National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Технички факултет Михајло Пупин, Зрењанин
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Технички факултет Михајло Пупин, Зрењанин
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Istraživanje atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnost

Thumbnail
2005
Disertacija.pdf (3.811Mb)
Author
Bešić, Cariša
Mentor
Sajfert, Zvonko
Committee members
Sotirović, Velimir
Ćosić, Ilija
Vasiljev, Stevan
Đorđević, Dejan
Sajfert, Zvonko
Metadata
Show full item record
Abstract
Stalna promena postala je način života u svetu biznisa. U stvari, da bi se danas održala konkurentnost, potrebno je da se pored pa- žnje koja se posvećuje poboljšanju posla koji se danas obavlja misli i na to šta treba da se preduzme da bi se izdržala konkurencija i opstalo u budućnosti. Naime, uspešni poslovni subjekti u sve turbulentnijem okruženju moraju da uvažavaju činjenicu da je poslovna izvrsnost osnovna determinanta koja obezbeđuje njihov opstanak, razvoj i rast. Zbog toga ocena stanja poslovne izvrsnosti i postavljenih ciljeva mora da se meri kao i sve drugo putem tehnike benčmarkinga, kako u slučaju usavršavanja proizvoda, usluga i procesa, tako i kod projektovanog razvoja. Poslovni subjekt treba, prema autoru Piteru Drakeru (Piter Drucker), da se u određenim intervalima kritički osvrne na rezultate postignute u poslovnoj izvrsnosti. Benčmarking omoguća- va poslovnim subjektima da sagledaju svoju tržišnu poziciju i na bazi učenja, prevashodno od tržišnih lidera, unaprede svo...ju konkurentsku prednost. Nepostojanje modela za brzu ocenu poslovne izvrsnosti zasnovanog na kvantifikovanim atributima koji je determinišu otežava prethodno utvrđivanje stanja konkurentske prednosti. Kreirani model (CB MODEL) za ocenu atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnost poslovnog subjekta u sadašnjosti i u budućnosti i edukacija s provedena na bazi utvrđene ocene znače aktueli- zaciju novih znanja, koja neutrališu uočene probleme i omogućuju top-menadžmentu poslovnog subjekta donošenje brze i efikasne odluke koja povećava verovatnoću njegovog opstanka, razvoja i rasta.

Faculty:
University of Novi Sad, Technical Faculty Mihajlo Pupin, Zrenjanin
Date:
29-06-2005
Keywords:
benčmarking / CB model / poslovna izvrsnost / poslovni subjekt / konkurentnost / kvalitet / produktivnost / tržište / imidž / brend
[ Google Scholar ]
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/12215
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacijadr%20carisa%20besic.pdf?controlNumber=(BISIS)71189&fileName=dr%20carisa%20besic.pdf&id=788&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=71189&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS