Приказ основних података о дисертацији

Mogućnosti primene koncepta pametnog turizma za unapređenje turističke ponude Srbije

dc.contributor.advisorStankov, Uglješa
dc.contributor.otherPavluković, Vanja
dc.contributor.otherStankov, Uglješa
dc.contributor.otherVujičić, Miroslav
dc.contributor.otherKovačić, Sanja
dc.contributor.otherLalić, Bojan
dc.creatorЦимбаљевић, Марија
dc.date.accessioned2019-10-17T11:21:27Z
dc.date.available2019-10-17T11:21:27Z
dc.date.available2020-07-03T13:40:55Z
dc.date.issued2019-10-01
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija156292372637850.pdf?controlNumber=(BISIS)110887&fileName=156292372637850.pdf&id=13156&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11429
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110887&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije156292375312110.pdf?controlNumber=(BISIS)110887&fileName=156292375312110.pdf&id=13157&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractПаметни  туризам  је  постао  образац  примене  ИКТ  у  туризму.  Као  посебна  агенда  у оквиру  дискурса  Е-туризма,  паметни  туризам  показује  већи  степен  деловања, остварујући  утицај  у  свим  фазама  туристичког  путовања,  као  и  на  готово  све  чиниоце везано за хетерогену туристичку понуду и тражњу. Поједине дестинације су препознале значај  паметног  туризма  и  на  принципима  развоја  које  подржава  овај  концепт, унапредиле  своју  конкурентску  позицију.  Ту  се  подједнако  мисли  и  на  побољшање туристичког  искуства,  али  и  на  добробит  коју  остварује  сама  дестинација  и  њени становници.  У  том  контексту,  ова  докторска  дисертација  је  испитивала  могућности примене концепта паметног туризма на простору Републике Србије и начине на које он може  утицати  на  туристичку  конкурентност  земље.Анализирана  је  конкурентност Србије  као  дестинације  паметног  туризма  и  то  са  аспекта  запослених  у  туристичком сектору, као и са аспекта туриста у две одабране дестинације, Нови Сад и Врњачка бања.Да би Србија могла у будућности да се профилише као дестинација паметног туризма и да се развија на могућностима овог концепта, неопходно је, између осталог, анализирати ту  проблематику  са  аспекта  људских  ресурса.  С  обзиром  да  се  паметни  туризам  као најновији  тренд  у  туризму,  заснива  и  на  информационо-комуникационим  технологија, ова  два  аспекта  су  узета  као  кључна  у  анализи  конкурентности.  Разумевање  ових фактора  може  бити  значајно  у  утврђивању  слабих  тачки  и  предности,  као  неопходних услова  за  развој  паметног  туризма,  односно  утврђивање  потенцијала  Србије  за  развој паметног туризма. Добијена сазнања такође могу да покрену питање да ли су запослени у  туристичком  сектору  спремни  да  развијају  паметни  туризам  тако  што  ће  показати спремност и прихватити имплементацију нових технологија, било да се ради о усвајању новог информационог система на радном месту, или ће се нагласак ставити на системе услуга намењене туристима.sr
dc.description.abstractPametni  turizam  je  postao  obrazac  primene  IKT  u  turizmu.  Kao  posebna  agenda  u okviru  diskursa  E-turizma,  pametni  turizam  pokazuje  veći  stepen  delovanja, ostvarujući  uticaj  u  svim  fazama  turističkog  putovanja,  kao  i  na  gotovo  sve  činioce vezano za heterogenu turističku ponudu i tražnju. Pojedine destinacije su prepoznale značaj  pametnog  turizma  i  na  principima  razvoja  koje  podržava  ovaj  koncept, unapredile  svoju  konkurentsku  poziciju.  Tu  se  podjednako  misli  i  na  poboljšanje turističkog  iskustva,  ali  i  na  dobrobit  koju  ostvaruje  sama  destinacija  i  njeni stanovnici.  U  tom  kontekstu,  ova  doktorska  disertacija  je  ispitivala  mogućnosti primene koncepta pametnog turizma na prostoru Republike Srbije i načine na koje on može  uticati  na  turističku  konkurentnost  zemlje.Analizirana  je  konkurentnost Srbije  kao  destinacije  pametnog  turizma  i  to  sa  aspekta  zaposlenih  u  turističkom sektoru, kao i sa aspekta turista u dve odabrane destinacije, Novi Sad i Vrnjačka banja.Da bi Srbija mogla u budućnosti da se profiliše kao destinacija pametnog turizma i da se razvija na mogućnostima ovog koncepta, neophodno je, između ostalog, analizirati tu  problematiku  sa  aspekta  ljudskih  resursa.  S  obzirom  da  se  pametni  turizam  kao najnoviji  trend  u  turizmu,  zasniva  i  na  informaciono-komunikacionim  tehnologija, ova  dva  aspekta  su  uzeta  kao  ključna  u  analizi  konkurentnosti.  Razumevanje  ovih faktora  može  biti  značajno  u  utvrđivanju  slabih  tački  i  prednosti,  kao  neophodnih uslova  za  razvoj  pametnog  turizma,  odnosno  utvrđivanje  potencijala  Srbije  za  razvoj pametnog turizma. Dobijena saznanja takođe mogu da pokrenu pitanje da li su zaposleni u  turističkom  sektoru  spremni  da  razvijaju  pametni  turizam  tako  što  će  pokazati spremnost i prihvatiti implementaciju novih tehnologija, bilo da se radi o usvajanju novog informacionog sistema na radnom mestu, ili će se naglasak staviti na sisteme usluga namenjene turistima.sr
dc.description.abstractSmart tourism has become a form of ICT application in tourism. As a special agenda within the e-tourism  discourse,  smart  tourism  shows  a  higher  degree  of  action,  having  an  impact  in  all stages of travel, as well as on almost all factors related to the heterogeneous tourist offer  and demand.  Certain  destinations  have  recognized  the  importance  of  smart  tourism  and  on  the principles of development  supported by this concept, have improved their competitive position. This  refers  on  improving  the  tourist  experience,  but  also  on  the  benefits  for   the  destination itself and its inhabitants. In that context, this PhD theseis examined the possibilities of applying the smart tourism concept in the Republic of Serbia and the ways in which it can influence the tourism competitiveness. The competitiveness of Serbia as a destination of smart tourism was analyzed from the aspect of the employees in the tourist sector, as well as from the aspect of tourists in two selected destinations, Novi Sad and Vrnjacka banja.   In order to profiled Serbia as  a  smart  tourism  destination  and  to  develop  it  on  the  possibilities  of  this  concept,  it  is necessary,  among  other  things,  to  analyze  this  issue  from  the  aspect  of  human  resources. Considering  that  smart  tourism,  as  the  latest  trend  in  tourism,  is  based  on  information  and communication technologies, these two aspects  have been taken as crucial in the analysis of tourism  competitiveness.  Understanding  of  these  factors  can  be  important  in  identifying weaknesses  and  advantages,  as  the  necessary  issue  for  the  smart  tourism  development,  i.e.,determining  the  potential  of  Serbia  for  the  development  of  smart  tourism.  The  gained knowledge  can  also  raise  the  question  of  whether  tourism  sector  employees  are  ready  to develop  smart  tourism  by  showing  willingness  and  accepting  the  implementation  of  new technologies, whether it is the adoption of a new information system at the workplace, or it is about service systems for tourists.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/176020/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectПаметни туризамsr
dc.subjectPametni turizamsr
dc.subjectSmart tourismen
dc.subjectpametna destinacijasr
dc.subjectpametni gradsr
dc.subjectinformaciono-komunikacione tehnologijesr
dc.subjecttehnološka spremnostsr
dc.subjectpreferencijesr
dc.subjectsmart destinationen
dc.subjectsmart cityen
dc.subjectinformation technologies in tourismen
dc.subjecttechnology readinessen
dc.subjectpreferencesen
dc.subjectпаметна дестинацијаsr
dc.subjectпаметни градsr
dc.subjectинформационо-комуникационе технологијеsr
dc.subjectтехнолошка спремностsr
dc.subjectпреференцијеsr
dc.titleМогућности примене концепта паметног туризма за унапређење туристичке понуде Србијеsr
dc.title.alternativeMogućnosti primene koncepta pametnog turizma za unapređenje turističke ponude Srbijesr
dc.title.alternativePossibilities of applying the concept of smart tourism to improve tourism offer of Serbiaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37514/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37513/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37514/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37513/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11429


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији