Приказ основних података о дисертацији

Personalizacijaprocesaelektronskogučenjaprimenomsistemazagenerisanjepreporukazasnovanognatehnikamakolaborativnogtagovanja

dc.contributor.advisorIvanović, Mirjana
dc.contributor.otherBudimac, Zoran
dc.contributor.otherJanković, Dragan
dc.contributor.otherPopesku, Elvira
dc.creatorKlašnja-Milićević, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-02-25T14:52:10Z
dc.date.available2021-02-25T14:52:10Z
dc.date.issued2013-05-24
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/DisertacijaDoktorska%20disertacija%20Aleksandra%20Klasnja%20Milicevic.pdf?controlNumber=(BISIS)83535&fileName=Doktorska%20disertacija%20Aleksandra%20Klasnja%20Milicevic.pdf&id=753&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=83535&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159412632112088.pdf?controlNumber=(BISIS)83535&fileName=159412632112088.pdf&id=15983&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159412632112088.pdf?controlNumber=(BISIS)83535&fileName=159412632112088.pdf&id=15983
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17857
dc.description.abstractThe  research  topic  involves  personalization  of  an  e‐learning  system  based  on collaborative  tagging  techniques  integrated  in  a  recommender  system.  Collaborative  tagging systems allow users to upload their resources, and to label them with arbitrary words, so‐called tags.  The  systems  can  be  distinguished  according  to  what  kind  of  resources  are  supported. Besides helping user to organize his or her personal collections, a tag also can be regarded as a user’s personal opinion expression. The increasing number of users providing information about themselves  through  social  tagging  activities  caused  the  emergence  of  tag‐based  profiling approaches, which assume that users expose their preferences for certain contents through tag assignments. Thus, the tagging information can be used to make recommendations. Dissertation  research  aims  to  analyze  and  define  an  enhanced  model  to  select  tags  that  reveal the preferences and characteristics of users required to generate personalized recommendations. Options  on  the  use  of  models  for  personalized  tutoring  system  were  also  considered. Personalized  learning  occurs  when  e‐learning  systems  make  deliberate  efforts  to  design educational  experiences  that  fit  the  needs,  goals,  talents,  learning  styles,  interests  of  their learners  and  learners  with  similar  characteristics.  In  practice,  models  defined  in  the dissertation were evaluated on tutoring system for teaching Java programming language.en
dc.description.abstractPredmet istraživanja disertacije obuhvata personalizaciju tutorskih sistema za elektronsko učenje primenom tehnika kolaborativnog tagovanja (collaborative tagging techniques) integrisanih u sisteme za generisanje preporuka (recommender systems). Tagovi, kao oblik meta podataka, predstavljaju proizvoljne ključne reči ili fraze koje korisnik može da upotrebi za označavanje različitih sadržaja. Pored toga što tagovi korisnicima pružaju pomoć u organizaciji sadržaja, oni su korisni i u izražavanju mišljenja korisnika. Veliki broj informacija koje korisnici pružaju o sebi kroz aktivnosti tagovanja otvorio je mogućnost primene tagova u generisanju preporuka. Istraživanje disertacije je usmereno na analizu i definisanje poboljšanih modela za odabir tagova koji otkrivaju sklonosti i osobine korisnika potrebne za generisanje personalizovanih preporuka. Razmatrane su i mogućnosti primene tako dobijenih modela za personalizaciju tutorskih sistema. Personalizovani tutorski sistemi korisniku pružaju optimalne putanje kretanja i adekvatne aktivnosti učenja na osnovu njegovih osobina, njegovog stila učenja, znanja koje on poseduje u toj oblasti, kao i prethodnog iskustva korisnika sistema koji imaju slične karakteristike. Modeli definisani u disertaciji u praksi su evaluirani na tutorskom sistemu za učenje programskog jezika Java.sr
dc.languageen
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/174023/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.titlePersonalized Recommendation Based on Collaborative Tagging Techniques for an e‐Learning Systemen
dc.title.alternativePersonalizacijaprocesaelektronskogučenjaprimenomsistemazagenerisanjepreporukazasnovanognatehnikamakolaborativnogtagovanjasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractИвановић, Мирјана; Јанковић, Драган; Будимац, Зоран; Попеску, Елвира; Клашња-Милићевић, Aлександра;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68393/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/68392/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17857


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији