Music between philosophy and science: the applicability of scientific results to the philosophy of music
Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike
Doktorand
Srećković, SanjaMentor
Arsenijević, MilošČlanovi komisije
Popović Mlađenović, TijanaJovanović Kozlovski, Radmila
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
The dissertation discusses the relationship between two approaches to researching music: the empirical approach of experimental psychology and cognitive neuroscience, and the speculative approach of philosophical aesthetics of music. The aim of the dissertation is to determine the relationship between problems, conceptual frameworks, and domains of inquiry of the two approaches. The dissertation should answer whether the philosophical and the empirical approach deal with the same, or at least relatable aspects of music. In particular, it should answer whether the results of the empirical research contribute to the debates of philosophical aesthetics of music. Each of the three chapters of the dissertation deals with one particular problem in philosophy of music: meaning in music, value of music, and the relationship between music and the emotions. For each particular philosophical problem discussed in these chapters, it is demonstrated that the experimental results provide interesting ...insights for philosophy of music. It is concluded in the dissertation that philosophers can benefit from examining experimental studies, not only regarding the particular aesthetic theories, but also in regard to the methodological consideration, since the dissertation shows that this kind of interdisciplinary approach uncovers methods useful to philosophers, not commonly available to the armchair philosophical approach
Disertacija se bavi odnosom između dva pristupa istraživanju muzike: empirijskog pristupa eksperimentalne psihologije i kognitivne neuronauke, i spekulativnog pristupa filozofske estetike muzike. Cilj disertacije je određivanje odnosa među problemima, teorijskim okvirima i domenima istraživanja ova dva pristupa. Disertacija daje odgovor na pitanje da li se filozofski i empirijski pristup bave istim, ili barem povezivim aspektima muzike. Disertacija bi trebalo i da odgovori da li se rezultati empirijskog istraživanja muzike mogu primeniti u filozofskoj estetici muzike. Disertacija je podeljena u tri poglavlja. Svako poglavlje se bavi jednim problemom u filozofiji muzike: značenjem u muzici, vrednošću muzike, i odnosom muzike i emocija. Za svaki pojedinačni filozofski problem prikazan u disertaciji, pokazuje se da eksperimentalni rezultati donose zanimljive i relevantne uvide za filozofiju muzike. Zaključak disertacije je da analiza eksperimentalnih studija može doneti filozofima značajn...e uvide, ne samo po pitanju konkretnih estetičkih teorija, nego i u metodološkom razmatranju, s obzirom na to da se u tezi višestruko pokazuje da interdisciplinarno istraživanje koje je sprovedeno u samoj disertaciji otkriva metode od velike koristi za filozofe, a koji su nepristupačni uobičajenom spekulativnom filozofskom istraživanju
Fakultet:
Универзитет у Београду, Филозофски факултетDatum odbrane:
09-12-2019Projekti:
- Dinamički sistemi u prirodi i društvu: Filozofski i empirijski aspekti (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179041)
Ključne reči:
philosophy of music / filozofija muzike / musical meaning / aesthetic value / emotions in music / experimental psychology / cognitive science / music cognition / neuroscience of music / interdisciplinarity / muzičko značenje / estetska vrednost / emocije u muzici / eksperimentalna psihologija / kognitivna nauka / muzička kognicija / neuronauka muzike / interdisciplinarnostRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Улога уџбеника у процесу музичког описмењавања ученика млађих разреда основне школе / The role of the textbooks in the process of acquiring music literacy in lower grades of primary school students
Stojanović, Radmila N. (Универзитет у Београду, Учитељски факултет, 11-07-2011) -
Друштвена теорија језика и стилских форми популарне музике у контексту српске културе краја XX века / The social theory of language and stylistic forms of Serbian popular music in the late XXth century
Matović, Mirjana (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 02-12-2014) -
Procena muzičkih sposobnosti u procesu identifikacije muzički talentovanih učenika mlađeg školskog uzrasta
Nikolić, Igor M. (Универзитет у Нишу, Учитељски факултет, Врање, 19-09-2016)