Softverski sistem za samoregulisano učenje na Vebu
Software system for self-regulated learning on the Web
Author
Milikić, NikolaMentor
Jovanović, Jelena M.
Committee members
Devedžić, Vladan
Gašević, Dragan

Metadata
Show full item recordAbstract
Samoregulisano učenje predstavlja formu učenja koja stavlja akcenat na samog
učenika i pruža mu mogućnost da upravlja i kontinuirano reguliše svoj proces
učenja. Poznato je da društveni kontekst i interakcije koje se ostvaruju tokom učenja
imaju uticaj na akcije učenika i da se samoregulacija može posmatrati kao regulacija
individue u okviru socijalnog okruženja. Međutim, postojeći sistemi za učenje na
Vebu pružaju učenicima ograničene mogućnosti za samoregulaciju tokom učenja u
neformalnim i informalnim kontekstima. Predmet ove doktorske disertacije je
dizajniranje i projektovanje softverskog sistema koji je namenjen samoregulisanom
učenju na Vebu. Cilj je da ovaj softverski sistem poseduje funkcionalnosti koje
podržavaju procese samoregulisanog učenja, da omogućavaju uređivanje kohorti,
kurseva, materijala i aktivnosti učenja, kao i da omogućavaju kolektivnu regulaciju
između učenika. Prototip softverskog sistema, koji je razvijen na osnovu
predloženog dizajna i arhitekture, evaluira...n je u okviru MOOC kursa u trajanju od 9
nedelja. Dobijeni rezultati su pokazali da postoje izražene asocijacije između
funkcionalnosti zasnovanim na socijalnim interakcijama i procesa samoregulisanog
učenja koji je zasnovan na kolektivnoj regulaciji. Konkretno, pokazano je da postoje
asocijacije između funkcionalnosti koje omogućavaju uvid u aktivnosti i progres
drugih učenika sa procesima samoregulisanog učenja koji se odnose na izvršenje
zadataka učenika. Takođe, pronađene su razlike u ovim asocijacijama kod učenika
sa različitim demografskim i motivacionim karakteristikama.
Self-regulated learning is a form of learning that puts emphasis on a learner and
gives them the ability to manage and continually regulate their learning process. It
is known that the social context and interactions that occur during learning can
impact students' actions and that self-regulation can be viewed as a regulation of an
individual within their social context. However, existing web learning systems
provide students with limited functionalities to self-regulate their learning in
informal and informal contexts. The topic of this doctoral dissertation is the design
and architecture of a software system that enables self-regulated learning on the
Web. The goal of this system is to enable a learner with functionalities that support
self-regulated learning processes, to enable management of cohorts, courses,
materials and learning activities, as well as to allow collective regulation among
learners. A software prototype, developed based on the proposed design and
architecture, was... evaluated within the MOOC course for 9 weeks. The obtained
results showed that there are significant associations between functionalities based
on social interactions and the self-regulated learning process based on collective
regulation. In particular, it has been shown that there are associations between
functionalities that allow insight into the learning activities and progress of other
students with self-regulated learning processes related to engagement in learning.
Also, variations in these associations were found among students with different
demographic and motivational characteristics.