Vokali savremenog standardnog britanskog izgovora i njihovo usvajanje kod izvornih govornika srpskog jezika
Contemporary standard British vowels and their acquisition by native speakers of Serbian; Гласные современного нормативного британского произношения и их усвоение носителями сербского языкa
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Cilj ove disertacije je dvojak. S jedne strane se akustički ispituje kvalitet vokala u savremenom standardnom britanskom izgovoru engleskog jezika (Eksperiment 1), te se tako pruža slika o njihovom aktuelnom stanju. Uzorak na kome se vokali ispituju jeste govor četrnaestoro profesionalnih spikera Bi-Bi-Sija tokom čitanja vesti, a analizirani vokali su sledeći: 11 monoftonga (KIT, DRESS, TRAP, FOOT, STRUT, LOT, FLEECE, PALM, GOOSE, THOUGHT i NURSE) i 4 diftonga (GOAT, PRICE, MOUTH i FACE).
Sa druge strane (Eksperiment 3), ispituje se na isti način produkcija tih vokala kod govornika srpskog, studenata engleskog jezika i književnosti (n=26), podeljenih u dve jednake grupe, sačinjene od studenata prve godine i studenata završnih godina Katedre za anglistiku Filološkog fakulteta u Beogradu, od kojih su svi orijentisani ka britanskom izgovoru engleskog jezika. Ispitanici su čitali tekst sastavljen od odabranih rečenica i pasusa iz kolekcije vesti Bi-Bi-Sija iz Eksperimenta 1...
The aim of the disseration is twofold. On the one hand the vowel quality of contemporary standard British pronunciation is acoustically analysed (Experiment 1), based on the speech of fourteen BBC newsreaders in TV and radio broadcasts. The following vowels were analysed: 11 monopththongs (KIT, DRESS, TRAP, FOOT, STRUT, LOT, FLEECE, PALM, GOOSE, THOUGHT and NURSE) and 4 diphthongs (GOAT, PRICE, MOUTH and FACE).
On the other hand, in Experiment 3, the production of the same set of vowels by Serbian speakers, studying English language and literature, was analysed. The students (n=26) were divided into two groups of equal size, with the first group comprising freshmen, and the second group comprising fourth year and MA students. The participants were recorded reading a text that was subset of the paragraphs from the news copy collected in Experiment 1...