Obrazovanje kao činilac kvaliteta slobodnog vremena odraslih
Education as a factor in the quality of leisure of adults
dc.contributor.advisor | Kačavenda-Radić, Nada | |
dc.contributor.other | Mitić, Dušan | |
dc.contributor.other | Pejatović, Aleksandra | |
dc.creator | Nikolić Maksić, Tamara | |
dc.date.accessioned | 2016-03-20T16:59:00Z | |
dc.date.available | 2016-03-20T16:59:00Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T10:01:57Z | |
dc.date.issued | 2015-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4950 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2582 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:10656/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=514694828 | |
dc.description.abstract | Cilj istraživanja je ispitivanje povezanosti dva kompleksna fenomena: obrzovanja odraslih, s jedne strane, i kvaliteta njihovog slobodnog vremena, sa druge. Zanimalo nas je da li ta povezanost postoji, u kom stepenu, kao i kakva je ta povezanost. Pritom smo obrazovanje kao činilac posmatrali dvodimenzionalno: kao determinantu i kao konstitutivni element kvaliteta slobodnog vremena. Obrazovanje smatramo značajnom determinantom kvaliteta slobodnog vremena, s obzirom na činjenicu da mnoge obrazovne karakteristike i obeležja odraslog čoveka određuju njegovo slobodno vreme. U tom smislu, u okviru ovog istraživanja, tragali smo za onim elementima obrazovanja koji se mogu javiti i delovati kao činilac kvaliteta slobodnog vremena. Istovremeno, obrazovanje posmatramo i kao sastavni deo kvaliteta slobodnog vremena. K ao n jegov s astavni e lement, o brazovanje č ini d eo sadržaja slobodnog vremena, pa je ujedno i aktivnost slobodnog vremena po sebi, ali i sastavni deo drugih aktivnosti u slobodnom vremenu. S obzirom na to da čini deo slobodnog vremena, opravdano je pretpostaviti da čini i sastavni deo doživljaja njegovog kvaliteta. Zbog toga smo istraživanjem obuhvatili 520 odraslih ispitanika koji su upisani i participiraju u organizovanim oblicima dokoličarskog obrazovanja, do kojih smo došli preko institucija i organizacija koje realizuju takve programe. U istraživanju, koje je teorijsko-empirijskog karaktera, koristili smo neeksperimentalnu deskriptivnu metodu i podatke prikupili putem tehnika anketiranja i skaliranja, te na taj način došli do podataka o statusu i strukturi fenomena obuhvaćenih istraživanjem i zaključivali o njihovoj povezanosti. Opšti zaključak istraživanja je da su veze između obrazovanja i slobodnog vremena odraslih kompleksne, međuzavisne i interferirajuće. Istraživanje je potvrdilo ranije nalaze andragoških istraživanja obrazovanja i slobodnog vremena, naročito one koji govore o visokom stepenu samopotvrđivanja odraslih u slobodnom vremenu i pridavanju značaja slobodnom vremenu, kao i postojanja potrebe kod odraslih da se obrazuju za slobodno vreme, p a i o nih koji se tiču povezanosti postojanja pozitivne veze upravo između obrazovne pripremljenosti za korišćenje slobodnog vremena i samopotvrđivanja u njemu. Takođe, u istraživanju se ističu rezultati koji govore o postojanju pozitivne povezanosti između konzistentnosti željenog i aktuelnog ponašanja u pogledu sadržaja obrazovanja i opšte procene kvaliteta slobodnog vremena, zatim između intenziteta obrazovne pripremljenosti i procene doprinosa obrazovanja samopotvrđivanju u slobodnom vremenu, kao i između nivoa formalnog obrazovanja i procene doprinosa obrazovanja kvalitetu slobodnog vremena. Mogli smo konstatovati da takvi nalazi otvaraju nova pitanja i teme za dalja istraživanja, kako u pogledu drugih relevantnih veza i odnosa, tako i u pogledu produbljivanja dobijenih rezultata i nalaza, dok ujedno predstavljaju solidnu osnovu za unapređivanje andragoške prakse u slobodnom vremenu odraslih. | sr |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Филозофски факултет | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS// | |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | obrazovanje odraslih | sr |
dc.subject | adult education | en |
dc.subject | slobodno vreme | sr |
dc.subject | kvalitet slobodnog vremena | sr |
dc.subject | dokoličarsko obrazovanje odraslih | sr |
dc.subject | leisure | en |
dc.subject | leisure quality | en |
dc.subject | leisure education of adults | en |
dc.title | Obrazovanje kao činilac kvaliteta slobodnog vremena odraslih | sr |
dc.title | Education as a factor in the quality of leisure of adults | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC | |
dcterms.abstract | Качавенда-Радић, Нада; Митић, Душан; Пејатовић, Aлександра; Николић Максић, Тамара; Образовање као чинилац квалитета слободног времена одраслих; Образовање као чинилац квалитета слободног времена одраслих; | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27112/Disertacija561.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27113/Nikolic-Maksic_Tamara_V.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27113/Nikolic-Maksic_Tamara_V.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27112/Disertacija561.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4950 |