Рачунар у настави аналитичке геометрије у гимназији
Računar u nastavi analitičke geometrije u gimnaziji
Author
Прентовић, БранкоMentor
Herceg, DragoslavCommittee members
Takači, Đurđica
Herceg, Dragoslav
Đukić, Mara
Anić, Ivan
Kondeva, Čehlarova Toni
Metadata
Show full item recordAbstract
У Докторској дисертацији је извршена методичкa трансформација садржа- ја аналитичке геометрије, у наставном систему– настава уз помоћ рачунара, адекватним избором садржаја, израдом одговарајућих генеричких органи-затора уз коришћење образовног софтвераGeoGebra и Mathematica. Обрађен је дидактички систем настава уз помоћ рачунара, анализом међусобне зависности фактора наставе, анализом дидактичких принципа, класификацијом и приказом наставних метода, уз подесно формиране генеричке организаторе. Експериментално истраживање је потврдило могућност примене наставе уз помоћ рачунара, као и позитиван утицај на реализацију циљева и задатака, на укупан образовни учинак и подизање нивоа ефикасности савремене наставе.
U Doktorskoj disertaciji je izvršena metodička transformacija sadrža- ja analitičke geometrije, u nastavnom sistemu– nastava uz pomoć računara, adekvatnim izborom sadržaja, izradom odgovarajućih generičkih organi-zatora uz korišćenje obrazovnog softveraGeoGebra i Mathematica. Obrađen je didaktički sistem nastava uz pomoć računara, analizom međusobne zavisnosti faktora nastave, analizom didaktičkih principa, klasifikacijom i prikazom nastavnih metoda, uz podesno formirane generičke organizatore. Eksperimentalno istraživanje je potvrdilo mogućnost primene nastave uz pomoć računara, kao i pozitivan uticaj na realizaciju ciljeva i zadataka, na ukupan obrazovni učinak i podizanje nivoa efikasnosti savremene nastave.
In this doctoral dissertation, methodical transformation of content analytic geometry, is carried out, in the educational system - a computer-assisted teaching, by appropriate selection of content, making appropriate generic organizers using educational software GeoGebra and Mathematica. Didactic teaching system, computer-assisted teaching, was processed, by analyzing the factors of teaching and didactic principles, classification and presentation of teaching methods, with the adequately created generic organizers. Experimental research has confirmed the apossibility of computer-assisted teaching, as well as a positive impact on the realization of goals and tasks, on the overall educational impact and raising the efficiency of modern teaching.