Приказ основних података о дисертацији
Neformalno učenje na radnom mestu i socijani identiteti
Informal learning in the workplace and social identities
dc.contributor.advisor | Pavlović-Babić, Dragica | |
dc.contributor.other | Baucal, Aleksander | |
dc.contributor.other | Popadić, Dragan | |
dc.creator | Malešev, Milana D. | |
dc.date.accessioned | 2021-02-01T14:15:54Z | |
dc.date.available | 2021-02-01T14:15:54Z | |
dc.date.issued | 2020-11-13 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7838 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:23130/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=30669065 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17765 | |
dc.description.abstract | Predmet istraživanja je eksploracija procesa neformalnog uèenja na radnom mestu i njegovog odnosa sa višestrukim socijalnim identitetima pojedinca. Cilj je bio da utvrdimo da li su i na koji naèin povezani višestruki socijalni identiteti pojedinaca i proces njihovog neformalnog uèenja na radnom mestu. Takoðe i na koji naèin socijalni identiteti pojedinaca mogu da se dovedu u vezu sa korišæenjem, stvaranjem ili odbacivanjem prilika za uèenje na radnom mestu. Istraživanje je eksplorativno, u skladu sa interpretativnom paradigmom i kvalitativnom metodologijom. Prikupljanje podataka, analiza i interpretacija raðeni su u skladu sa utemeljenom teorijom. Uzorak èine ukupno 33 zaposlena na ne-menadžerskim pozicijama u meðunarodnoj organizaciji koja se bavi revizijom – 10 zaposlenih kroz program prakse, 12 saradnika i 11 viših saradnika. Izbor ispitanika napravljen je u skladu sa principima namernog uzorkovanja i biranjem lancem preporuka, a sa ciljem dobijanja maksimalne varijacije. Polustrukturirani intervjui su obavljeni u dve vremenske taèke - na poèetku i na kraju revizorske sezone. Izmeðu intervjua zadat je i jedan upitnik otvorenog tipa. Na osnovu nalaza napravljen je teorijski model odnosa izmeðu identiteta pojedinca i njegovog uèenja na radnom mestu. Elementi modela su: pojedinac u sadašnjem trenutku, vizija sebe u buduænosti, socijalni i organizacioni kontekst, investiranost i uèenje na radnom mestu kao proces socijalnog postajanja. Istraživanje ukazuje na moguænost da pojam identiteta, kako je definisan u objedinjenoj teoriji identiteta Burka i saradnika, koji funkcioniše kao shema koji je osnova percepcije, razmišljanja i delovanja u svetu, može da bude dobra dopuna socio-kulturnih teorija uèenja na radnom mestu. | sr |
dc.description.abstract | The topic of this research is exploration of the informal learning in the workplace process and its relationship with multiple social identities of an individual. The goal was to establish whether the multiple social identities and informal learning in the workplace process are related and in which way they are related. We wanted to understand the way in which social identities of an individual can be related to using, creating, or refusing learning opportunities in the workplace. The research is exploratory, within the framework of interpretative paradigm and qualitative methodology. Data collection, analysis and interpretation were conducted using grounded theory approach. The sample consists of 33 employees on non-managerial positions in a global auditing company - 10 interns, 12 associates and 11 senior associates. We used purposive and snowball sampling approaches, aiming to maximise variations within the sample. Semi-structured interviews were conducted in two points of time - at the beginning and at the end of the auditing season. One open-ended questionnaire was administered between the interviews. We created a theoretical model of relationship of individual identities and learning in the workplace based on the research findings. The elements of this model are Individual at moment, Vision of oneself in the future, Social and organisational context, Investment, and Learning in the workplace as social becoming. The research results suggest that the concept of identity defined in Burke`s and associates` unified identity theory, as a scheme which is a basis of perception, thinking and acting in the world, can be a fruitful add-on to socio-cultural theories of learning in the workplace | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | višestruki identiteti | sr |
dc.subject | multiple identities | en |
dc.subject | neformalno učenje na radnom mestu | sr |
dc.subject | utemeljena teorija | sr |
dc.subject | informal learning in the workplace | en |
dc.subject | grounded theory | en |
dc.title | Neformalno učenje na radnom mestu i socijani identiteti | sr |
dc.title.alternative | Informal learning in the workplace and social identities | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-SA | |
dcterms.abstract | Павловић-Бабић, Драгица; Попадић, Драган; Бауцал, Aлександер; Малешев, Милана Д.; Неформално учење на радном месту и социјани идентитети; Неформално учење на радном месту и социјани идентитети; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/67820/IzvestajKomisije23556.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/67819/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17765 |