Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Unapređivanje pismenog izražavanja učenika u mlađim razredima osnovne škole primenom korelacijsko-integracijskog sistema
dc.contributor.advisor | Radulovic, Olivera | |
dc.contributor.other | Golijanin-Elez, Sanja | |
dc.contributor.other | Jaksic-Provci, Branka | |
dc.contributor.other | Lungulov, Biljana | |
dc.contributor.other | Radulovic, Olivera | |
dc.creator | Paravinja-Skrbic, Snezana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-28T15:15:03Z | |
dc.date.available | 2020-08-28T15:15:03Z | |
dc.date.issued | 2020-07-30 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija158315166733413.pdf?controlNumber=(BISIS)114151&fileName=158315166733413.pdf&id=15025&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114151&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije158315174894051.pdf?controlNumber=(BISIS)114151&fileName=158315174894051.pdf&id=15026&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | /DownloadFileServlet/IzvestajKomisije158315174894051.pdf?controlNumber=(BISIS)114151&fileName=158315174894051.pdf&id=15026 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17381 | |
dc.description.abstract | Rad je zasnovan na teorijsko-empirijskom istraživanju načina kojima je moguće područjem književnosti unaprediti pismeno izražavanje učenika u mlađim razredima osnovne škole primenom korelacijsko-integracijskog sistema pri obradi i utvrđivanju sadržaja iz književnosti. Istražuju se načini kojima se poboljšava recepcija dela i učenici motivišu za stvaralaštvo na osnovu estetskog doživljaja koje je delo kod njih proizvelo. Rad se bavi i motivacijom i istražuje mogućnosti podsticanja učeničkog misaono–emocionalnog potencijala. Književni tekstovi se mogu sagledavati sa aspekta culture izražavanja, ili jezika, time se ostvaruju bitni programski zahtevi. Istraživanja u našoj disertaciji usmerena su na traganje za inovativnim načinima povezivanja književnosti i kulture izražavanja kako bi se bogatio leksički fond učenika, razvijala, negovala i unapredila njihova kultura pismenog izražavanja. Svi časovi u eksperimentalnim grupama realizovani su u skladu sa korelacijsko-integracijskim metodičkim sistemom u užem smislu funkcionalnim povezivanjem nastavnih područja u okviru predmeta srpski jezik i književnost. Cilj rada je da istraži, analizira i ukaže na prednosti svrsishodnog, unutarpredmetnog povezivanja sadržaja iz različitih područja srpskog jezika i književnosti u skladu sa programskim zahtevima. Doktorska disertacija se sastoji iz teorijskog dela i rezultata eksperimentalnog i empirijskog istraživanja. Teorijske hipoteze proverene su putem kauzalne metode, eksperimenta sa paralelnim grupama. Teorijski okvir istraživanja usredsređen je na sagledavanje teorijskih polazišta za definisanje ključnih pojmova istraživanja, utemeljenja metodičkih sistema i sagledavanje metodičkih pristupa obradi književnog teksta u cilju podsticanja učenika na usmeno i pismeno izražavanje. Uz teorijsku analizu, objašnjenja i prikaze date su prikladne metodičke aplikacije. Za potrebe istraživanja konstruisani su testovi pismenog izražavanja (od I do IV razreda osnovne škole), evidenciona lista sa skalom procene aktivnosti učenika na časovima i metodičke aplikacije. Na osnovu analize dobijenih rezultata uočeno je da se korelacijom i integracijom nastave književnosti i kulture izražavanja književni tekst sagledava sa više stanovišta, omogućuje se raznovrsniji pristup datoj problematici, obogaćuje se leksički fond učenika i povećava motivacija za rad na času. Ovakvim funkcionlalnim načinom pristupanja znanja i veštine se stiču sa više razumevanja, istraživački i stvaralački se prilazi književnom delu. Otkrivanjem značenja nepoznatih, ili manje poznatih leksema podstiče se kognitivno-emocionalni razvoj učenika. Putem ovakvog pristupa tekstu učenici su motivisani za dublje razumevanje književnog teksta. | sr |
dc.language | sr (cyrillic script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | korelacija | sr |
dc.subject | integracija | sr |
dc.subject | kultura izražavanja | sr |
dc.subject | književnost | sr |
dc.subject | metodički sistemi | sr |
dc.subject | osnovna škola | sr |
dc.title | Unapređivanje pismenog izražavanja učenika u mlađim razredima osnovne škole primenom korelacijsko-integracijskog sistema | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Радуловиц, Оливера; Лунгулов, Биљана; Јаксиц-Провци, Бранка; Голијанин-Елез, Сања; Радуловиц, Оливера; Паравиња-Скрбиц, Снезана; Унапређивање писменог изражавања ученика у млађим разредима основне школе применом корелацијско-интеграцијског система; Унапређивање писменог изражавања ученика у млађим разредима основне школе применом корелацијско-интеграцијског система; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/65059/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/65060/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17381 |