Show simple item record

Examining the satisfaction of professional customers in order to improve sales on the example of Bosnia and Herzegovina, the Republic of Serbia and the Republic of Northern Macedonia

dc.contributor.advisorПерић, Ненад Н.
dc.contributor.otherВранешевић, Тихомир
dc.contributor.otherМамула Николић, Татјана
dc.creatorМиловановић, Мирјана Н.
dc.date.accessioned2020-02-19T11:21:04Z
dc.date.available2020-02-19T11:21:04Z
dc.date.available2020-07-04T15:50:49Z
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11887
dc.identifier.urihttps://www.metropolitan.ac.rs/files/2019/12/Mirjana-Milovanovi%C4%87-Doktorska-disertacija.pdfsr
dc.description.abstractPolazeći od činjenice da lojalni klijenti osiguravaju stabilnost pritoka gotovine u budućnosti, te da je kumulativna vrijednost od lojalnih klijenata velika, jasno je zašto je potrebno ispitati mišljenje i stavove kupaca u odnosu na proizvod ili uslugu. Predmet istraživanja je zadovoljstvo profesionalnih kupaca, AMgroup(AM grupacija), porodične firme, koja u svom sastavu ima 4 preduzeća, a koja posluju na prostoru Bosne i Hercegovine (Auto Milovanovići Auto Parts), Republike Srbije (Lukena-auto) i Republike Sjeverne Makedonije, koja je do februara 2019. godine je nosila naziv Bivša Jugoslovenska Republika Makedonija (Lukena-Avtodelovi). Grupacija je osnovana 1999. godine u Banja Luci, a bavi se prodajom rezervnih auto-dijelova za sve tipove automobila, kao i servisne i prateće opreme za automobilskuindustriju.U cilju istraživanja, analiziranasu ključna pitanja, koja utiču na lojalnost profesionalnih kupaca i njihovo zadovoljstvo prodajnim osobljem, njihovom uslužnošću, kompetencijama i stručnošću, asortimanom robe, fleksibilnošću u rješavanju reklamacija, uslugom dostave robe, akcijskim prodajama i radom terenskih komercijalista, omjerom vrijednosti proizvoda u odnosu na cijenu, procentualnimudjelomu kupovini dr. Za potrebe radastatistički su obrađena samo ona pitanja koja su direktno vezana za unapređenje prodaje.Osnov za analize u radu čini empirijsko istraživanje, koje je u periodu od 01.marta 2015. do 03. juna 2018. godine sprovedeno u Bosni i Hercegovini, Republici Srbijii Republici Sjevernoj Makedoniji, na uzorku od ukupno 3269 ispitanika, profesionalnih kupaca. Prilikom obrade podataka i interpretacije rezultata koristio se softver SPSS za statističku obradu podataka, a predstavljeni su i rezultati deskriptivne statistike, uz kategorijalnu regresionu analizu (CATREG), kao metod predviđanja nivoa lojalnosti kupaca kombinacijom varijabli iz istraživanja -upitnika, te uz prediktivnu statistiku. Takođe,prikazani su i interpretirani finansijski pokazatelji.Na osnovu sprovedenog empirijskog istraživanja u pomenutim zemljama, detektovani su različiti problemi, koji su direktno uticali na zadovoljstvo kupaca, ali i na njihovu lojalnost, te su date direktne preporuke, koje su primjenjivane, još u toku trajanja istraživanja. Rezultati ovog istraživanja su direktno korišteni za poboljšanje unapređenja prodaje pomenute grupacije i njenog poslovanja.sr
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет Метрополитан, Студије при универзитетуsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Метрополитанsr
dc.subjectProfesionalni kupcisr
dc.subjectispitivanje zadovoljstvasr
dc.subjectlojalnostsr
dc.subjectBosna i Hercegovinasr
dc.subjectRepublika Srbijasr
dc.subjectRepublika Sjeverna Makedonijasr
dc.subject.classificationДруштвене науке - економске наукеsr
dc.titleИспитивање задовољства професионалних купаца у циљу унапређења продаје, на примеру Босне и Херцеговине, Републике Србије и Републике Сјеверне Македонијеsr
dc.title.alternativeExamining the satisfaction of professional customers in order to improve sales on the example of Bosnia and Herzegovina, the Republic of Serbia and the Republic of Northern Macedoniaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/63560/bitstream_63560.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/63561/bitstream_63561.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11887


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record