Ikonopis kao očigledna ontologija – stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja u okvirima klasičnog slikarstva
Icon painting as obvious ontology - the creation of a visual identity of the new saint in the framework of classical painting
Докторанд
Davidović, MarijaМентор
Martinović, DraganЧланови комисије
Dolovački, VasilijeFurunović, Zoran
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Umetnički projekat IKONOPIS KAO OČIGLEDNA
ONTOLOGIJA –STVARANJE LIKOVNOG IDENTITETA
NOVOG SVETITELJA U OKVIRIMA KLASIČNOG
SLIKARSTVA je pokušaj da se pojasni smisao i suština
ikonopisa kroz više aspekata ( teološki, ontološki, estetički ).
Na temelju ovih razmatranja stvara se ikonografski obrazac
novog svetitelja, prepodobnog mučenika Haritona
Crnorečkog, našeg savremenika, koji je postradao za
Hrista, kao mučenici prvih vekova Hrišćanstva. Likovni
identitet novog svetitelja ( nova ikona ), biće predstavljen uz
poštovanje kanona pravoslavnog ikonopisa i njegovog
mučeničkog stradanja u tehnici jajčane tempere na dasci,
freske – seko i mozaika, prevođenjem istog ikonografskog
obrasca u razlićite slikarske tehnike. Kroz stvaranje
likovnog identiteta novog svetitelja, autor želi da ukaže na
ikonu kao smisaoni svet simbola u kome sve ima jasno i
večno značenje. Lik izobražen na ikoni nosi u sebi energiju
prvolika, a ikona tu energiju prenosi na posmatrača. Zato je
ikona o...čigledna ontologija bića, čulno projavljivanje
metafizičke suštine naslikanog. Kao takva, ikona je večna i
uvek savremena i ostaje nam kao nada na konstituisanje
novog, boljeg čovečanstva na Evharistijskim principima.