Приказ основних података о дисертацији

Gender dichotomy in online media discourse Гендерная дихотомия в дискурсе онлайн медиa

dc.contributor.advisorFilipović, Jelena
dc.contributor.otherKuzmanović Jovanović, Ana
dc.contributor.otherVujadinović, Dragica
dc.creatorRadibratović, Emilija
dc.date.accessioned2021-02-26T15:57:12Z
dc.date.available2021-02-26T15:57:12Z
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7937
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:23290/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=32190473
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18013
dc.description.abstractRodna dihotomija kao kulturni model koji diferencira muške i ženske društvene i jezičke kompetencije, uspostavljena u okviru tradicionalnih rodnih ideologija, analizirana je u diskursu onlajn digitalnih medija, u društvenopolitičkom kontekstu savremenog srpskog društva. Istraživanje je sprovedeno kvalitativnom metodom, interdisciplinarno i konstruktivistički, u teorijskim okvirima sociolingvistike i kritičke sociolingvistike, sociologije, antropologije, istraživanja medija i digitalne kulture, rodnih studija i feminističke lingvistike. Kao glavne analitičke metode primenjene su kritička analiza diskursa, koja je svojom društvenom i političkom orijentacijom usmeravala i na ekstralingvističke analize i transdisciplinarni iskorak, kao i multimodalna semiotika u odnosu na prirodu istraživačkog korpusa. Kritički pristup primenjen je i na određene teze istraživača i istraživačica u oblasti jezika, roda, društva i medija, kao i u istraživanju medijskog diskursa i društvenog stanja rodne nejednakosti. Analizom tekstova najposećenijih informativnih portala i „ženskih“ digitalnih medija potvrđene su hipoteze prema kojima digitalni mediji, kao i njihove štampane preteče, reprodukuju i perpetuiraju utvrđene rodne dihotomije u srpskom društvu. Na lingvističkom i multimodalnom nivou digitalni mediji strateški nadograđuju tradicionalne rodne patrijarhalne ideologije obrascima novog biologizma i potrošačke kulture, pomoću multimodalnih tehnika i hiperveza kojima se učvršćuje sugestivnost paradigmatskih poruka. Interaktivnost ne podstiče rasprave u odnosu na rodno obeleženi diskurs tekstova, već omogućava reprodukciju rodnih ideologija koju mediji prenose iz javnog diskursa. Rodne dihotomije se dijalektički reprodukuju u zatvorenom krugu koji čine institucije, mediji i informaciono društvo.sr
dc.description.abstractThe gender dichotomy as a cultural model that differentiates male and female social and linguistic competences, established within traditional gender ideologies, has been analyzed in the discourse of online digital media, in the sociopolitical context of the contemporary Serbian society. The research was conducted by using a qualitative method, using interdisciplinary and constructivist approaches; the research was conducted within the theoretical framework of sociolinguistics and critical sociolinguistics, sociology, anthropology, media and digital culture research, gender studies and feminist linguistics. Critical discourse analysis focused on extralinguistic analyses and transdisciplinary approach, through its social and political orientation, as well as multimodal semiotics in relation to the nature of the research corpus, were applied as main analytical methods. The critical approach has also been applied to specific theses of researchers in the fields of language, gender, society and media, as well as to the study of media discourse and the social context of gender inequality. The analysis of the texts of the most visited news portals and „women’s“ digital media confirmed the hypotheses according to which digital media, as well as their printed precursors, reproduce and perpetuate established gender dichotomies in the Serbian society. At the linguistic and multimodal levels, digital media strategically upgrade traditional gender patriarchal ideologies with patterns of new biologism and consumer culture, using multimodal techniques and hyperlinks that reinforce the suggestiveness of paradigmatic messages. Interactivity does not encourage discussions in relation to the gender-marked discourse of the texts, but rather enables the reproduction of gender ideologies transmitted by the media from the public discourse. Gender dichotomies are dialectically reproduced in a closed circle made up of institutions, media and the information society.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectrodsr
dc.subjectdiscourseen
dc.subjectmedijisr
dc.subjectjezičke rodne ideologijesr
dc.subjectkritička analiza diskursasr
dc.subjectmultimodalna semiotikasr
dc.subjectgenderen
dc.subjectmediaen
dc.subjectlanguage gender ideologiesen
dc.subjectcritical discourse analysisen
dc.subjectmultimodal semioticsen
dc.titleRodna dihotomija u diskursu onlajn medijasr
dc.title.alternativeGender dichotomy in online media discourse Гендерная дихотомия в дискурсе онлайн медиaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractФилиповић, Јелена; Вујадиновић, Драгица; Кузмановић Јовановић, Aна; Радибратовић, Емилија; Родна дихотомија у дискурсу онлајн медија; Родна дихотомија у дискурсу онлајн медија;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/69442/IzvestajKomisije25994.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/69441/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18013


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији