Show simple item record

The linguistic picture of the world in the prose of Vladimir Kazakov

dc.contributor.advisorIčin, Kornelija
dc.creatorŠljivar, Vasilisa
dc.date.accessioned2021-03-17T10:28:46Z
dc.date.available2021-03-17T10:28:46Z
dc.date.issued2020-09-24
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7960
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:23314/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=32505097
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18087
dc.description.abstractНастоящая работа посвящена исследованию прозаических текстов Владимира Казакова, написанных в период с 1965 по 1988 гг. в лучших традициях авангарда. Предельно гибридная проза данного автора рассматривается сквозь призму трех главных категорий человеческого познания – времени, пространства, языка – которые он в своем творчестве стремится преодолеть. Уникальный словесный мир Казакова, парящий «на грани», или говоря терминами постмодернистской поэтики – казаковский хаосмос, воспринимается как продукт автодиалога, ведущегося автором в целях самопознания, то есть повторного воссоединения с миром. Чувство абсурда, вызванное невозможностью узнать себя, понять собственное существование, находит отражение в ряде тем, а также мотивов, строящих зыбкую, неуловимую, сугубо имманентную реальность. Среди ключевых обнаруживаются темы отчуждения, одиночества, отчаяния, отражения, исчезновения, вечности, призрачности, памяти, смерти, страха, а также мотивы окна, зеркала, часов, реки, моста, мгновений, фонарей, дали, света и т.д. Немаловажными предстают и различные литературные приемы: диалогизация, антропоморфизация, театрализация, карнавализация, драматизация, автобиографизм, документализм, лексический повтор и др. Работа в итоге выявляет, что процесс самопознания воспринимается Казаковым, как попытка возврата в лоно мира через освобождение от уз рационального мировосприятия. Данный опыт освобождения подразумевает выход за пределы сознания по ту сторону, в широкое неизведанное пространство хаоса, скрывающее потенциал к сотворению новых миров. Единственным средством такого прорыва, как бунта против абсурдного человеческого существования, Казакову видится язык, поскольку лишь в языке человек-мир находит себе место. Именно поэтому, для понимания поэтики данного автора стержневым является рассматривание многоуровневого языкового эксперимента, ломающего и отрицающего привычные представления, но заодно создающего новую, языковую картину мира условностей, и тем самым преподносящего спасение.sr
dc.description.abstractОвај рад је посвећен проучавању прозних текстова Владимира Казакова аписаних од 1965. до 1988. године у најбољим традицијама авангарде. Крајње хибридна проза овог аутора посматра се кроз призму трију основних категорија људске спознаје – времена, простора и језика – које аутор својим стваралаштвом тежи да превазиђе. Јединствени словесни свет Казакова, што лебди „на граници“, или, говорећи речником постмодернистичке поетике – казаковски хаосмос, поима се као продукт аутодијалога, који аутор води у циљу самоспознаје, односно поновног сједињавања са светом. Осећање апсурда, изазвано немогућношћу препознавања себе самога, разумевања сопственог постојања, налази одјек у низу тема и мотива, који граде непостојану, неухватљиву, крајње иманентну реалност. Међу кључним су тема отуђености, усамљености, очаја, одраза, ишчезавања, вечности, привидности, сећања, смрти, страха, као и мотиви прозора, огледала, сати/сатова, реке, моста, тренутка, фењера, даљине, светлости итд. Од нарочитог значаја су и различити књижевни поступци: дијалогизација, антропоморфизација, театрализација, карневализација, драматизација, аутобиографизам, документализам, лексичка понављања и др. Рад у коначници показује да Казаков процес самоспознаје разумева као покушај повратка у наручје света кроз ослобађање од спрега рационалног поимања. Ово искуство ослобађања подразумева излазак с ону страну свести, изван њених граница, у широки неистражени простор хаоса, који скрива потенцијал за стварање нових светова. Такав продор, схваћен као бунт против апсурда људског постојања, према Казакову може бити начињен једино језиком, будући да само у језику човек-свет налази своје место. Управо је због тога за разумевање ауторове поетике кључно разматрање вишестраног језичког експеримента, који слама и одбацује устаљене представе, али уједно ствара нову, језичку слику света условности, и самим тим нуди спасење.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languageru
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectВ.В. Казаковsr
dc.subjectВ.В. Казаковen
dc.subjectабсурдsr
dc.subjectпрозаsr
dc.subjectсамопознаниеsr
dc.subjectавангардsr
dc.subjectязыковой экспериментsr
dc.subjectдиалогsr
dc.subjectхаосмосsr
dc.subjectапсурдen
dc.subjectпрозаen
dc.subjectсамоспознајаen
dc.subjectавангардаen
dc.subjectјезички експериментen
dc.subjectдијалогen
dc.subjectхаосмосen
dc.titleЯзыковая картина мира в прозе Владимира Казаковаru
dc.title.alternativeThe linguistic picture of the world in the prose of Vladimir Kazakoven
dc.title.alternativeЈезичка слика света у прози Владимира Казаковаsr
dc.typePhD thesis
dc.rights.licenseARR
dcterms.abstractИчин, Корнелија; Шљивар, Василиса; Яzыkovaя kartina mira v proze Vladimira Kazakova;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/69907/IzvestajKomisije28433.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/69906/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18087


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record