National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Планирање маркетинг комуникационих стратегија у културно-образовним институцијама за децу

Planning of communication strategy marketing in cultural-educational institutions for children

Thumbnail
2017
Disertacija.pdf (4.767Mb)
IzvestajKomisije17860.pdf (224.3Kb)
Author
Teodorović Stojanović, Ivana M.
Mentor
Janičić, Radmila
Committee members
Filipović, Vinka
Gligorijević, Mirjana
Metadata
Show full item record
Abstract
Докторска дисертација „Планирање маркетинг комуникационих стратегија у културно-образовним институцијама за децу'' садржи систематизацију теоријских сазнања, насталих на основу резултата досадашњих истраживања маркетинг комуникационих стратегија у култури и културно-образовним институцијама за децу и сазнања из праксе, стечена приликом вишегодишњег рада у институцији културе за децу Градске управе - Града Београда, као и многобројним пројектима за децу и младе. С обзиром да не постоји литература која целовито третира овај проблем, циљ овог истраживања је равномерно третирање културно-образовних институција за децу са другим институцијама културе које су намењене старијој популацији. Проблем који се у дисертацији третира је непостојање свести о тржишном размишљању у институцијама културе за децу, чиме се директно угрожава опстанак институције и њен будући развој. За потребе истраживања, користећи интервјуе, фокус групе, упитнике и студије случаја, анализиране су државне и приватне инсти...туције и организације за децу и младе у Србији и региону, са освртом на друге сличне институције и ван региона. Анализирајући проблем примене маркетинг комуникационих стратегија и односа с јавношћу, показало се колико институције за децу планирају и спроводе маркетинг комуникационе стратегије. У раду су приказани и позитивни примери из праксе, ради свеобухватног поређења. У оквиру рада анализиране су и специфичности маркетинг комуникације у области културе и образовања, као и корелација непрофитног маркетинга и односа с јавношћу, која мора да постоји у непрофитној културно-образовној делатности. Да би институција културе за децу стекла конкурентну позицију, мора да задржи постојеће кориснике, да придобије оне који су део потенцијалне публике, али и да пробуди потребу за истим и код такозване непостојеће публике. Препреку у развоју пословања културно-образовних институција представља непостојање довољног броја публике.

Doctoral dissertation "Planning of marketing communication strategy in cultural-educational institutions for children'' contains a systematization of theoretical knowledge, created on the basis of previous studies of marketing communication strategies in culture and cultural and educational institutions for children, practical knowledge acquired during many years of work in the cultural institution for children founded by City of Belgrade, as well as numerous cultural projects for children and youth. The goal of this research is equality in treating of cultural-educational institutions for children with other cultural institutions which are intended for older population, given that there is no literature that comprehensively treats this problem. The problem that this dissertation treats is the lack of awareness of the market thinking in cultural institutions for children, which directly threatens the survival of the institution and its future development. For this study, interviews, fo...cus groups, surveys and case studies were used; also, public and private institutions and organizations for children were analyzed, from Serbia and the region, with regard to other similar institutions outside the region. Paper analyzes the problem of implementation of marketing communication strategies and public relations, and shows how institutions for children plan and implement marketing communication strategies. The paper presents positive examples from practice for a comprehensive comparison. The paper analyzes the specificity of marketing communication in the field of culture and education, as well as the correlation between the non-profit marketing and public relations, which must exist in non-profit cultural and educational activities. Cultural institutions for children must gain a competitive position, must retain existing customers and must win potential audience, but also need to awake the cultural need with the so-called non-existent audience. The obstacle to development of cultural-educational institutions is the lack of a sufficient number of audiences. Using integrated marketing communications and public relations, cultural and educational institutions for children can, in cooperation with schools, create children cultural needs, create cultural habits and the form healthier adulthood.

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наука
Date:
22-06-2017
Keywords:
маркетинг комуникациона стратегија / marketing communication strategy / културно-образовна делатност / деца и млади / институција културе за децу / непрофитни сектор / интегрисана маркетинг комуникација / маркетинг микс у култури / дигитални маркетинг у култури / односи с јавношћу / cultural and educational activities / children and youth / cultural institutions for children / the non-profit sector / integrated marketing communication / marketing mix in the culture / digital marketing in the field of culture / public relations in the field of culture
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10095
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10095
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6084
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18486/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515613338

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Културолошке разлике у мотивима коришћења друштвених мрежа / Kulturološke razlike u motivima korišćenja društvenih mreža 

    Гардашевић, Јована (Универзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за економију и инжењерски менаџмент, 06-06-2019)
  • Улога и значај феномена Big Data са аспекта маркетиншких истраживања / Uloga i značaj fenomena Big Data sa aspekta marketinških istraživanja 

    Зекавица, Ана (Универзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за економију и инжењерски менаџмент, 28-09-2018)
  • Примена концепта маркетинга тоталног односа у пословању малих и средњих туристичких предузећа у Војводини / Primena koncepta marketinga totalnog odnosa u poslovanju malih i srednjih turističkih preduzeća u Vojvodini 

    Pavlović, Nataša (Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет, 02-10-2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS