Model učenja na daljinu kao faktor efikasnosti nastave grafičkih komunikacija u visokom obrazovanju tehničkih struka
Model of distance learning as a factor of efficiencyof graphic communication teaching at universitylevel education of technical vocations
Author
Десница, ЕлеонораMentor
Letić, DuškoCommittee members
Adamović, ŽivoslavVoskresenski, Kosta
Navalušić, Slobodan
Gligorić, Radojka
Letić, Duško

Metadata
Show full item recordAbstract
Doktorska disertacija se bavi pitanjem oblikovanja i primene inovirajućeg modela nastave grafičkih komunikacija u visokoobrazovnim ustanovama tehničke struke, baziranog na metodi učenja na daljinu. Cilj rada je da prikaže inovativni model učenja, od procesa početne ideje do konačnog oblika, sa posebnim naglaskom na ograničavajuće okolnosti u primeni, na uslove za njegovu uspešnost, kao i njegovu empirijsku potvrdu putem merenja uspeha studenata u savladavanju odgovarajućeg nastavnog programa. Glavna hipoteza koja je razvijena i dokazana u okviru ove doktorske disertacije, je da primena modela učenja na daljinu u nastavi grafičkih komunikacija ima statistički značajan uticaj na efikasnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju tehničkih struka. U cilju dokazivanja hipoteze primenjen je obrazovni sistem za daljinsko učenje dLearn, za učenje na Tehničkom fakultetu »Mihajlo Pupin« u Zrenjaninu, Visokoj tehničkoj školi strukovnih studija u Zrenjaninu i Visokoj tehničkoj školi u Novom Sadu.... Takođe, dizajniran je elektronski materijal za učenje nastavnih sadržaja grafičkih komunikacija, koji predstavlja praktični doprinos teorijskom delu disertacije. U eksperimentalnom delu doktorske disertacije je organizovano daljinsko učenje preko Interneta, izvršeno je testiranje i merenje relevantnih parametara od uticaja na efikasnost ovog načina učenja. Eksperimentalni program dokazao je svoje pozitivne efekte na podizanje nivoa uspeha studenata u nastavi grafičkih komunikacija.
The doctoral thesis deals with designing and implementation innovative model of teaching graphic communication in higher education institutions of engineers, based on the method of distance learning. The aim is to present an innovative model of learning from the process of initial ideas to final form, with special emphasis on limiting the circumstances in application, conditions for its success, as well as its empirical confirmation by measuring students' success in mastering the appropriate curriculum. The main hypothesis that was developed and proven in the framework of this dissertation is to use the model of distance learning in teaching graphic communication has a statistically significant effect on the efficiency of teaching process in higher education of technical vocation. In order to prove the hypothesis we used the education system for distance learning dLearn, learning at the Technical Faculty "Mihajlo Pupin" in Zrenjanin and at Technical Colleges of Applied Sciences in Novi... Sad and Zrenjanin. Also, electronic material for learning curriculum content of graphic communication is designed, which is a practical contribution to the theoretical part of the dissertation. In the experimental part of the dissertation distance learning via the Internet has been organized, the testing and measurement of relevant parameters have been performed influencing the efficiency of this type of learning. The experimental program demonstrated its positive effects on raising students’ achievement in teaching graphic communications.