Предикција саобраћајних незгода у урбаним срединама
Predikcija saobraćajnih nezgoda u urbanim sredinama
Author
Pljakić, MilošMentor
Jovanović, DraganCommittee members
Kukolj, Dragan
Pešić, Dalibor
Bačkalić, Svetlana
Basarić, Valentina
Jovanović, Dragan
Metadata
Show full item recordAbstract
У оквиру дисертације равијени су предиктивни модели у циљу препознавања утицајних обележја урбане средине на саобраћајне незгоде, као и одабир математичког модела који апроксимира најбољу предиктивну функцију између обележја урбаних средина и саобраћајних незгода. Прикупљање обележја и карактеристика урбаних средина може се спровести са различитих просторних нивоа. У оквиру истраживања разматрани су макро и микро ниво. Примена макроскопског приступа односи се на шири спектар приказа утицајних карактеристика на основу којих се могу предложити дугорочне мере које се односе на спровођење политике безбедности саобраћаја, организацију контроле и регулисања саобраћаја, доношењу правних норми, као и спровођење одређених образовних и инжењерских мера. Са друге стране, микроскопски приступ односи се на одређене објекте на путевима у циљу оцене нивоа безбедности саобраћаја са највишим степеном тачности.
U okviru disertacije ravijeni su prediktivni modeli u cilju prepoznavanja uticajnih obeležja urbane sredine na saobraćajne nezgode, kao i odabir matematičkog modela koji aproksimira najbolju prediktivnu funkciju između obeležja urbanih sredina i saobraćajnih nezgoda. Prikupljanje obeležja i karakteristika urbanih sredina može se sprovesti sa različitih prostornih nivoa. U okviru istraživanja razmatrani su makro i mikro nivo. Primena makroskopskog pristupa odnosi se na širi spektar prikaza uticajnih karakteristika na osnovu kojih se mogu predložiti dugoročne mere koje se odnose na sprovođenje politike bezbednosti saobraćaja, organizaciju kontrole i regulisanja saobraćaja, donošenju pravnih normi, kao i sprovođenje određenih obrazovnih i inženjerskih mera. Sa druge strane, mikroskopski pristup odnosi se na određene objekte na putevima u cilju ocene nivoa bezbednosti saobraćaja sa najvišim stepenom tačnosti.
Within the framework of the dissertation, predictive models have been developed in order to identify the influential features of the urban environment on traffic accidents, as well as the selection of a mathematical model that approximates the best predictive function between urban characteristics and traffic accidents. The collection of features and characteristics of urban areas can be carried out from different spatial levels. Macro and micro levels were considered in the research. The application of the macroscopic approach refers to a broader range of influential characteristics that can be used to propose long-term measures related to the implementation of traffic safety policy, the organization of traffic control and regulation, the adoption of legal norms, as well as the implementation of certain educational and engineering measures. On the other hand, microscopic approach refers to certain objects on the roads in order to evaluate the level of traffic safety with the highest d...egree of accuracy.