract | Profesionalni razvoj nastavnika je kompleksan i višeslojan fenomen koji se poslednjih decenija, u mnogim zemljama sveta, našao u središtu obrazovne politike i postao jedna od centralnih tema naučnih istraživanja usmernih na unapređenje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada savremene- inkluzivne škole. Predmet ovog rada je ispitivanje povezanosti faktora, kako iz spoljašnjeg okruženja, tako i iz unutrašnjeg, lično-psihološkog prostora nastavnika, kao pojedinca, sa njegovim profesionalnim razvojem u složenom inkluzivnom školskom kontekstu. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi povezanostseta različitih: socio-demografskih, personalnih i kontekstualnih činilaca sa profesionalnim razvojem nastavnika, među njima utvrde determinišuči činioci i time da doprinos pouzdanijem građenju slike o aktuelnoj praksi profesionalnog usavršavanja nastavnika u inkluzivnoj školi kao savremenom školskom modelu.U radu su kao teorijska polazišta razmatrane:Teorija samoodređenja (Self –determination Theory) i dve teorije profesionanog razvoja poznatih američkih autora – teorija profesionalnog razvoja (General theory of professional development and choice) Donalda Supera, kao opšta teorija i teorija profesionalnog razvoja nastavnika (Theory of professional development of teachers) Ralfa Feslera kao domen-specifična.Ovim empirijskim istraživanjem obuhvaćen je uzorak od 265 nastavnika osnovnih škola na terotiriji grada Novog Sada. Opšti nalaz istraživanja ukazuje na postojanje jednog determinišućeg faktora -pozitivan stav nastavnika prema profesionalnom razvoju - koji ostvaruje najjaču povezanost sa učešćem nastavnika u različitim oblicima profesoinalnog razvoja. Drugi faktor koji ostvaruje znatno nižu ali značajnu pozitivnu povezanost sa profesionalnim razvojem je samoprocena kompetentnosti nastavnika. Ostali prediktori PRN u inkluzivnoj školi su visoko procenjena samoefikasnost u radu u inkluzivnim odeljenjima, starost i dužina radnog staža iz grupe sociodemografskih faktora. Dobijeni rezultati pokazuju da je osnovna determinanta profesionalnog razvoja na uzorku ispitnika, obuhvaćenih ovim istraživanjem, iz grupe personalnih faktora, što je u skladu sa postavkama teorije samoodređenja i Superove teorije profesionalnog razvoja.Nalazi istraživanja pretenduju da doprinesu građenju potpunije slike o aktuelnoj praksi profesionalnog usavršavanja nastavnika u inkluzivnoj školi, kao savremenom školskom modelui da budu podrška u kreiranju budućih obrazovnih politika na ovom području. Verujemo da rezultati istraživanja mogu biti značajni mnogim akterima u obrazovanju, naročito nastavnicima i direktorimau refleksiji vlastitog rada, kao podsticaj za građenje vlastitih kompetencija, profesionalni rast i razvoj, kao i afirmisanje inkluzivne klime i kulture škole. | sr |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | Profesionalni razvoj nastavnika | sr |
dc.subject | stručnousavršavanje | sr |
dc.subject | inkluzija | sr |
dc.title | Determinante profesionalnog razvojanastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu | sr |
dc.type | Doktorska disertacija | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Костовиц, Светлана; Костовиц, Светлана; Радовиц, Вера; Дјерманов, Јелена; Танчић, Наташа; Детерминанте професионалног развојанаставника у инклузивном школском контексту; Детерминанте професионалног развојанаставника у инклузивном школском контексту; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/71933/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/71934/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18377 | |