Show simple item record

Prediktivni model frekvencije saobraćajnih nezgoda na ruralnim putevima

dc.contributor.advisorJovanović, Dragan
dc.contributor.otherTolaci, Tomaž
dc.contributor.otherKukolj, Dragan
dc.contributor.otherBačkalić, Svetlana
dc.contributor.otherPešić, Dalibor
dc.contributor.otherŠraml, Matjaž
dc.contributor.otherJovanović, Dragan
dc.creatorМићић, Спасоје
dc.date.accessioned2019-12-23T16:36:57Z
dc.date.available2019-12-23T16:36:57Z
dc.date.available2020-07-03T14:11:13Z
dc.date.issued2019-12-07
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija156707226673252.pdf?controlNumber=(BISIS)111092&fileName=156707226673252.pdf&id=13335&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11599
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=111092&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije156707228302315.pdf?controlNumber=(BISIS)111092&fileName=156707228302315.pdf&id=13336&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractПримарни задатак ове докторске дисертације је развој предиктивног модела фреквенције саобраћајних незгода на руралним путевима. Секундарни циљ је процјена ефеката саобраћајних и геометријских варијабли на фреквенцију саобраћајних незгода. Резултати истраживања су показали да је најбоље перформансе, у погледу слагања са стварним подацима и предвиђања саобраћајних незгода, у односу на друге конкурентске моделе показао НБ модел. Постављено ограничење брзине има највећи релативни утицај на фреквенцију укупног броја саобраћајних незгода и саобраћајних незгода са настрадалим лицима. На фреквенцију саобраћајних незгода са материјалном штетом највећи релативни утицај има дужина сегмента.sr
dc.description.abstractPrimarni zadatak ove doktorske disertacije je razvoj prediktivnog modela frekvencije saobraćajnih nezgoda na ruralnim putevima. Sekundarni cilj je procjena efekata saobraćajnih i geometrijskih varijabli na frekvenciju saobraćajnih nezgoda. Rezultati istraživanja su pokazali da je najbolje performanse, u pogledu slaganja sa stvarnim podacima i predviđanja saobraćajnih nezgoda, u odnosu na druge konkurentske modele pokazao NB model. Postavljeno ograničenje brzine ima najveći relativni uticaj na frekvenciju ukupnog broja saobraćajnih nezgoda i saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Na frekvenciju saobraćajnih nezgoda sa materijalnom štetom najveći relativni uticaj ima dužina segmenta.sr
dc.description.abstractThe primary objective of this doctoral dissertation is the development of the accident frequency predictive model on rural roads. The secondary objective is to evaluate the effects of traffic and geometric variables on the accident frequency. The results of the research showed that the best performance, in terms of goodness-of-fit measures and predicting accidents, was shown by the NB model in comparison with other competing models. Posted speed limit has the highest relative influence on the accident frequency of the total number of accidents and the fatal and injury accidents. The independent variable segment lenht has the greatest relative influence on the accidents with property damage frequency.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectБезбедност саобраћајаsr
dc.subjectBezbednost saobraćajasr
dc.subjectRoad Safetyen
dc.subjectrural roadsen
dc.subjectPredictionen
dc.subjectAccident frequencyen
dc.subjectgeneralized linear modelsen
dc.subjectRuralni putevisr
dc.subjectPredikcijasr
dc.subjectFrekvencijasaobraćajnih nezgodasr
dc.subjectUopšteni linearni modelisr
dc.subjectРурални путевиsr
dc.subjectПредикцијаsr
dc.subjectФреквенцијасаобраћајних незгодаsr
dc.subjectУопштени линеарни моделиsr
dc.titleПредиктивни модел фреквенције саобраћајних незгода на руралним путевимаsr
dc.title.alternativePrediktivni model frekvencije saobraćajnih nezgoda na ruralnim putevimasr
dc.title.alternativeAccident frequency prediction model for rural roadsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/42841/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/42842/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/42841/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/42842/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11599


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record