Show simple item record

Uticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društva

dc.contributor.advisorIvkov-Džigurski, Anđelija
dc.contributor.otherIvanović-Bibić, Ljubica
dc.contributor.otherIvkov-Džigurski, Anđelija
dc.contributor.otherDragović, Ranko
dc.contributor.otherCvjetićanin, Stanko
dc.contributor.otherĐukičin-Vučković, Smiljana
dc.creatorМаричић, Оља
dc.date.accessioned2021-02-25T14:52:50Z
dc.date.available2021-02-25T14:52:50Z
dc.date.issued2020-09-25
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija159256552419248.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=159256552419248.pdf&id=15876&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114767&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije15925655465610.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=15925655465610.pdf&id=15877&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije15925655465610.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=15925655465610.pdf&id=15877
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17898
dc.description.abstractУ  првом  делу  докторске  дисертације  сагледана  је теоријска  основа  мултимедијалне  наставе,  могућности који  се  њеном  применом  постижу,  али  и  претходна истраживања  која  су  се  бавила  њеном  применом  у настaвном  процесу.  Емпиријски  део  докторске дисертације  представља  резултате  педагошког истраживања са паралелним групама (Е и К) током кога је сагледана ефикасност примене мултимедије у настави Прирoде  и  друштва  у  поређењу  са  традиционалном наставом.  Експериментални  узорак  је  обухватио  узорак од  142  ученика  IV  разреда.  Инструменти  примењени  у овом  истраживању  су  тестови  (иницијални,  финални  и поновљени),  састављани  на  шест  нивоа  ревидиране Блумове  таксономије.   Коришћени  су  и  протоколи посматрања  и  анкете  за  ученике  и  учитеље експерименталне  групе.  Статистичка  обрада  података добијених  након  тестирања  извршена  је  применом програмског  пакета  SPSS 19.0.  Резултати  истраживања показују  да  примена  мултимедије  у  наставном  процесу повећава квалитет и квантитет усвојеног знања ученика,као и и да утиче на пораст мотивације ученика.sr
dc.description.abstractU  prvom  delu  doktorske  disertacije  sagledana  je teorijska  osnova  multimedijalne  nastave,  mogućnosti koji  se  njenom  primenom  postižu,  ali  i  prethodna istraživanja  koja  su  se  bavila  njenom  primenom  u nastavnom  procesu.  Empirijski  deo  doktorske disertacije  predstavlja  rezultate  pedagoškog istraživanja sa paralelnim grupama (E i K) tokom koga je sagledana efikasnost primene multimedije u nastavi Prirode  i  društva  u  poređenju  sa  tradicionalnom nastavom.  Eksperimentalni  uzorak  je  obuhvatio  uzorak od  142  učenika  IV  razreda.  Instrumenti  primenjeni  u ovom  istraživanju  su  testovi  (inicijalni,  finalni  i ponovljeni),  sastavljani  na  šest  nivoa  revidirane Blumove  taksonomije.   Korišćeni  su  i  protokoli posmatranja  i  ankete  za  učenike  i  učitelje eksperimentalne  grupe.  Statistička  obrada  podataka dobijenih  nakon  testiranja  izvršena  je  primenom programskog  paketa  SPSS 19.0.  Rezultati  istraživanja pokazuju  da  primena  multimedije  u  nastavnom  procesu povećava kvalitet i kvantitet usvojenog znanja učenika,kao i i da utiče na porast motivacije učenika.sr
dc.description.abstractIn the first part of the doctoral dissertation, the theoretical basis  for  multimedia  teaching,  the  opportunities  that  are achieved by its application, and the previous research that dealt  with  its  application  in  the  actual  process  were examined.  The  empirical  part  of  the  doctoral  dissertation represents  the  results  of  a  parallel-group  pedagogical research  (E  and  C)  during  which  the  effectiveness  of multimedia  application  in  subject  Nature  and  Society teaching compared to traditional teaching was considered. The experimental group included a sample of 142 pupils of forth  grade.  The  instruments  applied  in  this  study  were tests (initial, final, and repeated), composed on six levels of revised  Bloom  taxonomy.  The  monitoring  protocols  and the  survey  for  students  and  teachers  of  the  experimental group were used. Statistical data processing obtained after the  testing  was  carried  out  using  the  software  package SPSS 19.0. The results of the research show that the use of multimedia  in  the  teaching  process  increases  the  quality and  quantity  of  students'  acquired  knowledge,  as  well  as that it affects the growth of student motivation.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectРазредна наставаsr
dc.subjectRazredna nastavasr
dc.subjectElementary educationen
dc.subjectgeography content in scienceen
dc.subjectmultimediaen
dc.subjectstudent achievementen
dc.subjectstudent motivationen
dc.subjectгеографски садржаји природних наукаsr
dc.subjectмултимедијаsr
dc.subjectпостигнућа ученикаsr
dc.subjectмотивација ученикаsr
dc.subjectgeografski sadržaji prirodnih naukasr
dc.subjectmultimedijasr
dc.subjectpostignuća učenikasr
dc.subjectmotivacija učenikasr
dc.titleУтицај мултимедије на постигнућа и мотивацију ученика при обради географских садржаја у настави Природе и друштваsr
dc.title.alternativeUticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društvasr
dc.title.alternativeThe impact of multimedia on student’s achievements and motivation to the processing of geographic content in teaching subject Nature and Societyen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractИвков-Джигурски, Aнђелија; Ивков-Джигурски, Aнђелија; Ивановић-Бибић, Љубица; Драговић, Ранко; Цвјетићанин, Станко; Ђукичин-Вучковић, Смиљана; Maričić, Olja; Uticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društva;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68516/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68515/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17898


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record