Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorRistić, Lela
dc.contributor.otherVlahović, Branislav
dc.contributor.otherSalai, Suzana
dc.creatorTomić, Gordana
dc.date.accessioned2016-06-25T19:21:21Z
dc.date.available2016-06-25T19:21:21Z
dc.date.available2020-07-03T15:03:00Z
dc.date.issued2016-05-28
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5604
dc.identifier.urihttp://eteze.kg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2987
dc.identifier.urihttps://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:669/bdef:Content/download
dc.description.abstractTržište organskih proizvoda u svetu se iz godine u godinu povećava, jer su mnoge države podržale razvoj organske poljoprivrede u okviru koncepta održivog razvoja poljoprivrede, naročito usled sve većeg zagađenja životne sredine. U tom smeru, promovisanje organskog sektora je izuzetno značajno. Razvoj organskog sektora doprinosi očuvanju resursa i zdravlju potrošača, kroz zdravstveno-bezbedne proizvode, a omogućava i ekonomski opravdano poslovanje. Temelji razvoja politike organske poljoprivrede u Evropskoj uniji predstavljeni su od strane Evropske komisije, u Akcionom planu, a podrazumevaju četiri ključna područja: informisanost potrošača i promotivne kampanje; unapređenje istraživanja, transparentnost tržišta i statističkih podataka; korišćenje programa za ruralni razvoj i ostalih aktivnosti za podršku organskoj poljoprivredi; poboljšanje transparentnosti, obima i primene regulative o organskoj poljoprivredi. Organski sektor se ne promoviše dovoljno u Srbiji, a i nije dovoljno razvijen, pa bi zbog toga trebalo posvetiti veću pažnju marketingu organskih poljoprivrednih proizvoda, jer je upravo to jedna od oblasti gde Srbija može biti konkurentna na svetskom tržištu. Dakle, treba intezivno raditi na kreiranju brendova organskih proizvoda, koji bi bili prepoznatljivi na svetskom tržištu. U tom kontekstu, značajno je uvođenje adekvatnog marketing pristupa za organsku proizvodnju, sprovođenje mera i mehanizama za jačanje preduzetničke inicijative u oblasti organske proizvodnje, kao i kreiranje povoljnih institucionalnih preduslova za proizvođače i potrošače organskih proizvoda. Da bi se organski sektor brže razvijao u Srbiji, neophodno je podizanje svesti stanovništva o zdravstveno-ekološkim pitanjima, pre svega, putem marketinških aktivnosti na svim nivoima i od strane svih ključnih aktera razvoja agrobiznisa. Pritom, potreban je razvoj novih proizvoda, osavremenjivanje postojećih proizvoda i inoviranje pakovanja organskih proizvoda, uz podsticajnu politiku države i aktivnosti ekonomskih i ostalih važnih subjekata razvoja organske poljoprivredne proizvodnje. Cilj istraživanja u doktorskoj disertaciji je usmeren na kreiranje adekvatne marketing strategije u organskoj proizvodnji, kako bi se što brže razvijao organski sektor i stvorio ambijent koji može doprineti ostvarivanju održivog razvoja organske poljoprivrede u Srbiji. Predmet istraživanja se odnosi na marketing pristup organskoj poljoprivrednoj prizvodnji i njegov značaj za razvoj ovog vida poljoprivrede. Da bi organska poljoprivreda zaista bila razvojna šansa Srbije, njome se mora upravljati na održiv način, što pretpostavlja, između ostalog, i primenu adekvatnog marketing pristupa. Empirijskim istraživanjem je utvrđeno ponašanje potrošača organskih proizvoda u Srbiji i preciznije su definisane njihove potrebe i motivi, u cilju sagledavanja veličine i prirode tržišta organskih proizvoda, odnosno, njegovog budućeg razvoja.sr
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Крагујевцу, Економски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Крагујевцуsr
dc.subjectOrganski proizvodsr
dc.subjectOrganic producten
dc.subjectrazvoj organske poljoprivredesr
dc.subjectmarketingsr
dc.subjecttržištesr
dc.subjectRepublika Srbijasr
dc.subjectdevelopment of organic agricultureen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectmarketen
dc.subjectRepublic of Serbiaen
dc.titleMarketing organskih poljoprivrednih proizvodasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractРистић, Лела; Салаи, Сузана; Влаховић, Бранислав; Томић, Гордана; Маркетинг органских пољопривредних производа; Маркетинг органских пољопривредних производа;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46572/Disertacija3228.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46573/Izvestaj_Gordana_Tomic_Ekonomski.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46573/Izvestaj_Gordana_Tomic_Ekonomski.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46572/Disertacija3228.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5604


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији