National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strateško planiranje marketing informacionog sistema u poslovanju

Strategic marketing planning of information systems in business

Thumbnail
2019
Disertacija.pdf (3.355Mb)
IzvestajKomisije20610.pdf (174.1Kb)
Author
Ćorović, Bekim
Mentor
Janičić, Radmila
Committee members
Јаничић, Радмила
Kostić-Stanković, Milica
Костић-Станковић, Милица
Gligorijević, Mirjana
Metadata
Show full item record
Abstract
Predmet istraživanja doktorske disertacije je teorijski i praktični aspekt strateškog planiranja marketing informacionih sistema u poslovanju, uz proveru i uvođenje novog pristupa i metoda u formiranju informacionog sistema u poslovanju. U disertaciji je urađeno istraživanje u oblasti novih pristupa formiranja informacionih sistema u poslovanju, uključujući nove vidove prikupljanja podataka putem Interneta, društvenih mreža i visokointeraktivne online komunikacije. Istraživanje je obuhvatilo preglednu analizu i sistematizaciju postojećih znanja u oblasti kvalitativnih i kvantitativnih metoda marketinških istraživanja u cilju formiranja infomacionog sistema u poslovanju, komparaciju, prednosti i mane u odnosu na klasične metodologije formiranja informacionog sistema i analizu problema sa kojima se istraživači susreću prilikom koncipiranja i implementacije informacionog sistema u procesu podrške poslovanja. Osnovni cilj istraživanja doktorske disertacije je razvoj i unapređenje metodolog...ije za strateško planiranje, koncipiranje i implementaciju marketinških informacionih sistema, kao sistema podrške u procesu poslovanja. Posebni ciljevi istraživanja bili su sistematizacija i naučna analiza dosadašnjih primera strateškog planiranja marketing informacionih sistema u procesu poslovanja iz naučne literature i prakse, istraživanje uticaja podrške marketing informacionih sistema u svim aspektima procesa poslovanja, kao i analiza poslovnih praksi i ponude na tržištu marketing informacionih sistema u Srbiji i regionu. Specifičan cilj istraživanja je razvijanje svesti kod zaposlenih u kompanijama o značaju primene strateškog planiranja marketing informacionih sistema u poslovanju. U disertaciji su naglašene prednosti primene marketing informacionih sistema, kao platforme u procesu poslovnog odlučivanja. Ukazano je na važnost teorijskog i praktičnog unapređenja ove oblasti i njene primene u praksi. Istraživanje predmeta doktorske disertacije u teorijskom delu zasnovano je na sistematizaciji, analizi i sintezi relevantne literature i ostvarenih rezultata istraživanja iz oblasti strateškog marketinga, marketing informacionih sistema, istraživanja tržišta i projektnog menadžmenta. Ova sistematizacija znanja spojila je teoretsku osnovu disertacije sa hipotezama koje su definisane modelom istraživanja. Potom su analizirane posebno kvalitativne i kvantitativne metodologije istraživanja, kao i softveri koji se koriste tokom implementacije marketing informacionih sistema u poslovanju. Posebno poglavlje je posvećeno onlajn uzorkovanju, metodologijama uzorkovanja, analizi potencijalnih ograničenja nametnutih korišćenjem Internet uzoraka i metoda prevazilaženja tih ograničenja.

The doctoral disertation present theoretical and practical aspect pf strategic marketing information systems in bussines, according to new bussines approach and methodology in forming information systems in bussines. In doctoral disertation is present empirical research in field of new approach in forming information systems in bussines, including new types of collecting data on Internet, social media and highinteractive online communications. Research give analysis and sistematization of theoretical knowledge in field of qualitative and guantitative methods of marketing research in order to form information systems in bussines as competetive strengh and opportunities for better position on market place. Basci goal of researh of doctoral disertation is development and imrpivement of methodologies for strategic marketing planning and implementation of marketing information systems, as platform and base in process of strategic marketing planning. Specific goal of research was systematiza...tion and scienfic analysis of good examples of strategic marketing planning of information systems in bussines process, according to scientific literature, as well as, based on research of impact of marketing information systems in all aspects of bussines process. Analysis taked place on market of Serbia and region. Specific goal was development of internal marketing awareness in companies about importance of implementation of strategic marketing information systems in bussines process. Doctoral disertation present importance of strategic marketing information systems, as platform in process of bussines decision. The disertation emphasize that on bussines process is important theoretical aspect, as well as, empirical research, based on systematization, analysis, sintesis of relevant iterature and research's results in field of strategic marketing planning of information systems in bussines decision making. This sistematization of knowledge present merge of theotetical knowledge and research models. The disertation gives analysis of quantitative and qualitative methodologies of research, as well as software wich are used in implementation of strategic marketing information systems in bussines. Special aspect is given to online research, as base for implementation of strategic marketing models for bussines.

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наука
Date:
18-01-2019
Keywords:
Strateško marketing planiranje / Strategic marketing planning / marketing research / marketing information systems / Internet research / strategic marketing models for bussines. / marketing istraživanje / marketing informacioni sistemi / Internet istraživanje / strateški modeli poslovanja.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11195
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11195
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6795
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:19830/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515663514

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Улога и значај феномена Big Data са аспекта маркетиншких истраживања / Uloga i značaj fenomena Big Data sa aspekta marketinških istraživanja 

    Зекавица, Ана (Универзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за економију и инжењерски менаџмент, 28-09-2018)
  • Interni marketing u funkciji povećanja percipiranog kvaliteta bankarskih usluga / Internal marketing as a tool for increasing the perceived quality of banking services 

    Zdjelarić, Petra (Универзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за економију и инжењерски менаџмент, 28-02-2017)
  • Alternativne strategije poslovnog marketinga na tržištu u razvoju / Alternative strategies of business to business marketing in emerging marketing 

    Jovanović, Danijela (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 29-09-2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS