Show simple item record

The Intermedial Nature of Narration in PaulAuster’s Novels and Films

dc.contributor.advisorĐurić-Paunović, Ivana
dc.contributor.otherGordić-Petković, Vladislava
dc.contributor.otherŠetalo, Šandor
dc.contributor.otherĐurić-Paunović, Ivana
dc.creatorUrsulesku, Oana
dc.date.accessioned2019-09-27T10:49:24Z
dc.date.available2019-09-27T10:49:24Z
dc.date.available2020-07-03T14:18:52Z
dc.date.issued2019-03-08
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11334
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija154573958993094.pdf?controlNumber=(BISIS)110032&fileName=154573958993094.pdf&id=12470&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110032&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije154573960347994.pdf?controlNumber=(BISIS)110032&fileName=154573960347994.pdf&id=12471&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractПредмет истраживања ове докторске дисертације су интермедијална преплитања у прозном и филмском стваралаштву савременог америчког аутора Пола Остера (1947). Интермедијалност је термин који описује однос и узајамни утицај присуства више медија у једном уметничком делу на формалном и тематском нивоу (књижевности, фотографије, филма, плеса). Истраживање се фокусира на досадашње стваралаштво овог аутора, са посебним акцентом на последњу деценију 20. века која је за то стваралаштво била пресудна; у дисертацији се тумаче, путем дубинских анализа, дијалошки однос различитих медија у Остеровим романима и филмовима које је режирао и/или за које је писао сценарија, разлози за постојање овог дијалошког односа и његове последице по формирање једног посебног уметничког сензибилитета. С обзиром на место Пола Остера као једног од најрелевантнијих стваралаца савремене америчке и светске књижевности, његов опус сагледава се у ширем контексту америчке и европске културе и поготову у контексту израженог утицаја визуелних медија од друге половине 20. века. Теоријски оквир комбинује постулате књижевне и филмске наратологије, као и студија интермедијалности и адаптације, у сврху преиспитивања начина на који се конвенције разнородних уметничких израза мењају и развијају, тиме остварујући простор за нова опажања.sr
dc.description.abstractPredmet istraživanja ove doktorske disertacije su intermedijalna preplitanja u proznom i filmskom stvaralaštvu savremenog američkog autora Pola Ostera (1947). Intermedijalnost je termin koji opisuje odnos i uzajamni uticaj prisustva više medija u jednom umetničkom delu na formalnom i tematskom nivou (književnosti, fotografije, filma, plesa). Istraživanje se fokusira na dosadašnje stvaralaštvo ovog autora, sa posebnim akcentom na poslednju deceniju 20. veka koja je za to stvaralaštvo bila presudna; u disertaciji se tumače, putem dubinskih analiza, dijaloški odnos različitih medija u Osterovim romanima i filmovima koje je režirao i/ili za koje je pisao scenarija, razlozi za postojanje ovog dijaloškog odnosa i njegove posledice po formiranje jednog posebnog umetničkog senzibiliteta. S obzirom na mesto Pola Ostera kao jednog od najrelevantnijih stvaralaca savremene američke i svetske književnosti, njegov opus sagledava se u širem kontekstu američke i evropske kulture i pogotovu u kontekstu izraženog uticaja vizuelnih medija od druge polovine 20. veka. Teorijski okvir kombinuje postulate književne i filmske naratologije, kao i studija intermedijalnosti i adaptacije, u svrhu preispitivanja načina na koji se konvencije raznorodnih umetničkih izraza menjaju i razvijaju, time ostvarujući prostor za nova opažanja.sr
dc.description.abstractThis PhD thesis aims to research the intermedial nature of the literary and cinematic opus of the contemporary American author Paul Auster (1947). Intermediality is a term describing the relationship and mutual influence of multiple media existing within one single work of art, on the formal and thematic level (literature, photography, film, dance). The research focuses on the author’s works until the present day, looking especially at the last decade of the 20th century that marked a shift in the author’s expression. The thesis employs a close reading of the dialogic relationship between different media present in Auster’s novels and the films he wrote and/or directed, of the reasons behind the existence of this dialogic relation, and of its consequences in the formation of a specific artistic sensibility. Bearing in mind the position of Paul Auster as one of the most relevant writers of contemporary American and world literature, his opus is analyzed in the wider context of American and European culture and, especially, in the context of the heightened and rising influence of visual media in the second half of the 20th century. The theoretical framework combines the ideas of literary and film narratology, as well as intermediality studies and adaptation studies, all with the aim of re-examining the way in which conventions of diverse artistic expressions get transformed and evolve, opening thus new spaces of interpretation.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectинтермедијалностsr
dc.subjectintermedijalnostsr
dc.subjectintermedialityen
dc.subjectnarrationen
dc.subjectverbalen
dc.subjectvisualen
dc.subjectpripovedanjesr
dc.subjectverbalnosr
dc.subjectvizuelnosr
dc.subjectприповедањеsr
dc.subjectвербалноsr
dc.subjectвизуелноsr
dc.titleIntermedijalna priroda pripovedanja u književnom i filmskom stvaralaštvu Pola Osterasr
dc.title.alternativeThe Intermedial Nature of Narration in PaulAuster’s Novels and Filmsen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44722/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44723/IzvestajKomisije.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record