Приказ основних података о дисертацији

Strategic adjustment of Serbia s tourist economy to market changes

dc.contributor.advisorTodosijević, Radmilo
dc.contributor.otherTomka, Dragica
dc.contributor.otherRaičević, Božidar
dc.contributor.otherTodosijević, Radmilo
dc.creatorČerović, Slobodan
dc.date.accessioned2020-09-18T10:07:14Z
dc.date.available2020-09-18T10:07:14Z
dc.date.issued2002-03-29
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija158620793510151.pdf?controlNumber=(BISIS)73202&fileName=158620793510151.pdf&id=15177&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=73202&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rsnull/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159619367208293.pdf?controlNumber=(BISIS)73202&fileName=159619367208293.pdf&id=16346&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urinull/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159619367208293.pdf?controlNumber=(BISIS)73202&fileName=159619367208293.pdf&id=16346
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17396
dc.description.abstractPermanentno prilagođavanje tržišnim promenama ukupne turističke privrede Srbije, predstavlja njeno strategijsko prilagođavanje. U tom smislu sagledavane su dimenzije i strukturne odlike turističkog tržišta, a posebno funkcionalne karakteristike tražnje i ponude. Analizirani su faktori  konkurentnosti turističke ponude. Posebno su obrađeni procesi i složenost promena na turističkom  tržištu kao što su:  dugoročne promene u pokretačkim faktorima turističke traženje, dugoročne tendencije i promene u međunarodnom turističkom poslovanju,  faktori i efekti globalizacije poslovanja u turizmu. U strategijskom prilagođavanju preduzeća turističke privrede, kao i ostalih učesnika u turističkoj ponudi promenama tražnje, pošlo se od procesa formulisanja strategije a potom od tehnološkog i tržišnog prilagođavanja usluga i ostalih instrumenata marketinga.  Zatim je  ukazano na prilagođavanje organizacione strukture preduzeća na turističkom tržištu, a posebno na strategijsko i taktičko upravljanje tražnjom. Obuhvaćen je i koncept strategijskog upravljanja turističkom destinacijom. U daljem istraživanju obuhvaćene su strategijske  osnove razvoja Srbije kao turističke destinacije.  Naročito je ukazano na strategije transformacije preduzeća. Poboljšanje ukupne organizovanosti turističke privrede Srbije podrazumeva unapređenje proizvoda i ostalih instrumenata tržišnog nastupa turističke ponude.  To podrazumeva i strategijsko unapređivanje prodajno-promotivnih aktivnosti.  Dati su elemnti perspektive razvoja turizma Srbije do  2010 godine, zajedno sa ekološkom komponentom turističkog proizvoda Srbije.sr
dc.description.abstractPermanent adjusting of the overall Serbian touristic economy to the market changes represent a form  of its strategic adjustment. Dimensions and structural characteristics of the tourist market, and especially the functional characteristics of demand and offer have been perceived from that aspect. Factors of competitiveness of the tourist offer have also been analyzed. Processes and complexity of changes on the tourist market such as: long term tendencies and changes in motivating  factors of the tourist demand, long-term tendencies and changes in the carrying of business activities in tourism, factors and effects of globalisation of the carrying out of business enterprises in tourist economy, as well as that of the other participants in tourist offer of to do schanges of the demand have been initiated by process of strategy formulation, followed by technological and market adjustments of services and other marketing instruments. At a later stage, adjustment of organizational structure of enterprises to the scanges on the tourist market, and especially strategic and tactical management of the demand have also been pointed out.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectTurizamsr
dc.subjectTourismen
dc.subjectstrategicen
dc.subjectmanagementen
dc.subjectmarketing adjusmenten
dc.subjectsynergyen
dc.subjectstrategijasr
dc.subjectmenadžmentsr
dc.subjectmarketing prilagođavanjesr
dc.subjectsinergijasr
dc.titleStrategijsko prilagođavanje turističke privrede Srbije tržišnim promenamasr
dc.title.alternativeStrategic adjustment of Serbia s tourist economy to market changesen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractТодосијевић, Радмило; Томка, Драгица; Раичевић, Божидар; Тодосијевић, Радмило; Черовић, Слободан; Стратегијско прилагођавање туристичке привреде Србије тржишним променама; Стратегијско прилагођавање туристичке привреде Србије тржишним променама;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/65212/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17396


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији