Етнојезички идентитет сефардске заједнице на интернету
Ethnolinguistic identity of the Sephardic community on the Internet ; Этноязычная идентичность сефардского сообщества в интернете
Докторанд
Pons, Neda M.Ментор
Vučina Simović, IvanaЧланови комисије
Filipović, JelenaErdeljan, Jelena
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
У овом раду испитана су значења која савремени Сефарди у виртуелној
заједници Ladinokomunita приписују јеврејско-шпанском језику као елементу свог
етничког идентитета. Ladinokomunita представља прву виртуелну групу за
дискусију на јеврејско-шпанском језику, која је основана 2000. године у циљу
промоције сефардске културе и угроженог етничког језика сефардских Јевреја.
У истраживању сам пошла од претпоставке да се етнојезички идентитет (као
и идентитет уопште) гради и мења унутар друштвене интеракције путем
сучељавања ставова и идеологија различитих појединаца и група, те да у његовом
конструисању значајну улогу игра шири друштвени контекст у коме се одвија
дата интеракција. Овакво схватање идентитета засновано је на теоријским
постулатима различитих друштвено-хуманистичких дисциплина које се баве
изучавањем феномена идентитета: критичке социолингвистике, когнитивне
лингвистике, когнитивне и социјалне антропологије, социологије и социјалне
психологије језика. Иако у тумачењу односа јези...ка и идентитета преузимам
теоријске концепте наведених научних дисциплина, потребно је нагласити да
главну дисциплину представља критичка социолингвистика, чији је теоријско-
методолошки апарат послужио за формулацију научног проблема, спровођење
истраживања и тумачење добијених резултата...
In this study, I examined the meanings that modern Sephardim in the virtual
community of Ladinokomunita attribute to the Judeo-Spanish language as an element of
their ethnic identity. Ladinokomunita is the first virtual discussion group in the Judeo-
Spanish language, founded in 2000 with the aim of promoting Sephardic culture and the
use of the endangered Sephardic ethnic language.
I started this research with the assumption that ethnolinguistic identity (as well as
identity in general) is being constructed and changed within social interaction, where
different individuals and groups confront their different attitudes and ideologies, and
that in this process an important role is played by the broader social context in which
the interaction is taking place. This understanding of identity is based on the theoretical
postulates of different human sciences that deal with the study of the identity
phenomenon: critical sociolinguistics, cognitive linguistics, cognitive and social
anthropolo...gy, sociology and social psychology of language. Although in interpreting
the relation of language and identity I use some theoretical concepts of the
aforementioned scientific disciplines, it is necessary to emphasize that the main
discipline in this research is critical sociolinguistics, whose theoretical and
methodological apparatus is used to formulate a scientific problem, conduct research
and interpret the results obtained...
Факултет:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетДатум одбране:
18-12-2019Кључне речи:
Ladinokomunita / Ladinokomunita / Judeo-Spanish / Sephardic Jews / ethnolinguistic identity / ethnic group / ethnic language / endangered language / language ideology / language attitudes / language revitalization / јеврејско-шпански / Сефарди / етнојезички идентитет / етничка група / етнички језик / угрожени језик / језичка идеологија / ставови према језику / језичка ревитализацијаRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
О мањинским словенским језицима из перспективе екологије језика на примеру лужичких Срба и војвођанских Словака
Sokolović, Dalibor A. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 12-02-2015) -
Методолошки основи савременог уџбеника руског језика струке : (високошколског туризмолошко-економског профила) / Methodological foundations of a modern textbook of the Russian lannguage for professionals ( in higher education for turismology and economics)
Mihajlović, Jelena J. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 15-01-2014) -
Nastava jezika struke/jezika za posebne namene u kontekstu evropske obrazovne jezičke politike / Specific purpose language teaching within the context of the European language education policy
Ilić-Radojković, Katarina B. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 03-09-2014)