Приказ основних података о дисертацији

Mogućnosti primene proširene i virtuelne realnosti u nastavi i učenju geografije

dc.contributor.advisorIvkov-Džigurski, Anđelija
dc.contributor.otherStankov, Uglješa
dc.contributor.otherIvkov-Džigurski, Anđelija
dc.contributor.otherMesaroš, Minučer
dc.contributor.otherSavičić, Jovan
dc.contributor.otherĐukičin-Vučković, Smiljana
dc.creatorСтојшић, Иван
dc.date.accessioned2020-09-18T10:07:03Z
dc.date.available2020-09-18T10:07:03Z
dc.date.issued2020-08-28
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija158979388189757.pdf?controlNumber=(BISIS)114428&fileName=158979388189757.pdf&id=15375&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114428&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije158979391186014.pdf?controlNumber=(BISIS)114428&fileName=158979391186014.pdf&id=15376&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije158979391186014.pdf?controlNumber=(BISIS)114428&fileName=158979391186014.pdf&id=15376
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17386
dc.description.abstractРазвој  проширене  и  виртуелне  реалности  у  последњих неколико година створио је могућности за укључивање и примену ових технологија на свим нивоима образовања. Бројна истраживања истичу да  имерзивне  технологије  могу  позитивно  утицати  на исходе  учења  и  мотивисаност  ученика.  Такође, географија  се  често  издваја  као  предмет  који посебно  може  да  искористи  те  потенцијале  за унапређење  и  осавремењавање  наставне  праксе. Међутим,  поставља  се  питање  спремности наставника  и  студената  географије  (наставног усмерења)  да  организују  наставу  са  мобилним  и имерзивним  технологијама.  Притом,  неопходно  је свеобухватно  сагледати  позитивне  и  негативне факторе који утичу или могу утицати на интеграцију ових технологија у географско образовање. Сходно наведеном,  ова  дисертација  разматра  како,  када  и зашто користити проширену и виртуелну реалност у настави и учењу географије.sr
dc.description.abstractRazvoj  proširene  i  virtuelne  realnosti  u  poslednjih nekoliko godina stvorio je mogućnosti za uključivanje i primenu ovih tehnologija na svim nivoima obrazovanja. Brojna istraživanja ističu da  imerzivne  tehnologije  mogu  pozitivno  uticati  na ishode  učenja  i  motivisanost  učenika.  Takođe, geografija  se  često  izdvaja  kao  predmet  koji posebno  može  da  iskoristi  te  potencijale  za unapređenje  i  osavremenjavanje  nastavne  prakse. Međutim,  postavlja  se  pitanje  spremnosti nastavnika  i  studenata  geografije  (nastavnog usmerenja)  da  organizuju  nastavu  sa  mobilnim  i imerzivnim  tehnologijama.  Pritom,  neophodno  je sveobuhvatno  sagledati  pozitivne  i  negativne faktore koji utiču ili mogu uticati na integraciju ovih tehnologija u geografsko obrazovanje. Shodno navedenom,  ova  disertacija  razmatra  kako,  kada  i zašto koristiti proširenu i virtuelnu realnost u nastavi i učenju geografije.sr
dc.description.abstractIn  recent  years,  the  development  of  augmented  and  virtual  reality  has  created  opportunities  for  integration and use of these technologies at all levels of  education.Numerous  studies  showed  that  immersive  technologies have the potential to improve student learning outcomes and  motivation.  Geography  is  also  often  indicated  as  a subject  that  can  utilize  these  potentials  to  improve  and modernize  teaching  practice.  However,  the  integration raises the question of the readiness of geography pre- and in-service  teachers  to  organize  classes  with  mobile  and immersive technologies. Also, a comprehensive overlook regarding the positive and negative factors that influence or  may influence the integration of these technologies in geographic  education  is  necessary.  Accordingly,  this dissertation  examines  how,  when,  and  why  to  use augmented and virtual reality in geography teaching and  learning.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectОбразовна технологијаsr
dc.subjectObrazovna tehnologijasr
dc.subjectEducational technologyen
dc.subjectučenje potpomognuto tehnologijomsr
dc.subjectnastava geografijesr
dc.subjectnastavnik geografijesr
dc.subjectmobilno učenjesr
dc.subjectimerzivne tehnologijesr
dc.subjectproširena realnostsr
dc.subjectvirtuelna realnostsr
dc.subjecttechnology-enhanced learningen
dc.subjectgeography teachingen
dc.subjectgeography teacheren
dc.subjectmobile learningen
dc.subjectimmersive technologiesen
dc.subjectaugmented realityen
dc.subjectvirtual realityen
dc.subjectучење потпомогнуто технологијомsr
dc.subjectнастава географијеsr
dc.subjectнаставник географијеsr
dc.subjectмобилно учењеsr
dc.subjectимерзивне технологијеsr
dc.subjectпроширена реалностsr
dc.subjectвиртуелна реалностsr
dc.titleМогућности примене проширене и виртуелне реалности у настави и учењу географијеsr
dc.title.alternativeMogućnosti primene proširene i virtuelne realnosti u nastavi i učenju geografijesr
dc.title.alternativeThe possibilities of application of augmented and virtual reality in geography teaching and learningen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractИвков-Джигурски, Aнђелија; Станков, Угљеша; Ђукичин-Вучковић, Смиљана; Савичић, Јован; Месарош, Минучер; Ивков-Джигурски, Aнђелија; Stojšić, Ivan; Mogućnosti primene proširene i virtuelne realnosti u nastavi i učenju geografije;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/65185/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/65184/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17386


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији