Предикција фактора за унапређење наставе математике са аспекта увођења образовног софтвера
Prediction of Factors for Improving the Teaching of Mathematics from the Aspect of Introducing Educational Software
Metadata
Show full item recordAbstract
Резиме: Мотив за писање ове докторске дисертације настао је из дугогодишње наставне праксе и искуства самог аутора као наставника математике. Математика се показала као један од најкомпликованијих и најзахтевнијих наставних предмета са аспекта ученика. Стога се и ученици и наставници сусрећу са различитим проблемима у реализацији програма тог наставног предмета. Савладавање математичких садржаја је могуће само уз непрекидни ангажман ученика и континуитет у усвајању знања. Изостанак и најмањег дела градива у једној комплексној целини може имати несагледиве последице у даљем напретку и усвајању нових знања. Резултати које су наши ученици постигли на ПИСА и ТИМСС тестирању су поражавајући и алармирају на велики проблем и потребу да се у наставу математике уведу промене. Због специфичности математике као наставног предмета, превасходно је битно да се код ученика створи позитиван став према математици. Иновације у настави и спремност наставника на нове изазове представљају неопходне услове ...за успешнију реализацију самог наставног процеса. Брзи развој информационих технологија донео је многе методичко-дидактичке новине у настави математике, а једна од тих новина је и примена образовног софтвера у учењу математичких садржаја.
У овом раду су искоришћена достигнућа примењене математике у области меког рачунарства и употребом Адаптивног Неуро-фази Интерференцијског Система (АНФИС) су предвиђени фактори за унапређење наставе математике са аспекта увођења образовног софтвера у непосредни наставни процес. Резултати истраживања су показали да реализација наставе математике помоћу образовног софтвера доводи до унапређења низа фактора: постигнућа ученика, квалитета наставе, мотивације ученика, трајности знања и објективности оцењивања.
Кључне речи: настава математике, АНФИС, унапређење наставе математике, постигнућа ученика, мотивација ученика, квалитет наставе, трајност знања, објективност оцењивања, електронско учење, образовни софтвер