Show simple item record

Model for integration eco–chemical educational content into the curriculum of chemistry and vocational subjects in secondary vocational education

dc.contributor.advisorAdamov, Jasna
dc.contributor.otherSegedinac, Mirjana
dc.contributor.otherAdamov, Jasna
dc.contributor.otherAgbaba, Jasmina
dc.contributor.otherAndevski, Milica
dc.creatorMaravić, Milutin
dc.date.accessioned2015-12-29T11:18:11Z
dc.date.available2015-12-29T11:18:11Z
dc.date.available2020-07-03T13:44:19Z
dc.date.issued2014-11-27
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija141041445751881.pdf?controlNumber=(BISIS)90036&fileName=141041445751881.pdf&id=2599&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1765
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=90036&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije141041447185770.pdf?controlNumber=(BISIS)90036&fileName=141041447185770.pdf&id=2600&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractImajući u vidu nizak nivo  ekološke  svesti stanovništva, za predmet istraživanja eksplicitno  je određeno proučavanje mogućnosti za proširivanje  kurikuluma srednjoškolskog obrazovanja  ekohemijskim nastavnim sadržajima,  kao i izrada modela za njihovu integraciju u nove kurikulume, u okviru reforme srednjoškolskog obrazovanja koja je  u toku u Republici Srbiji.  Ekološki i ekohemijski sadržaji u nastavnim planovima i programima u srednjem stručnom obrazovanju u Srbiji, prema važećim nastavnim planovima i programima, ograničeni su, i to u veoma uskom obimu, na nastavu opštih predmeta (pre svega hemije i biologije) u školama u kojima ovi predmeti postoje u kurikulumu, kao i na predmet Ekologija  u pojedinim profilima srednjeg stručnog obrazovanja. To znači da u mnogim srednjim stručnim školama učenici nemaju dodir sa ekološkim nastavnim sadržajima koji su neophodni svakom čoveku kako bi razvio ekološku svest i svojim ponašanjem i stavovima o zaštiti životne sredine omogućio održivi razvoj planete svojim aktivnostima u odabranoj profesiji, ali i u svakodnevnom životu. Imperativ uvođenja ekološkog principa u nastavu, u svim segmentima i na svim nivoima obrazovanja, nameće potrebu za proširivanjem kurikuluma hemije i stručnih predmeta svih profila u srednjem stručnom obrazovanju, u skladu sa potrebama buduće profesije učenika.sr
dc.description.abstractGiven the low  level of environmental awareness,  the subject matter  is explicitly determined by  studying the possibility  of expanding the  curriculum  of secondary education  teaching  eco-chemical  facilities, and develop a model  for their integration  in the  new curriculum,  within the framework of  the reform of secondary education  which is  in progress  in the Republic of  Serbia. Ecologically and  eco-chemical  facilities  in  the curricula  of  vocational education  in Serbia,  according to the current curricula, are limited,  and  that  in a very  narrow scope,  the teaching of  general subjects (primarily  chemistry  and biology)  in schools where  these subjects  exist  in the curriculum,  as well as  the  subject of  ecology  in different profiles of secondary  vocational education. This means  that in many vocational schools students do not have  contact  with environmental educational  facilities that  are  necessary for every  man  to develop  environmental awareness and  their behavior and  attitudes towards environmental protection  enable sustainable development of the  planet with their activities in the  chosen profession,  but  also in everyday life. Imperative  to introduce  ecological  principles in teaching,  in all areas  and at all  levels of education,  the need  arises  to expand  the curriculum  of chemistry and vocational courses of all kinds  of  secondary vocational education, in  accordance with  the needs of  future  students of the profession.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectEkohemijsko obrazovanjesr
dc.subjectcurriculum extendingen
dc.subjectobrazovni sistemsr
dc.subjectproširivanje kurikulumasr
dc.subjectsrednje stručno obrazovanjesr
dc.subjectzastupljenost ekoloških sadrţajasr
dc.subjectzaštita ţivotne sredine.sr
dc.subjecteco–chemical educationen
dc.subjecteducation systemen
dc.subjectenvironmental protectionen
dc.subjectrepresentation of environmental contenten
dc.subjectsecondary professional educationen
dc.titleModel za integraciju ekohemijskih nastavnih sadržaja u kurikulume hemije i stručnih predmeta u srednjem stručnom obrazovanjusr
dc.titleModel for integration eco–chemical educational content into the curriculum of chemistry and vocational subjects in secondary vocational educationen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractAдамов Јасна; Сегединац Мирјана; Aгбаба Јасмина; Aдамов Јасна; Aндевски Милица; Маравић Милутин; Модел за интеграцију екохемијских наставних садржаја у курикулуме хемије и стручних предмета у средњем стручном образовању; Модел за интеграцију екохемијских наставних садржаја у курикулуме хемије и стручних предмета у средњем стручном образовању;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38432/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38433/IzvestajKomisije.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record