Show simple item record

Use of information technology in teaching - attitudes and opinions of teachers and students

dc.contributor.advisorKlašnja-Milićević, Aleksandra
dc.contributor.otherIvanović, Mirjana
dc.contributor.otherKlašnja-Milićević, Aleksandra
dc.contributor.otherGajić, Olivera
dc.contributor.otherMandić, Milinko
dc.creatorIlić, Silvia
dc.date.accessioned2021-02-25T14:52:48Z
dc.date.available2021-02-25T14:52:48Z
dc.date.issued2020-09-25
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija159221074493092.pdf?controlNumber=(BISIS)114751&fileName=159221074493092.pdf&id=15727&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114751&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159221075866179.pdf?controlNumber=(BISIS)114751&fileName=159221075866179.pdf&id=15728&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159221075866179.pdf?controlNumber=(BISIS)114751&fileName=159221075866179.pdf&id=15728
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17896
dc.description.abstractCilj  istraživanja  disertacije  obuhvatio  je  analizu  mogućnosti  primene  informacionokomunikacionih  i  multimedijalnih  tehnologija  i  Interneta  u  izvođenju  nastave  u osnovniim školama, kao i procenu načina na koji ove tehnologije mogu poboljšati proces učenja.  Istraženi  su  stavovi  i  mišljenja  nastavnika  i  učenika  o  njihovoj  upotrebi  IKT-a, multimedijalne  tehnologije  i  Interneta.  Posebno  je  analizirana  procena  nastavnika  o upotrebi  IKT-a  u  njihovoj  pripremi  za  nastavu  u  različitim  oblastima  nauke,  jezika  i humanističkih nauka. Uvođenje  informacione  i  komunikacione  tehnologije  zahteva  novi  i  drugačiji  pristup  i kompetencije  nastavnika.  Nastavnici  moraju  imati  dobro  opremljene  računarske laboratorije, dostupan internet, visokokvalitetni obrazovni softver, obuku za profesionalni razvoj i snažnu podršku administracije i škole.U  tezi  je  prikazano  trenutno  stanje  upotrebe  IKT-a  među  nastavnicima  i  učenicima  u vojvođanskim školama. Cilj je bio da se ukaže na postojeće probleme i nedostatke i da se predloži  adekvatno  rešenje  za  prevazilaženje  postojećih  problema.  Pored  odgovarajuće tehničke  opreme,  neophodno  je  da  se  nastavnicima  omogući  sticanje  potrebnih kompetencija za njeno korišćenje. Nastavnike je takođe potrebno motivisati kako bi više koristili IKT ne samo u školi, već i kod kuće, tokom pripreme materijala za nastavu. Dobijeni  rezultati  ankete  koja  je  sprovedena  u  okviru  ove  teze  mogu  u  značajnoj  meri pomoći poboljšanju kvaliteta nastave primenom IKT-a, multimedije i Interneta. Primena IKT-a  omogućava  da  se  planirani  nastavni  materijal  prilagodi  realnosti,  odnosno različitim  nivoima  znanja  učenika.  Stoga  bi  podučavanje  primenom  IKT-a  trebalo prepoznati  kao  jedan  od  modernih  pristupa  koji  ima  adekvatnu  ulogu  u  obrazovnom sistemu.sr
dc.description.abstractThis  thesis  aimed  to  examine  the  possibilities  of  applying  information  and communication technologies,  multimedia  and the Internet in primary schools’ lessons, as well  as  to  evaluate  how  these  technologies  can  improve  the  learning  process.  The attitudes and opinion of teachers and learners on their use of ICT, multimedia technology and Internet was investigated. Teachers' assessment of the use of ICT in their preparation for  teaching  in  various  fields  of  science,  language,  and  humanities  was  separately analysed. The  introduction  of  information  and communication  technology  requires  a  new  and different teacher approach, as well as  different competencies. In order to enable a good education  to  learners,  teachers  need  to  have  well  equipped  computer  labs,  available Internet,  high-quality educational  software,  professional  development  trainings,  and strong support by the administration and the school.The research of this thesis strives to give a picture of the current state of ICT use among teachers  and  students  in  schools  in  Vojvodina,  to  point  out  the  existing  problems  and shortcomings,  and  to  try  to  give  an adequate  proposal  of  solutions  for  overcoming existing problems. It can be described  as a need and desire to define the changes that have to  be  made  in  order  to  improve  the  current  situation  and  to  eliminate  existing shortcomings  regarding  the  implementation  of  ICT  and  the  Internet  in  the  teaching process. In addition to appropriate technical equipment it is necessary to provide teachers with required competency to use it. Teachers need to be motivated to increasingly use ICT not only in  school but also at home, while preparing teaching material.The obtained results of the survey conducted within this thesis can greatly help improving the  quality  of  teaching  using  ICT,  multimedia  and  the  Internet.  It  is  very  important  to adapt  the  process  of  acquiring  knowledge  to  the  learners,  not  to  require  the  learner to adapt to the process. The application of ICT allows the planned material to be adapted  to reality, that is, different levels of learners' knowledge, making sure that learners can more easily learn new material. Teaching using ICT should therefore be recognized as one of the modern approaches that has its adequate role in the educational system.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectInformaciono-komunikacione tehnologije (IKT)sr
dc.subjectInformation and communications technology ICTen
dc.subjecteducationen
dc.subjectteachersen
dc.subjectpupils,innovationen
dc.subjectnastavasr
dc.subjectnastavnicisr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectIntermetsr
dc.subjectinovacijesr
dc.titleUpotreba informacionih tehnologija u nastavi-stavovi i mišljenja nastavnika i učenikasr
dc.title.alternativeUse of information technology in teaching - attitudes and opinions of teachers and studentsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractКлашња-Милићевић, Aлександра; Ивановић, Мирјана; Гајић, Оливера; Клашња-Милићевић, Aлександра; Мандић, Милинко; Илић, Силвиа; Употреба информационих технологија у настави-ставови и мишљења наставника и ученика; Употреба информационих технологија у настави-ставови и мишљења наставника и ученика;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68510/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68509/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17896


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record