Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Fonetska i morfološka analiza grešaka u učenju rumunskog jezika kao stranog jezika
dc.creator | Janjić, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-22T11:59:54Z | |
dc.date.available | 2017-05-22T11:59:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:19:08Z | |
dc.date.issued | 2016-12-21 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8078 | |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija148230548854979.pdf?controlNumber=(BISIS)103988&fileName=148230548854979.pdf&id=7119&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=103988&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148230549476738.pdf?controlNumber=(BISIS)103988&fileName=148230549476738.pdf&id=7120&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | Predmet doktorske disertacije je analiza fonetskih i morfoloških grešaka načinjenih prilikom učenja rumunskog jezika kao stranog jezika na Univerzitetu u Novom Sadu od školske 2010/11. do školske 2015/16. godine na nivoima A1 i A2. Korpus čine testovi završnih ispita, kolokvijuma i usmenih delova ispita 159 studenata sa različitih studijskih grupa. Cilj rada je sistematizovanje grešaka prema fonetskim i morfološkim nivoima i tipovima i opisivanje grešaka prema uzrocima njihovog nastajanja. Rad je podeljen na tri glavne celine. Prva celina sadrži predmet, cilj i zadatke istraživanja, zatim metode i tehnike istraživanja, kao i izvore za korpus. Druga celina započinje teorijskim okvirom, a nastavlja se pregledom postojeće relevantne literature o učenju stranog jezika, razmatranjem razloga za učenje stranog jezika, kao i uloge profesora u procesu učenja. Posebno su predstavljene greške u učenju stranih jezika. Treća celina odnosi se na samu analizu dobijene građe, grešaka i interpretaciju dobijenih rezultata. Ova celina podeljena je na dva veća poglavlja koja se bave fonetskom i morfološkom analizom grešaka. U okviru poglavlja koje se bavi fonetskim greškama obrađene su sledeće oblasti: samoglasnici, diftonzi, triftonzi, alternacija samoglasnika, suglasnici, glasovne grupe ge, gi, ghe, ghi, ci, ce, chi, che, kao i alternacija suglasnika. U okviru drugog poglavlja, koje se bavi morfološkim greškama, obrađene su sledeće oblasti: pogrešna upotreba imenica, pogrešna upotreba određenog i neodređenog člana, greške u upotrebi zamenica (lične zamenice u nominativu i akuzativu, povratno-refleksivne zamenice, pokazne zamenice), greške u upotrebi prideva i greške u upotrebi brojeva. U pomenutom poglavlju obrađena su i glagolska vremena (prezent, perfekat, futur I i kolokvijalni futur), kao i lični (konjunktiv i imperativ) i nelični glagolski načini (infinitiv i particip sa aktivnim značenjem). Na kraju poglavlja obrađeni su i predlozi (la i în). Budući da su nastavni proces pratile promene koje se odnose na primenu modernih tehnologija u učenju stranog jezika i otklanjanju grešaka, deo našeg istraživanja je posvećen i tome. Rezultati analize pokazali su da je najveći broj identifikovanih grešaka zapravo na morfološkom nivou, ali da fonetske greške predstavljaju prepreku u učenju rumunskog jezika. U najvećem broju primera ustanovili smo da su greške unutarjezičkog karaktera, ali i da su studenti primenjivali strategije transfera iz maternjeg ili nekog drugog stranog jezika koji znaju. Namera nam je bila da ukažemo na koje gramatičke kategorije profesori, ali i studenti, moraju da obrate pažnju prilikom učenja rumunskog kao stranog jezika i koji su nedostaci nastavnog procesa. Rezultati istraživanja će se koristiti u nastavi rumunskog jezika kao stranog i Fonetska i morfološka analiza grešaka u učenju rumunskog jezika kao stranog jezika mogu pomoći u kreiranju posebnog kurikuluma. Greške se u dobroj meri mogu eliminisati korišćenjem posebnih metoda i vežbi, kao i inovacija u procesu nastave, jer je motivacija za učenje jezika mnogo veća. | sr |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | fonetika | sr |
dc.subject | morfologija | sr |
dc.subject | rumunski jezik kao strani jezik | sr |
dc.subject | nivoi A1 i A2 | sr |
dc.subject | analiza grešaka | sr |
dc.title | Fonetska i morfološka analiza grešaka u učenju rumunskog jezika kao stranog jezika | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Јањић, Ивана; Фонетска и морфолошка анализа грешака у учењу румунског језика као страног језика; Фонетска и морфолошка анализа грешака у учењу румунског језика као страног језика; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44806/IzvestajKomisije9293.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44807/Disertacija9293.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44807/Disertacija9293.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44806/IzvestajKomisije9293.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8078 |