National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Мулти-стејкхолдерски приступ ефективности организације догађаја као фактор успешности дестинацијског туристичког производа

Multi-stejkholderski pristup efektivnosti organizacije događaja kao faktor uspešnosti destinacijskog turističkog proizvoda

Thumbnail
2014
Disertacija.pdf (11.90Mb)
IzvestajKomisije.pdf (745.1Kb)
Author
Стаменковић, Игор
Mentor
Hadžić, Olga
Committee members
Besermenji, Snežana
Hadžić, Olga
Pivac, Tatjana
Šaćirović, Selim
Nedeljković, Milena
Metadata
Show full item record
Abstract
На глобалном, то  јест, планетарном нивоу  догађаји  уопште (фестивали, конгреси, конференције  и слично),  а посебно они са јаком  културном  компонентом (као што  су:  музички фестивали,  филмски, фолклорни фестивали,  разне манифестације  или  аниматорски  програми  и  тако  даље),  значајно  се бројчано  повећавају.  Поред  тога што  унапређују  локални понос  у  култури,  стварају јак идентитет и имиџ локалне заједнице, то јест брендирају дестинацију,  ови догађаји  могу  такође  промовисати аутохтоне националне  мањине, и оставити бројне позитивне или  негативне, економске, друштвене, еколошке, политичке и друге ефекте и  последице на дестинацију.  Догађаји, то јест фестивали су добар повод да се гостима покажу  нови  народи  и њихови  обичаји, култура,  веровања, начин живота,  а од боравка на дестинацији осети се и  допринос  локалној економији, друштвеном  и мултикултурном  животу. Без обзира,  какав  догађај  или  фестивал  био  он представља  нови талас алтернативног  туризм...а  који  доприноси  одрживом  развоју  и  побољшава  опднос између  домаћина и госта  а исто тако унапређује  дестинацијски туристички производ. Током боравка на фестивалу туриста ће конзумирати и остале производе и услуге и мултиплицираће ефекте свог останка на дестинацији. Свакако тај се процес не може остварити без добре координације стејкхолдера и њихове добре међусобне умрежености и сарадње.

Na globalnom, to  jest, planetarnom nivou  događaji  uopšte (festivali, kongresi, konferencije  i slično),  a posebno oni sa jakom  kulturnom  komponentom (kao što  su:  muzički festivali,  filmski, folklorni festivali,  razne manifestacije  ili  animatorski  programi  i  tako  dalje),  značajno  se brojčano  povećavaju.  Pored  toga što  unapređuju  lokalni ponos  u  kulturi,  stvaraju jak identitet i imidž lokalne zajednice, to jest brendiraju destinaciju,  ovi događaji  mogu  takođe  promovisati autohtone nacionalne  manjine, i ostaviti brojne pozitivne ili  negativne, ekonomske, društvene, ekološke, političke i druge efekte i  posledice na destinaciju.  Događaji, to jest festivali su dobar povod da se gostima pokažu  novi  narodi  i njihovi  običaji, kultura,  verovanja, način života,  a od boravka na destinaciji oseti se i  doprinos  lokalnoj ekonomiji, društvenom  i multikulturnom  životu. Bez obzira,  kakav  događaj  ili  festival  bio  on predstavlja  novi talas alternativnog  ...turizma  koji  doprinosi  održivom  razvoju  i  poboljšava  opdnos između  domaćina i gosta  a isto tako unapređuje  destinacijski turistički proizvod. Tokom boravka na festivalu turista će konzumirati i ostale proizvode i usluge i multipliciraće efekte svog ostanka na destinaciji. Svakako taj se proces ne može ostvariti bez dobre koordinacije stejkholdera i njihove dobre međusobne umreženosti i saradnje.

On a global planetary scale events in general (festivals, congresses, conferences  etc.), particularly those with a strong cultural component (such are: music festivals, film festivals,  folklore festivals,  other events and  animation programs etc.) are substantially increasing in numbers. In addition to enhancing local pride in culture,  they produce strong identity and image of local coummunity (they are branding the destination)  these events could also expose indigenous national minorities to the increasing number of international visitors.  Also, they could make many either positive or negative, economic, social, ecological, political or any  other effect and consequences for/to destination. Events, namely festivals  are  a good occasion to  show  guests the  new  nations  and  their customs, culture, beliefs  and lifestyles. From the  stay  of the tourists  the  resort  could  feel  the  contribution  to  the local economy, social life,  multi-cultural  life  etc.  Regardless, h...ow big an  event or festival is, it should and would represent a new wave  of  alternative tourism  that contributes  to sustainable development and  improving  the relationship between the  host and the guest and also promote destination’s tourism product. During ones stay at the festival, tourists will consume other products and services, and multiply effects of  their stay at the destination.  Certainly  this process  can not be achieved  without  good coordination of stakeholders and their good inter-networking and cooperation. 

Faculty:
University of Novi Sad, Faculty of Science
Date:
02-07-2014
Keywords:
Менаџмент у туризму / Menadžment u turizmu / Tourism management / менаџмент догађаја / стејкхолдерски приступ / фестивалски туризам / музички фестивали / манифестације / ефективност / тур. дестинација / menadžment događaja / stejkholderski pristup / festivalski turizam / muzički festivali / manifestacije / efektivnost / tur. destinacija / event management / stakeholder’s approach / festival tourism / music festivals and events / effectiveness / tourist destination
[ Google Scholar ]
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1723
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija139868450431686.pdf?controlNumber=(BISIS)86611&fileName=139868450431686.pdf&id=1879&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=86611&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije139868451029382.pdf?controlNumber=(BISIS)86611&fileName=139868451029382.pdf&id=1880&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS