Приказ основних података о дисертацији

Efekti primene bloga u nastavi biologije u gimnaziji

dc.contributor.advisorŽupanec, Vera
dc.contributor.otherMiljanović, Tomka
dc.contributor.otherŽupanec, Vera
dc.contributor.otherRistić, Sonja
dc.contributor.otherAndrić, Nebojša
dc.creatorЛазаревић, Тихомир
dc.date.accessioned2019-09-27T10:52:39Z
dc.date.available2019-09-27T10:52:39Z
dc.date.available2020-07-03T13:40:06Z
dc.date.issued2019-09-17
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija156378759425546.pdf?controlNumber=(BISIS)110974&fileName=156378759425546.pdf&id=13238&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11384
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110974&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije156378761602272.pdf?controlNumber=(BISIS)110974&fileName=156378761602272.pdf&id=13239&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractУ докторској дисертацији је најпре сагледан и анализиран теоријски оквир употребе рачунара, ИКТ и блога у настави. За  потребе  педагошког  експеримента  са  паралелним  групама,  креиран  је  блог  Биосоикослогос (www.biosoikoslogos.wordpress.com)  на  ком  су  интегрисани  садржаји  из  наставне  теме  Основи  цитологије према Наставном програму биологије за I разред гимназије свих смерова.  Узорак истраживања је обухватао 171 ученика подељених у две групе при чему је у Е групи било 85, а у К групи 86 ученика. За  потребе  педагошког  експеримента  су  креирани  тестови  знања  (иницијални  тест,  финални  тест  и ретест) и скала процене о вредностима различитих карактеристика блога. Тестови знања су садржали питања на  три  нивоа:  основни  ниво  (познавање  чињеница),  средњи  ниво  (разумевање  појмова)  и  напредни  ниво (анализа и резоновање). На  почетку  истраживања  Е  и  К  група  су  уједначене  иницијалним  тестом  знања,  као  и  према  општем успеху  и  успеху из биологије.  Након иницијалног тестирања ученици Е и К групе су реализовали садржаје наставне  теме  Основи  цитологије  различитим  моделима  наставе,  при  чему  су  ученици  Е  групе  користили блог  у  настави,  а  ученици  К  групе  су  исте  садржаје  реализовали  традиционалном  наставом.  Након  обраде наставне теме Основи цитологије, ученици обе групе су тестирани финалним тестом знања, а месец дана (32 дана)  након  финалног  теста  ученици  су  радили  ретест.  Након  завршених  тестирања,  ученици  Е  груп е  су попунили  скалу  процене  о  вредностима  различитих  карактеристика  блога.  Резултати  добијени  на  тествима знања и скали процене су обрађени одговарајућим статистичким методама и представљени на одговарајући начин.Ученици  Е  групе  су  постигли  статистички  значајно  боље  резултате  у  односу  на  ученике  К  групе  на финалном  тесту  знања  и  ретесту  у  целини  и  на  свим  нивоима  знања  појединачно.  Такође,  резултати  су показали  да  уз  примену  блога  у  настави  највише  напредују  напредни  ученици,  нешто  мање  просечни ученици,  а најмање слаби ученици. Истраживање је, такође, показало да блог једнако доприноси постигнућу из биологије код ученика и ученица. Резултати  скале  процене  су  показали  да  су  ученицима  најважније  оне  карактеристике  блога  које  им директно олакшавају учење градива, а нешто мање су им важне карактеристике које им омогућују да док уче размењују искуства са другим ученицима.sr
dc.description.abstractU doktorskoj disertaciji je najpre sagledan i analiziran teorijski okvir upotrebe računara, IKT i bloga u nastavi. Za  potrebe  pedagoškog  eksperimenta  sa  paralelnim  grupama,  kreiran  je  blog  Biosoikoslogos (www.biosoikoslogos.wordpress.com)  na  kom  su  integrisani  sadržaji  iz  nastavne  teme  Osnovi  citologije prema Nastavnom programu biologije za I razred gimnazije svih smerova.  Uzorak istraživanja je obuhvatao 171 učenika podeljenih u dve grupe pri čemu je u E grupi bilo 85, a u K grupi 86 učenika. Za  potrebe  pedagoškog  eksperimenta  su  kreirani  testovi  znanja  (inicijalni  test,  finalni  test  i retest) i skala procene o vrednostima različitih karakteristika bloga. Testovi znanja su sadržali pitanja na  tri  nivoa:  osnovni  nivo  (poznavanje  činjenica),  srednji  nivo  (razumevanje  pojmova)  i  napredni  nivo (analiza i rezonovanje). Na  početku  istraživanja  E  i  K  grupa  su  ujednačene  inicijalnim  testom  znanja,  kao  i  prema  opštem uspehu  i  uspehu iz biologije.  Nakon inicijalnog testiranja učenici E i K grupe su realizovali sadržaje nastavne  teme  Osnovi  citologije  različitim  modelima  nastave,  pri  čemu  su  učenici  E  grupe  koristili blog  u  nastavi,  a  učenici  K  grupe  su  iste  sadržaje  realizovali  tradicionalnom  nastavom.  Nakon  obrade nastavne teme Osnovi citologije, učenici obe grupe su testirani finalnim testom znanja, a mesec dana (32 dana)  nakon  finalnog  testa  učenici  su  radili  retest.  Nakon  završenih  testiranja,  učenici  E  grup e  su popunili  skalu  procene  o  vrednostima  različitih  karakteristika  bloga.  Rezultati  dobijeni  na  testvima znanja i skali procene su obrađeni odgovarajućim statističkim metodama i predstavljeni na odgovarajući način.Učenici  E  grupe  su  postigli  statistički  značajno  bolje  rezultate  u  odnosu  na  učenike  K  grupe  na finalnom  testu  znanja  i  retestu  u  celini  i  na  svim  nivoima  znanja  pojedinačno.  Takođe,  rezultati  su pokazali  da  uz  primenu  bloga  u  nastavi  najviše  napreduju  napredni  učenici,  nešto  manje  prosečni učenici,  a najmanje slabi učenici. Istraživanje je, takođe, pokazalo da blog jednako doprinosi postignuću iz biologije kod učenika i učenica. Rezultati  skale  procene  su  pokazali  da  su  učenicima  najvažnije  one  karakteristike  bloga  koje  im direktno olakšavaju učenje gradiva, a nešto manje su im važne karakteristike koje im omogućuju da dok uče razmenjuju iskustva sa drugim učenicima.sr
dc.description.abstractFirst, in dissertation, the theoretical framework of computers’ use, ICT and blogs in teaching were  examined and analyzed. For  the  needs  of  a  pedagogical  experiment  with  parallel  groups,  a  blog  Biosoikoslogos (www.biosoikoslogos.wordpress.com)  was  created  on  which  the  contents  of  the  teaching  topic  were  based  on  the Basics of Cytology  according to  Biology  curriculum for the first grade of the grammar school.  The survey sample included 171 students divided into two groups with 85  students in the E group and 86 in the K group. For the needs of the pedagogical experiment, knowledge tests (initial test, final test and retest) and estimating scale  that  values  different  characteristics  of  the  blog  were  created.  Knowledge  tests  contained  questions  at  three levels: basic level (knowledge of facts), intermediate level (comprehension of terms) and advanced level (analysis  and reasoning). At  the  beginning  of  the  research,  the  E  and  K  groups  were  aligned  with  the  initial  test  of  knowledge,  also, according  to  the  general  success  and  success  of  biology.  After  the  initial  testing,  the  students  of   E  and  K  group realized the contents of the teaching topic Basics of cytology using different models of teaching, while the students of the  E  group  used  a  blog,  students  of  K  group  realized  the  same  contents  with  the  traditional  teaching.   After completing  the  teaching  topic,  Basics  of  Cytology,  the  students  of  both  groups  were  tested  with  the  final  test  of knowledge, and one month (32 days) after the final test, students had a retest.   After completing the tests, students from  the E group filled the  estimating scale that  values different  characteristics of the blog.  The results obtained  by the knowledge tests and the estimating scale were  processed by appropriate statistical methods and presented in an appropriate manner. Students  from the E group achieved statistically significantly bet ter results in relation to K group students in the final test of knowledge and retest,  in general and at all levels of knowledge individually.Also, results showed that using  blog  during  teaching  helps  advanced  students  the  most,  average  students  showed  less  progress  and  weak students showed very little progress.  The research also showed that blog equally contributes to the achievement  in biology among male and  female students..The estimating scale results showed that for students the most important chara cteristics of the blog are those that directly facilitate the learning of the material, and less important are those that enable them to exchange experiences with other students while they are learning.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectНастава биологијеsr
dc.subjectNastava biologijesr
dc.subjectteaching biologyen
dc.subjectгимназијаsr
dc.subjectИКТ у наставиsr
dc.subjectблог у наставиsr
dc.subjectтрадиционална наставаsr
dc.subjectефикасност наставеsr
dc.subjectgimnazijasr
dc.subjectIKT u nastavisr
dc.subjectblog u nastavisr
dc.subjecttradicionalna nastavasr
dc.subjectefikasnost nastavesr
dc.subjectgymnasiumen
dc.subjectICT in teachingen
dc.subjectblog in teachingen
dc.subjecttraditional teachingen
dc.subjectteaching efficiency.en
dc.titleЕфекти примене блога у настави биологије у гимназијиsr
dc.title.alternativeEfekti primene bloga u nastavi biologije u gimnazijisr
dc.title.alternativeThe Effests of Using Blog in Biology Teaching in High Schoolen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37276/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37275/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37276/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37275/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11384


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији