Приказ основних података о дисертацији

Effect of the static and dynamic loads on the occurrence of initial damage on composite blades of helicopter tail rotor

dc.contributor.advisorStupar, Slobodan
dc.contributor.otherSimonović, Aleksandar
dc.contributor.otherGrbović, Aleksandar
dc.contributor.otherMaksimović, Stevan
dc.contributor.otherGvozdenović, Slobodan
dc.creatorЈанковић, Деспот
dc.date.accessioned2020-01-27T12:20:49Z
dc.date.available2020-01-27T12:20:49Z
dc.date.available2020-07-03T08:43:02Z
dc.date.issued2018-09-21
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11756
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7067
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:20695/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=514976931
dc.description.abstractИстраживања у оквиру израде ове дисертације била су примарно усмерена на технологију израде лопатица репног ротора хеликоптера од композитних материјала с једне и обезбеђење потребне чврстоће са аспекта замора с друге стране. Истраживања на замени оригиналних металних лопатица, којима је уједно истекао век употребе, са лопатицама од композитних материјала су примарно била усмерена, поред саме технологије израде, и на дефинисање комплетних процедура за обезбеђење потребног века употребе током експлоатације хеликоптера под дејством одговарајућег спектра оптерећења. За ту сврху су развијене прорачунске процедуре као и одговарајући „inhouse“ софтвери. Процена радног века поменутих лопатица репног ротора хеликоптера од композитних материјала проистекла је примарно на бази експерименталних испитивања истих и то како у подручју статичке чврстоће тако и са аспекта замора за меродавни спектар оптерећења. Битан елемент ових истраживања је свакако прецизно дефинисање оптерећења за шта су коришћене CFD нумеричке симулације целог хеликоптера, као и нумеричке симулације напонских стања метал-композитне лопатице репног ротора хеликоптера. Сви ови резултати су верификовани и кроз сопствена земаљска и летна испитивања, што им обезбеђује велику применљивост на другим сложеним конструкцијама у овој важној области како за инжењерску праксу тако и за научна истраживања.sr
dc.description.abstractResearch in the framework of this doctoral thesis was primarily focused on the technology of the helicopter tail rotor blades made of composite material on one side and securing the necessary strength in terms of fatigue on the other side. Research on the replacement of original metal blades, which is the expired service life, having blades made of composite materials have been primarily focused, next to the technology of production, as the definition of the complete procedures to ensure the required lifetime of the helicopter during the operation under the action of a suitable torque spectrum. For this purpose, here is developed the computation procedure and appropriate "in-house" software. Evaluation of the aforementioned helicopter tail rotor blades made of composite materials stem primarily on the basis of experimental tests of the same both in the static strength and fatigue in terms of authoritative load spectrum. An important element of this research is certainly a precise definition of the loads of what they used CFD numerical simulation of the entire helicopter. All these results are verified through their own ground and flight tests, making them a great applicability in other complex structures in this important area both for engineering practice and scientific research.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Машински факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectКомпозитне структуреsr
dc.subjectComposite structuresen
dc.subjectaircrafts structuresen
dc.subjecthelicopter tail rotor bladesen
dc.subjectcomposite materialsen
dc.subjectmanufacturingen
dc.subjectfinite elementsen
dc.subjectexperimental strengthen
dc.subjectfatigueen
dc.subjectваздухопловиsr
dc.subjectлопатице хеликоптераsr
dc.subjectкомпозитни материјалиsr
dc.subjectтехнологија израдеsr
dc.subjectконачни елементиsr
dc.subjectекспериментална чврстоћаsr
dc.subjectзаморsr
dc.titleУтицај статичких и динамичких оптерећења на појаву иницијалних оштећења композитних лопатица репног ротора хеликоптераsr
dc.title.alternativeEffect of the static and dynamic loads on the occurrence of initial damage on composite blades of helicopter tail rotoren
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/7547/IzvestajKomisije21580.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/7546/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/7547/IzvestajKomisije21580.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/7546/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11756


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији