Нове информационо - комуникационе технологије у функцији унапређења високог образовања
Nove informaciono - komunikacione tehnologije u funkciji unapređenja visokog obrazovanja
Author
Марковић-Благојевић, Марија
Mentor
Brzaković, Miodrag
Committee members
Karabašević, Darjan
Brzaković, Miodrag

Karavidić, Slavko
Metadata
Show full item recordAbstract
Докторска дисертација под називом „Нове информационо- комуникационе технологије у функцији унапређења високог образовања“ пружа преглед и анализу стања високог образовања у Републици Србији са нагласком на унапређење и модернизацију образовања применом информационо - комуникационих технологија. Модернизација образовања је процес коме приступају многе земље и заснива се на перманентном, квалитетном и савременом образовању становништва, адекватном одговору на њихове образовне потребе током целог живота и, такође, на равноправној доступности образовања сваком члану друштва. Овакав модел образовања неопходно је у пуној мери применити и у Републици Србији. Предмет изучавања и истраживања ове дисертације је указивање на питања образовних потреба у контексту убрзаног друштвеног економског развоја. Тим пре што образовање представља чврст темељ и сигуран ослонац сваке правно утемељене и уређене државе, и мерило је процеса напретка друштвене заједнице. У складу са тим, у раду ће се истраживати о...бим и квалитет присуства информационо-комуникационих технологија у настави, у образовном систему Републике Србије, с посебним освртом на образовање које се спроводи е-учењем / учењем на даљину. Циљ истраживања је да покаже да установе високог образовања треба да се позиционирају као одговорне и организоване институције које прате савремене трендове образовања и на квалитетан начин задовољавају потребе корисника услуга (студената, заинтересованих страна и друштва уопште). Такође, циљ је и да се представи и аргументује да је за успешно савладавање студијских предмета и већег задовољства студената наставом потребно континуирано ажурирање и иновирање наставног садржаја актуелним мултимедијалним садржајем применом ИКТ, периодично праћење и евалуација наставе од стране студената, Такође, потребно је да и наставни кадар својим усавршавањем прати сва та кретања.
Doktorska disertacija pod nazivom „Nove informaciono- komunikacione tehnologije u funkciji unapređenja visokog obrazovanja“ pruža pregled i analizu stanja visokog obrazovanja u Republici Srbiji sa naglaskom na unapređenje i modernizaciju obrazovanja primenom informaciono - komunikacionih tehnologija. Modernizacija obrazovanja je proces kome pristupaju mnoge zemlje i zasniva se na permanentnom, kvalitetnom i savremenom obrazovanju stanovništva, adekvatnom odgovoru na njihove obrazovne potrebe tokom celog života i, takođe, na ravnopravnoj dostupnosti obrazovanja svakom članu društva. Ovakav model obrazovanja neophodno je u punoj meri primeniti i u Republici Srbiji. Predmet izučavanja i istraživanja ove disertacije je ukazivanje na pitanja obrazovnih potreba u kontekstu ubrzanog društvenog ekonomskog razvoja. Tim pre što obrazovanje predstavlja čvrst temelj i siguran oslonac svake pravno utemeljene i uređene države, i merilo je procesa napretka društvene zajednice. U skladu sa tim, u radu... će se istraživati obim i kvalitet prisustva informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi, u obrazovnom sistemu Republike Srbije, s posebnim osvrtom na obrazovanje koje se sprovodi e-učenjem / učenjem na daljinu. Cilj istraživanja je da pokaže da ustanove visokog obrazovanja treba da se pozicioniraju kao odgovorne i organizovane institucije koje prate savremene trendove obrazovanja i na kvalitetan način zadovoljavaju potrebe korisnika usluga (studenata, zainteresovanih strana i društva uopšte). Takođe, cilj je i da se predstavi i argumentuje da je za uspešno savladavanje studijskih predmeta i većeg zadovoljstva studenata nastavom potrebno kontinuirano ažuriranje i inoviranje nastavnog sadržaja aktuelnim multimedijalnim sadržajem primenom IKT, periodično praćenje i evaluacija nastave od strane studenata, Takođe, potrebno je da i nastavni kadar svojim usavršavanjem prati sva ta kretanja.