Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Утицај мултимедије на постигнућа и мотивацију ученика при обради географских садржаја у настави Природе и друштва

Uticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društva

Thumbnail
2020
Disertacija.pdf (3.645Mb)
IzvestajKomisije.pdf (472.6Kb)
Докторанд
Маричић, Оља
Ментор
Ivkov-Džigurski, Anđelija
Чланови комисије
Ivanović-Bibić, Ljubica
Ivkov-Džigurski, Anđelija
Dragović, Ranko
Cvjetićanin, Stanko
Đukičin-Vučković, Smiljana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
У  првом  делу  докторске  дисертације  сагледана  је теоријска  основа  мултимедијалне  наставе,  могућности који  се  њеном  применом  постижу,  али  и  претходна истраживања  која  су  се  бавила  њеном  применом  у настaвном  процесу.  Емпиријски  део  докторске дисертације  представља  резултате  педагошког истраживања са паралелним групама (Е и К) током кога је сагледана ефикасност примене мултимедије у настави Прирoде  и  друштва  у  поређењу  са  традиционалном наставом.  Експериментални  узорак  је  обухватио  узорак од  142  ученика  IV  разреда.  Инструменти  примењени  у овом  истраживању  су  тестови  (иницијални,  финални  и поновљени),  састављани  на  шест  нивоа  ревидиране Блумове  таксономије.   Коришћени  су  и  протоколи посматрања  и  анкете  за  ученике  и  учитеље експерименталне  групе.  Статистичка  обрада  података добијених  након  тестирања  извршена  је  применом програмског  пакета  SPSS 19.0.  Резултати  истраживања показују  да  примена  мултимедије  у ... наставном  процесу повећава квалитет и квантитет усвојеног знања ученика,као и и да утиче на пораст мотивације ученика.

U  prvom  delu  doktorske  disertacije  sagledana  je teorijska  osnova  multimedijalne  nastave,  mogućnosti koji  se  njenom  primenom  postižu,  ali  i  prethodna istraživanja  koja  su  se  bavila  njenom  primenom  u nastavnom  procesu.  Empirijski  deo  doktorske disertacije  predstavlja  rezultate  pedagoškog istraživanja sa paralelnim grupama (E i K) tokom koga je sagledana efikasnost primene multimedije u nastavi Prirode  i  društva  u  poređenju  sa  tradicionalnom nastavom.  Eksperimentalni  uzorak  je  obuhvatio  uzorak od  142  učenika  IV  razreda.  Instrumenti  primenjeni  u ovom  istraživanju  su  testovi  (inicijalni,  finalni  i ponovljeni),  sastavljani  na  šest  nivoa  revidirane Blumove  taksonomije.   Korišćeni  su  i  protokoli posmatranja  i  ankete  za  učenike  i  učitelje eksperimentalne  grupe.  Statistička  obrada  podataka dobijenih  nakon  testiranja  izvršena  je  primenom programskog  paketa  SPSS 19.0.  Rezultati  istraživanja pokazuju  da  primena  m...ultimedije  u  nastavnom  procesu povećava kvalitet i kvantitet usvojenog znanja učenika,kao i i da utiče na porast motivacije učenika.

In the first part of the doctoral dissertation, the theoretical basis  for  multimedia  teaching,  the  opportunities  that  are achieved by its application, and the previous research that dealt  with  its  application  in  the  actual  process  were examined.  The  empirical  part  of  the  doctoral  dissertation represents  the  results  of  a  parallel-group  pedagogical research  (E  and  C)  during  which  the  effectiveness  of multimedia  application  in  subject  Nature  and  Society teaching compared to traditional teaching was considered. The experimental group included a sample of 142 pupils of forth  grade.  The  instruments  applied  in  this  study  were tests (initial, final, and repeated), composed on six levels of revised  Bloom  taxonomy.  The  monitoring  protocols  and the  survey  for  students  and  teachers  of  the  experimental group were used. Statistical data processing obtained after the  testing  was  carried  out  using  the  software  package SPSS 19.0. T...he results of the research show that the use of multimedia  in  the  teaching  process  increases  the  quality and  quantity  of  students'  acquired  knowledge,  as  well  as that it affects the growth of student motivation.

Факултет:
Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Датум одбране:
25-09-2020
Кључне речи:
Разредна настава / Razredna nastava / Elementary education / geography content in science / multimedia / student achievement / student motivation / географски садржаји природних наука / мултимедија / постигнућа ученика / мотивација ученика / geografski sadržaji prirodnih nauka / multimedija / postignuća učenika / motivacija učenika
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17898
Остали линкови:
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija159256552419248.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=159256552419248.pdf&id=15876&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114767&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije15925655465610.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=15925655465610.pdf&id=15877&source=NaRDuS&language=sr
/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije15925655465610.pdf?controlNumber=(BISIS)114767&fileName=15925655465610.pdf&id=15877
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17898

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS