Приказ основних података о дисертацији

Model for capacity calculation of left turn manoeuvre from priority approach at unsignalized intersections

dc.contributor.advisorBogdanović, Vuk
dc.contributor.otherTanackov, Ilija
dc.contributor.otherGlavić, Draženko
dc.contributor.otherRuškić, Nenad
dc.contributor.otherBasarić, Valentina
dc.contributor.otherBogdanović, Vuk
dc.creatorDeretić, Nemanja
dc.date.accessioned2018-10-09T12:27:06Z
dc.date.available2018-10-09T12:27:06Z
dc.date.available2020-07-03T14:17:30Z
dc.date.issued2018-09-26
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10018
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija153139251504061.pdf?controlNumber=(BISIS)107590&fileName=153139251504061.pdf&id=11694&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=107590&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije153139252380521.pdf?controlNumber=(BISIS)107590&fileName=153139252380521.pdf&id=11695&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractPre obavljanja levog manevra, sa prioritetnog prilaza TWSC nesignalisane raskrsnice, vozač procenjuje interval koji se javlja u konfliktnom toku i bira onaj interval koji mu je najviše prihvatljiv. Vreme koje je potrebno za procenu prihvatljivog intervala je predstavljeno u vidu vremena čekanja u opsluzi vozila na raskrsnici. Sa pojavom prihvatljivog intervala, vreme čekanja u opsluzi vozila se završava, i tada počinje vreme za izvođenje manevra levog skretanja. Odluka o momentu početka izvođenja manevra levog skretanja je subjektivna i zasniva se na proceni vozača. Ispravna subjektivna procena uvek rezerviše bezbednosno vreme. U ovoj disertaciji je predstavljen razvoj detaljnog matematičkog postupka za proračun bezbednosnog vremena. Merenja na nesignalisanim raskrsnicama su dokazala primenjivost predloženog modela, mogućnost proračuna subjektivnog bezbednosnog vremena i visoko učešće bezbednosnog vremena u kritičnom intervalu (oko jedne trećine). Dobijeni rezultati su visoko saglasni sa HCM.sr
dc.description.abstractBefore the left turn manoeuvre, from priority approach at TWSC unsignalized intersection, the driver estimates the interval occurring in the conflict flow and chooses the one which is most acceptable for him. The time required for evaluation of acceptable interval is presented by the service waiting time of vehicles at an intersection. With the appearance of an acceptable interval, service waiting time for vehicle ends, and then starts a time for performance of left turn manoeuvre. A decision about the moment of starting left turn manoeuvre is subjective and based on a driver’s estimate. Correct subjective evaluation always reserves the safety time. This dissertation presents development of a detailed mathematical procedure for calculation form of safety time. Measurements at unsignalized intersections are proven applicability of the proposed model, possibility of calculation subjective safety time and high participation of safety time in critical gap (about one-third). The obtained results are highly consistent with HCM.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectKapacitet drumskih saobraćajnicasr
dc.subjectCapacity of road trafficen
dc.subjectprioritetsr
dc.subjectstandardna nesignalisana raskrsnicasr
dc.subjectinterval sleđenjasr
dc.subjectkonfliktni toksr
dc.subjectnivo uslugesr
dc.subjectpriorityen
dc.subjectstandard unsignalized intersectionen
dc.subjectheadwayen
dc.subjectconflict flowen
dc.subjectlevel of serviceen
dc.subjectCapacityen
dc.subjectKapacitetsr
dc.titleModel proračuna kapaciteta manevra levog skretanja sa prioritetnog prilaza nesignalisane raskrsnicesr
dc.title.alternativeModel for capacity calculation of left turn manoeuvre from priority approach at unsignalized intersectionsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractБогдановић, Вук; Главић, Драженко; Басарић, Валентина; Рушкић, Ненад; Богдановић, Вук; Танацков, Илија; Деретић, Немања; Модел прорачуна капацитета маневра левог скретања са приоритетног прилаза несигналисане раскрснице; Модел прорачуна капацитета маневра левог скретања са приоритетног прилаза несигналисане раскрснице;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44610/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44611/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44610/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44611/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10018


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији