Приказ основних података о дисертацији

The effects of daily physical education on thedevelopment of motor skills and health-relatedphysical fitness in preschool children

dc.contributor.advisorPopović, Boris
dc.contributor.otherMadić, Dejan
dc.contributor.otherPopović, Boris
dc.contributor.otherĐorđić, Višnja
dc.contributor.otherGolubović, Špela
dc.creatorBabić, Nataša
dc.date.accessioned2021-02-25T14:53:14Z
dc.date.available2021-02-25T14:53:14Z
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija157356815402739.pdf?controlNumber=(BISIS)112351&fileName=157356815402739.pdf&id=14205&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=112351&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije157356816258199.pdf?controlNumber=(BISIS)112351&fileName=157356816258199.pdf&id=14206&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije157356816258199.pdf?controlNumber=(BISIS)112351&fileName=157356816258199.pdf&id=14206
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17937
dc.description.abstractНа узорку од 258 испитаника предшколског узраста (5-7 година) спроведено је истраживање са циљем да се испитају ефекти свакодневног физичког васпитања на развој моторичких вештина и физичке форме повезане са здрављем. Истраживање је спроведено у предшколској установи „Вера Гуцуња“ из Сомбора, а узорак је подељен на експерименталну (N=125 - 48.45%) и контролну групу (N=133 - 51.55%). Просечна старост деце на иницијалном мерењу је била 6.07±0.42 година, при чему је просечан узраст за експерименталне групе 6.05±0.43 година, а за контролне групе 6.10±0.40 година. Експериментална група је била укључена у иновативан програм физичког васпитања који је трајао шест месеци, док је контролна група реализовала стандардни програм предвиђен годишњим планом установе. Батерије тестова које су примењене за испитивање ефеката експерименталног програма након шест месеци вежбања су: КТК тест за процену опште координације тела, ТГМД-2 батерија тестова за процену локомоторних и манипулативних вештина и PREFIT батерија тестова за процену физичке форме повезане са здрављем. Након примене шестомесечног програма дошло се до закључка да је експериментална група знатно побољшала квалитет моторичких вештина, ниво координације и унапредила физичку форму повезану са здрављем, те да постоји већи напредак у односу на контролну групу. На основу резултата истраживања може се закључити да је свакодневно организовано физичко васпитање неопходно за побољшање моторичког развоја и унапређење физичке форме повезане са здрављем предшколске деце као важан фактор превенције и лечења прекомерно ухрањене и гојазне деце, а такође и смањења потенцијалних кардиоваскуларних и метаболичких болести у каснијем животу.sr
dc.description.abstractNa uzorku od 258 ispitanika predškolskog uzrasta (5-7 godina) sprovedeno je istraživanje sa ciljem da se ispitaju efekti svakodnevnog fizičkog vaspitanja na razvoj motoričkih veština i fizičke forme povezane sa zdravljem. Istraživanje je sprovedeno u predškolskoj ustanovi „Vera Gucunja“ iz Sombora, a uzorak je podeljen na eksperimentalnu (N=125 - 48.45%) i kontrolnu grupu (N=133 - 51.55%). Prosečna starost dece na inicijalnom merenju je bila 6.07±0.42 godina, pri čemu je prosečan uzrast za eksperimentalne grupe 6.05±0.43 godina, a za kontrolne grupe 6.10±0.40 godina. Eksperimentalna grupa je bila uključena u inovativan program fizičkog vaspitanja koji je trajao šest meseci, dok je kontrolna grupa realizovala standardni program predviđen godišnjim planom ustanove. Baterije testova koje su primenjene za ispitivanje efekata eksperimentalnog programa nakon šest meseci vežbanja su: KTK test za procenu opšte koordinacije tela, TGMD-2 baterija testova za procenu lokomotornih i manipulativnih veština i PREFIT baterija testova za procenu fizičke forme povezane sa zdravljem. Nakon primene šestomesečnog programa došlo se do zaključka da je eksperimentalna grupa znatno poboljšala kvalitet motoričkih veština, nivo koordinacije i unapredila fizičku formu povezanu sa zdravljem, te da postoji veći napredak u odnosu na kontrolnu grupu. Na osnovu rezultata istraživanja može se zaključiti da je svakodnevno organizovano fizičko vaspitanje neophodno za poboljšanje motoričkog razvoja i unapređenje fizičke forme povezane sa zdravljem predškolske dece kao važan faktor prevencije i lečenja prekomerno uhranjene i gojazne dece, a takođe i smanjenja potencijalnih kardiovaskularnih i metaboličkih bolesti u kasnijem životu.sr
dc.description.abstractThe current study was conducted to examine the effects of implementation of physical education on daily basis on the development of motor skills and health-related physical fitness of 258 preschool children (5-7 years old). The study was carried out at the “Vera Gucunja” preschool in Sombor, and the sample was divided into experimental (N = 125 - 48.45%) and control group (N = 133 - 51.55%). The mean age of children at the initial measurement was 6.07 ± 0.42 years, with the mean age of the experimental group being 6.05 ± 0.43 years and the control group 6.10 ± 0.40 years. The experimental group was involved in an innovative physical education program, which lasted for six months, while the control group implemented the standardized program provided in the institution's annual plan. To test the changes that occurred after six months, we used the following test batteries: the KTK Test- Körperkoordinations test für Kinder, the TGMD-2- The Test of Gross Motor Development, and the PREFIT battery tests used for estimation of health-related physical form in children. After applying the 6-months program, we came to the conclusion that the experimental group has significantly improved the elements of motor skills, coordination and health-related physical fitness. Based on the results, it can be concluded that this group has achieved greater improvement than the control group. The findings also suggest that daily organized physical education is necessary for improving motor development and physical fitness associated with health of young children. Exercising daily is an important factor in prevention and treatment of overweight and obese children, as well as in reducing potential cardiovascular and metabolic diseases in later life.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет спорта и физичког васпитањаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectKTK testsr
dc.subjectKTK testen
dc.subjectTGMD-2en
dc.subjecthealth-related physical fitness,PREFITen
dc.subjectpreeschool schildrenen
dc.subjectTGMD-2 testsr
dc.subjectFizička forma povezana sa zdravljemsr
dc.subjectPREFITsr
dc.subjectpredškolski uzrastsr
dc.titleEfekti svakodnevnog fizičkog vaspitanja na razvoj motoričkih veština i fizičke forme povezane sa zdravljem kod predškolske decesr
dc.title.alternativeThe effects of daily physical education on thedevelopment of motor skills and health-relatedphysical fitness in preschool childrenen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПоповић, Борис; Мадић, Дејан; Поповић, Борис; Ђорђић, Вишња; Голубовић, Шпела; Бабић, Наташа; Ефекти свакодневног физичког васпитања на развој моторичких вештина и физичке форме повезане са здрављем код предшколске деце; Ефекти свакодневног физичког васпитања на развој моторичких вештина и физичке форме повезане са здрављем код предшколске деце;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68624/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68622/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17937


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији