Детерминанте намере коришћења услуга из домена економије дељења код миленијумске генерације у Републици Србији
Determinante namere korišćenja usluga iz domena ekonomije deljenja kod milenijumske generacije u Republici Srbiji
Докторанд
Бркљач, МиланМентор
Sudarević, TomislavЧланови комисије
Marinković, VeljkoSudarević, Tomislav
Marić, Dražen
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
У раду су представљена истраживања понашања потрошача услуга из домена економије дељења. Фокус истраживања је био на члановима миленијумске генерације у Републици Србији и утврђивању детерминанти намере коришћења услуга дељења смештаја и дељења вожње. Резултати анализа идентификују мотиве који руководе понашањем потрошача и представљају основу за дубље разумевање принципа на којима би требало заснивати маркетинг стратегије и тактике према посматраној циљној групи. Поред теоријских и практичних разматрања економије дељења, у раду је за тумачење прикупљених одговора испитаника и утврђивање карактера и релативног значаја детерминанти предложен и одговарајући структурни модел заснован на теорији планираног понашања. Добијени резултати потврђују полазне хипотезе истраживања и претпостављене мотиве који утичу на понашање потрошача. Резултати такође указују и на општи закључак да тржиште услуга економије дељења у Републици Србији у потрошачима миленијумске генерације има снажну основу за даљи... развој.
U radu su predstavljena istraživanja ponašanja potrošača usluga iz domena ekonomije deljenja. Fokus istraživanja je bio na članovima milenijumske generacije u Republici Srbiji i utvrđivanju determinanti namere korišćenja usluga deljenja smeštaja i deljenja vožnje. Rezultati analiza identifikuju motive koji rukovode ponašanjem potrošača i predstavljaju osnovu za dublje razumevanje principa na kojima bi trebalo zasnivati marketing strategije i taktike prema posmatranoj ciljnoj grupi. Pored teorijskih i praktičnih razmatranja ekonomije deljenja, u radu je za tumačenje prikupljenih odgovora ispitanika i utvrđivanje karaktera i relativnog značaja determinanti predložen i odgovarajući strukturni model zasnovan na teoriji planiranog ponašanja. Dobijeni rezultati potvrđuju polazne hipoteze istraživanja i pretpostavljene motive koji utiču na ponašanje potrošača. Rezultati takođe ukazuju i na opšti zaključak da tržište usluga ekonomije deljenja u Republici Srbiji u potrošačima milenijumske gener...acije ima snažnu osnovu za dalji razvoj.