Утицај примене проблемске наставе војне географије на образовна постигнућа кадета
Efects of the application of military geography problem based learning on cadets cognitive achievements
Author
Lukić, Darko M.Mentor
Jovanović, Slavoljub
Committee members
Živković, LjiljanaAnđelković, Slađana

Šabić, Dejan

Gigović, Ljubomir


Metadata
Show full item recordAbstract
Овим истраживањем желели смо да утврдимо да ли континуирана примена проблемске наставе доприноси повећању когнитивних постигнућа кадета у домену војногеографске анализе простора. Узорак истраживања (N=110) били су кадети друге године студија на Војној академији. Експеримент са паралелним групама је подразумевао континуирану примену проблемске наставе у експерименталној групи и примену предавачке наставе у контролној групи, стим што су и кадети из контролне групе при крају истраживања учили применом проблемске наставе. Током експеримента спроведено је инцијално, контролно и финално тестирање знања кадета. Разлике у когнитивним постигнућима кадета статистички су доказиване применом ANOVA и непараметријског 2 теста. Резултати истраживања су показали да континуирана примена проблемске наставе има значајан утицај на постигнућа кадета у погледу примене стечених знања, као и разумевања процеса, појава и законитости током спровођења војногеографске анализе простора. У домену познавања чињениц...а, појмова и принципа, тај утицај није био значајан. Системским посматрањем сагледавана је и разлика између експерименталне и контролне групе у погледу мотивације, пажње и способности кадета да кoристе различите изворе информација. Резултати истраживања су показали већи напредак експерименталне групе и у овим доменима. У истраживању су уочене тенденције које стручној и научној јавности могу да пруже смернице за имплементацију проблемске наставе у војној географији, као и за унапређивање наставне праксе на Војној академији. Предложени примери би могли да се примене током изучавања сродних наставних области (војна топографија, војна геологија, тактика, оператика и стратегија). Добијени резултати пружају основу за даља истраживања у овој области. Она би требало да буду усмерена ка конципирању наставних стратегија које би имала већи ефекат у развоју функционалних знања, способности и вредности, принципа, као и способности командовања и руковођења у војним операцијама. Сматрамо да би резултати ових истраживања били поузданији уколико би се експеримент спроводио у дужем врменском периоду.
With this research we wanted to determine whether the continuous application of problem based learning contributes to the increase in cognitive achievement of cadets in the field of military geographic spatial analysis. The research sample (N = 110) was the cadets of the second year of study at the Military Academy. The experiment with parallel groups implied continuous application of problem based learning in the experimental group and application of traditional teaching in the control group, although cadets from the control group at the end of the study were learning to apply problem based learning. During the experiment, the initial, control and final testing of cadets' knowledge was conducted. Differences in cognitive achievement of cadets were statistically demonstrated using ANOVA and nonparametric 2 test. The results of the research showed that continuous application of problem based learning has a significant impact on the cadets' achievements in the application of acquired kn...owledge, as well as understanding of the processes, phenomena and theory during the conduct of military-geographical spatial analysis. In the domain of knowledge of facts, concepts and principles, this impact is not significantly greater than the effects of traditional teaching. The systematic observation also perceived at the difference between the experimental and control groups in terms of motivation, attention and ability of cadets to use different sources of information. The results of the study showed greater progress of the experimental group in these domains as well. The research identified tendencies that can provide expert and scientific public with guidance on the implementation of problem teaching in military geography, as well as on the improvement of teaching practice at the Military Academy. The suggested examples could be applied during the study of related teaching areas (military topography, military geology, tactics, operations and strategy). The results obtained provide a basis for further research in this area. The results obtained provide a basis for further research in this area. They should be geared towards conceptualizing teaching strategies that would have a greater effect in the development of functional knowledge, capabilities and values, principles, as well as the ability to command and control military operations. We believe that the results of these studies would be more reliable if the experiment were conducted over a longer period of time.