National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Немачки као други страни језик у Србији

German as an аdditional foreign language in Serbia

Thumbnail
2018
Disertacija.pdf (6.546Mb)
IzvestajKomisije18438.pdf (327.6Kb)
Author
Momčilović, Nikoleta
Mentor
Durbaba, Olivera
Committee members
Srdić, Smilja
Filipović, Jelena
Krželj, Katarina
Metadata
Show full item record
Abstract
Рад се бави испитивањем утицаја претходних знања и искустава из енглеског као првог страног језика (Л2) и српског као матерњег језика (Л1) на учење немачког као другог страног језика (Л3)1 код ученика шестог разреда основне школе, фокусирајући се на два аспекта: језичку свесност (енг. language awareness) и свесност о учењу језика (енг. language learning awareness). У раду се најпре анализирају социолингвистички аспекти вишејезичности као шири контекст посматрања школске вишејезичности и наставе терцијарних језика (нем. Tertiärsprachen). Осим теоријског оквира дидактике терцијарних језика, сврха рада је да најпре сагледамо карактеристике наставе немачког као другог страног језика после енглеског (концепт Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). Затим се приказују резултати емпиријског истраживања у коме смо анализирали ставове ученика у погледу утицаја српског као Л1 и енглеског као Л2 на учење немачког као Л3 језика и самог процеса учења Л3, испитивали утицај претходних знања уч...еника из Л2 на учење Л3 приликом решавања лексичко-граматичког задатка и на крају анализирали рефлексију ученика о језичким структурама у Л2 и Л3 и о процесу учења Л3 након израде конкретног задатка. Испитаници су хомогена група ученика којима је српски Л1, енглески Л2, а немачки Л3...

This paper aims to examine the influence of prior knowledge and experience from learning English as the first foreign language (L2) and Serbian as a mother tongue (L1) on learning German as an additional foreign language (L3) with students of the sixth grade of elementary school, thus focusing on two aspects: language awareness and language learning awareness. In this paper, the sociolinguistic aspects of multilingualism are analysed first, as a broader context of observing multilingualism in the classroom and tertiary language teaching (in German: Tertiärsprachen). In addition to the theoretical framework of tertiary language didactics, the purpose of the paper is to consider the characteristics of teaching German as an additional foreign language after English (the concept Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). The results of empirical research are presented, in which we analysed students’ attitudes regarding the influence of Serbian as L1 and English as L2 on learning Germa...n as L3 and the L3 learning process, and which examined the influence of students' prior knowledge of L2 on learning L3 when solving the lexical and grammatical task, and finally, we analysed the students’ reflection on language structures in L2 and L3 and on the learning process of L3 after solving a specific task. Respondents represent a homogeneous group of students whose L1 is Serbian, L2 English and L3 German...

Faculty:
University of Belgrade, Faculty of Philology
Date:
02-07-2018
Keywords:
вишејезичност / Multilingualism / терцијарни језици / енглески као први страни језик / немачки као други страни језик / DaFnE („Немачки као други страни језик после енглеског“) / језичка свесност / свесност о учењу језика / Tertiary languages / English as а first foreign language / German as an additional foreign language / GaF („German after English”) / Language awareness / Language learning awareness
[ Google Scholar ]
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10306
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6254
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18880/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50753551

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • О мањинским словенским језицима из перспективе екологије језика на примеру лужичких Срба и војвођанских Словака 

    Sokolović, Dalibor A. (University of Belgrade, Faculty of Philology, 12-02-2015)
  • Методолошки основи савременог уџбеника руског језика струке : (високошколског туризмолошко-економског профила) / Methodological foundations of a modern textbook of the Russian lannguage for professionals ( in higher education for turismology and economics) 

    Mihajlović, Jelena J. (University of Belgrade, Faculty of Philology, 15-01-2014)
  • Efekti promena kurikuluma i njihov uticaj na razvoj receptivnih jezičkih veština u nastavi nemačkog jezika u osnovnim školama Republike Srbije / Effects of changes in curriculum and their impact on the development of receptive language skills in the teaching of the German language in the primary schools of the Republic of Serbia ; Эффекты изменений в учебном плане и их влияние на развитие рецептивных языковых компетенций при обучении немецкому языку в начальных школах Республики Сербии 

    Žerajić, Andrea (University of Belgrade, Faculty of Philology, 02-07-2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS