Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorЋирић, Растко М.
dc.contributor.otherСтојадиновић, Оливера Р.
dc.contributor.otherКузмановић, Бранка К.
dc.contributor.otherНешић, Душан Б.
dc.contributor.otherРаковић, Бранко
dc.creatorMiМићановић, Здравко М.
dc.date.accessioned2020-07-06T14:00:17Z
dc.date.available2020-06-23T14:00:17Z
dc.date.available2020-07-03T17:19:18Z
dc.date.issued2020-06-17
dc.date.submitted2019-11-28
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/12368
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/430
dc.description.abstractДокторски уметнички рад Плакат догађај. Од испразног стецишта до генератора смисла, темељи се на установљавању, испитивању и проверавању ваљаности, тиме и делотворности плаката догађаја. При томе, ликовно-структурална организација плаката и његова комуникативна својства условљени су, не посредовањем и преносом, него њим самим у градњи значења и смисла. Радом је обухваћено обликовање и реализација неколико десетина плаката, од којих већина припада стварним збивањима и садржајима у области културе. Полазни и кључни подстицаји за рад Плакат догађај долазе из два потпуно различита извора. Према првом од њих, Предметном плакату (Sachplakat), најбитније је да плакат својом објективизацијом потврђује властиту намену. И такође, да плакат не треба бити само формом и ликовно атрактиван него и комуникативно сврховит. Други извор полази од семиолошких истраживања Ролана Барта (Roland Barthes) са тежиштем на студији Мит данас. Парафразирајући Барта, вредно је истаћи да је битно да се плакат сагледава у његовој уроњености у језик, и да не би требало залазити „иза“, што значи, да је „простор плаката покривен, а не пробушен“. У начину формирања наслова и поднаслова докторског уметничког рада примењен је и поступак који је основ целокупног истраживања заснованог на структуралној лингвистици, формализму, постструктурализму и семиологији. Тежиште je на значењима постигнутим међусобним односима уврштених речи код именовања. Тиме су уједно наговештени предмет и циљ рада. Средишни део истраживања у полазишту садржи представљање првог ауторског плаката насловљеног нулти плакат. Њим отпочиње и рад у области плаката значајно инициран тим стеченим искуством. Нулти плакат је постао и парадигма три развојне и повезане фазе плакатске праксе и четврте произашле из тих фаза. Систематским извођењем принципа и начина градње из наведеног материјала, поступно израста плакат догађај. Целовито посматран, практичан рад се одвија у три фазе које карактеришу укључени плакати и (про)мене настајале логиком облика, са цртежом као основним елементом, логиком поступка, обележеног колажем и монтажом и логиком материје, насловљене тијело-простор плаката. Четврти, изведени део из претходне три фазе, назван Сучељавања, обједињује три серије и шест парова плаката са тежиштем на компарацији различитих обликовних поступака примењених код уврштених плаката.sr
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectнулти плакатsr
dc.subjectцртежsr
dc.subjectмонтажаsr
dc.subjectтијело-просторsr
dc.subjectплакат догађајsr
dc.titleПлакат догађај - од испразног стецишта до генератора смислаsr
dc.typeotheren
dc.rights.licenseARRen
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56286/bitstream_56286.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56287/bitstream_56287.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_12368


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији