Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Model za integraciju ekohemijskih nastavnih sadržaja u kurikulume hemije i stručnih predmeta u srednjem stručnom obrazovanju

Model for integration eco–chemical educational content into the curriculum of chemistry and vocational subjects in secondary vocational education

Thumbnail
2014
Disertacija.pdf (11.30Mb)
IzvestajKomisije.pdf (256.2Kb)
Докторанд
Maravić, Milutin
Ментор
Adamov, Jasna
Чланови комисије
Segedinac, Mirjana
Adamov, Jasna
Agbaba, Jasmina
Andevski, Milica
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
Imajući u vidu nizak nivo  ekološke  svesti stanovništva, za predmet istraživanja eksplicitno  je određeno proučavanje mogućnosti za proširivanje  kurikuluma srednjoškolskog obrazovanja  ekohemijskim nastavnim sadržajima,  kao i izrada modela za njihovu integraciju u nove kurikulume, u okviru reforme srednjoškolskog obrazovanja koja je  u toku u Republici Srbiji.  Ekološki i ekohemijski sadržaji u nastavnim planovima i programima u srednjem stručnom obrazovanju u Srbiji, prema važećim nastavnim planovima i programima, ograničeni su, i to u veoma uskom obimu, na nastavu opštih predmeta (pre svega hemije i biologije) u školama u kojima ovi predmeti postoje u kurikulumu, kao i na predmet Ekologija  u pojedinim profilima srednjeg stručnog obrazovanja. To znači da u mnogim srednjim stručnim školama učenici nemaju dodir sa ekološkim nastavnim sadržajima koji su neophodni svakom čoveku kako bi razvio ekološku svest i svojim ponašanjem i stavovima o zaštiti životne sredine omogućio održivi raz...voj planete svojim aktivnostima u odabranoj profesiji, ali i u svakodnevnom životu. Imperativ uvođenja ekološkog principa u nastavu, u svim segmentima i na svim nivoima obrazovanja, nameće potrebu za proširivanjem kurikuluma hemije i stručnih predmeta svih profila u srednjem stručnom obrazovanju, u skladu sa potrebama buduće profesije učenika.

Given the low  level of environmental awareness,  the subject matter  is explicitly determined by  studying the possibility  of expanding the  curriculum  of secondary education  teaching  eco-chemical  facilities, and develop a model  for their integration  in the  new curriculum,  within the framework of  the reform of secondary education  which is  in progress  in the Republic of  Serbia. Ecologically and  eco-chemical  facilities  in  the curricula  of  vocational education  in Serbia,  according to the current curricula, are limited,  and  that  in a very  narrow scope,  the teaching of  general subjects (primarily  chemistry  and biology)  in schools where  these subjects  exist  in the curriculum,  as well as  the  subject of  ecology  in different profiles of secondary  vocational education. This means  that in many vocational schools students do not have  contact  with environmental educational  facilities that  are  necessary for every  man  to develop  environmental awarenes...s and  their behavior and  attitudes towards environmental protection  enable sustainable development of the  planet with their activities in the  chosen profession,  but  also in everyday life. Imperative  to introduce  ecological  principles in teaching,  in all areas  and at all  levels of education,  the need  arises  to expand  the curriculum  of chemistry and vocational courses of all kinds  of  secondary vocational education, in  accordance with  the needs of  future  students of the profession.

Факултет:
Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Датум одбране:
27-11-2014
Кључне речи:
Ekohemijsko obrazovanje / curriculum extending / obrazovni sistem / proširivanje kurikuluma / srednje stručno obrazovanje / zastupljenost ekoloških sadrţaja / zaštita ţivotne sredine. / eco–chemical education / education system / environmental protection / representation of environmental content / secondary professional education
[ Google Scholar ]
Остали линкови:
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija141041445751881.pdf?controlNumber=(BISIS)90036&fileName=141041445751881.pdf&id=2599&source=NaRDuS&language=sr
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1765
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=90036&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije141041447185770.pdf?controlNumber=(BISIS)90036&fileName=141041447185770.pdf&id=2600&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS