Приказ основних података о дисертацији

Uticaj modifikovane strategije Znam-Želim da znam-Naučio sam na postignuća i metakogniciju učenika u osnovnoškolskoj nastavi fizike

dc.contributor.advisorBogdanović, Ivana
dc.contributor.otherPavkov-Hrvojević, Milica
dc.contributor.otherBogdanović, Ivana
dc.contributor.otherStojanović, Maja
dc.contributor.otherRodić, Dušica
dc.creatorZouhor, Zekri
dc.date.accessioned2019-05-16T11:25:54Z
dc.date.available2019-05-16T11:25:54Z
dc.date.available2020-07-03T13:41:16Z
dc.date.issued2019-04-23
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11074
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija154807320541660.pdf?controlNumber=(BISIS)110169&fileName=154807320541660.pdf&id=12528&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110169&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije154807321831893.pdf?controlNumber=(BISIS)110169&fileName=154807321831893.pdf&id=12529&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractStudents perceive physics as a difficult teaching subject and have prejudices  about  this  subject  before  they  get  acquainted  with  its content as a part of teaching physics. Poor students’ performance in  physics  indicate  the  need  to  use  appropriate  strategies  in  the teaching  process  that  can  help  students  in  mastering  physics contents.  Since  there  is  a  correlation  between  students’ performance and metacognition, it is preferably to apply strategies that at the same time encourage the development of metacognition. In this paper a modified Know-Want-Learn strategy is proposed, which  can  be  used  in  teaching  with  the  aim  of  encouraging research and practical work. Within the modified strategy, students fill  in  four  columns:  What  I  Think  and  what  I  know;  What Questions I have; How can I find out; and What I Learned. The aim of the conducted research was to examine the impact of the modified Know-Want-Learn strategy on students’ performance and  metacognition  in  primary  school  physics  teaching. Pedagogical  experiment  with  parallel  groups  (experimental  andcontrol) was carried out; 141 students (5 classes) of the sixth grade (aged  11-12  years)  participated.  Students'  performance  was assessed with the use of pre-test and post-test that were created for the purpose of research, while questionnaire on metacognition was used for evaluation of students' metacognition. Statistical analysis of  the  obtained  data  showed  that  the  implementation  of  the modified  Know-Want-Learn  strategy,  in  sixth  grade  primary school  physics  teaching,  has  positive  impact  on  students' performance  and  metacognition.  Besides,  it  has  been  shown  that performance  is  not  dependant,  while  metacognition  is  dependant on students' gender. On the basis of the obtained data, it was found that  there  is  statistically  significant  weak  correlation  between students'  performance  and  metacognition.  The  research  results suggest  that  proposed  strategy  should  be  used  in  primary  school physics teaching.en
dc.description.abstractUčenici  doživljavaju  fiziku  kao  težak  nastavni  predmet  i  imaju predrasude o fizici kao nauci i pre nego što se upoznaju sa njenim sadržajem  u  okviru  nastave  fizike.  Slaba  postignuća  učenika  iz fizike ukazuju na potrebu da se u nastavi primenjuju odgovarajuće strategije  koje  mogu  pomoći  učenicima  u  savladavanju  sadržaja fizike.  S  obzirom  na  to  da  postoji  veza  između  postignuća  i metakognicije  učenika,  poželjno  je  primenjivati  strategije  koje istovremeno  podstiču  razvoj  metakognicije.  U  ovom  radu  je predložena modifikovana strategije Znam-Želim da  znam-Naučio sam,  koja  se  može  koristiti  u  nastavi  fizike  s  ciljem  podsticanja istraživanja  i  praktičnog  rada.  U  okviru  modifikovane  strategije učenici  popunjavaju  tabelu  od  četiri  kolone:  Mislim  i  znam; Pitanja koja imam; Kako mogu da saznam; i Naučio sam.Cilj  sprovedenog  istraživanja  bio  je  da  se  ispita  uticaj  primene modifikovane  strategije  Znam-Želim  da  znam-Naučio  sam postignuća  i  metakogniciju  učenika  u  osnovnoškolskoj  nastavifizike.  U  realizovanom  pedagoškom  eksperimentu  sa  paralelnim grupama  (eksperimentalnom  i  kontrolnom),  učestvovao  je  141 učenik  (5  odeljenja)  šestog  razreda  (uzrasta  11-12  godina). Postignuća učenika su procenjena primenom inicijalnog i finalnog testa  koji  su  kreirani  za  potrebe  istraživanja,  dok  je  za  procenu metakognicije  učenika  korišćen  upitnik  o  nivou  metakognicije. Statističkom obradom dobijenih podataka pokazano je da primena modifikovane  strategije  Znam-Želim  da  znam-Naučio  sam,  u realizaciji  nastave  fizike  u  šestom  razredu  osnovne  škole,pozitivno  utiče  na  učenička  postignuća  i  metakogniciju.  Takođe,pokazano je da postignuća ne zavise, dok metakognicija zavisi od pola učenika. Na osnovu dobijenih podataka utvrđeno je da postoji statistički značajna slaba korelacija između učeničkih postignuća i metakognicije.  Rezultati istraživanja  ukazuju  na to  da  bi opisana strategija trebalo da se koristi u osnovnoškolskoj nastavi fizike.sr
dc.languageen
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectteaching strategiesen
dc.subjectnastavne strategijesr
dc.subjectKnow-Want-Learn strategyen
dc.subjectmodified KnowWant-Learn strategyen
dc.subjectstudents’ performanceen
dc.subjectmetacognitionen
dc.subjectstrategija Znam-Želim da znam-Naučio samsr
dc.subjectmodifikovana strategija Znam-Želim da znam-Naučio samsr
dc.subjectučenička postignućasr
dc.subjectmetakognicijasr
dc.titleThe Impact of the Modified Know-Want-Learn Strategy on Students’ Performance and Metacognition in Primary School Physics Teachingen
dc.title.alternativeUticaj modifikovane strategije Znam-Želim da znam-Naučio sam na postignuća i metakogniciju učenika u osnovnoškolskoj nastavi fizikesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37625/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37626/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37625/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37626/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11074


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији