Приказ основних података о дисертацији

Numeričko modeliranje uticaja vegetacije i atmosfere na ponašanje nasipa građevinske infrastrukture

dc.contributor.advisorVukićević, Mirjana
dc.contributor.otherZdravković, Lidija
dc.contributor.otherJocković, Sanja
dc.creatorPujević, Veljko
dc.date.accessioned2023-12-20T22:44:45Z
dc.date.available2023-12-20T22:44:45Z
dc.date.issued2021-09-30
dc.identifier.urihttps://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=9445
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:32087/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://plus.cobiss.net/cobiss/sr/sr/bib/48306953
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22015
dc.description.abstractThe soil-vegetation-atmosphere interaction is a dynamic process, which governs the continuous change of soil hydrological conditions. These changes directly affect the seasonal and long-term performance of infrastructure cut and embankment slopes. It has been established that the combined effect of vegetation and precipitation induces seasonal cycles of shrinkage and swelling, which give rise to serviceability issues and consequential high maintenance costs. Numerous researchers attempted to incorporate the effect of the soil-vegetation-atmosphere system interaction in the analysis of boundary value problems. The goal was to improve the understanding of the effects of this complex interaction on the hydro-mechanical response of infrastructure embankments. However, the proposed approaches were unable to quantitatively reproduce the observed hydraulic behaviour. Within the framework of the present thesis, a different approach is proposed. It is based on the fully coupled flow-deformation analysis, combined with unsaturated soil mechanics theory and sophisticated climatic boundary conditions, implemented within the ICFEP numerical code. Two types of unsaturated constitutive models were applied, elasto-plastic unsaturated Mohr-Coulomb type model and advanced BBM model. The instrumented railway embankment located in the UK, suffering from poor track ride quality related to the presence of vegetation on the slopes, is used for validation purposes. The comparative analysis suggests that proposed models are plausible representative of reality. Subsequently, a comprehensive parametric analysis is conducted. The results indicate that unsaturated hydraulic properties of clay fill represent the key factors governing the embankment response to seasonal wetting-drying patterns.sr
dc.description.abstractInterakcija između atmosfere, vegetacije i tla je dinamičan proces koji je direktno odgovoran za kontinuiranu promenu stanja vode u tlu. Ove promene imaju značajan, često nepovoljan uticaj kako na sezonsko, tako i na dugoročno ponašanje brojnih geotehničkih zemljanih konstrukcija, kao što su nasipi i useci. Praksa je utvrdila da je delovanjem vegetacije i atmosfere posebno ugrožena upotrebljivost infrastrukturnih nasipa izgrađenih od glinovitih materijala, što se ogleda u značajnom porastu nepredviđenih troškova održavanja. Brojni su pokušaji da se efekat predmetne interakcije implementira u analizi graničnih problema kako bi se unapredilo razumevanja njenog uticaja na hidro-mehaničko ponašanje infrastrukturnih nasipa. Medjutim, numeričke prognoze dosadašnjih proračunskih pristupa nisu bile konzistentne sa in-situ merenjima. U okviru ove disertacije predložen je drugačiji pristup koji se zasniva na spregnutoj filtraciono- defromacionoj analizi uz primenu hidrauličkih i mehaničkih konstitutivnih modela za nezasićene geomaterijale u kombinaciji sa sofisticiranim klimatskim graničnim uslovima. Razmatrana su dva nezasićena konstitutivna modela (BBM i nezasićeni Mohr-Coulom) različitog stepena složenosti. Numeričke analize sprovedene su u programu ICFEP. Visoka pozdanost predloženog pristupa verifikovana je uporednom analizom sa rezultatima terenskog osmatranja eksperimentalne deonice železničkog nasipa na jugu Engleske koji je podložan prekomernim cikličnim deformacijama bubrenja i skupljanja prouzrokovanih delovanjem vegetacije. U nastavku, sprovedena je detaljna parametarska analiza koja je kao ključne faktore koji kontrolišu sezonske-ciklične varijacije pornih pritisaka i deformacija identifikovala nezasićene hidrauličke karakteristike glinovite ispune.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Грађевински факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectembankment, clay fill, ash, unsaturated soils, vegetation, precipitation, soil- atmosphere interaction, serviceability, slope stabilitysr
dc.subjectnasip, glinovita ispuna, pepeo, nezasićeni geomaterijali, vegetacija, presipitacija, interakcija sistema tlo-atmosferaen
dc.titleNumerical modeling of the vegetation and atmosphere effect on the behaviour of civil infrastructure embankments: doctoral dissertationsr
dc.title.alternativeNumeričko modeliranje uticaja vegetacije i atmosfere na ponašanje nasipa građevinske infrastruktureen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/158101/Disertacija_14583.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/158102/Izvestaj_Komisije_14583.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22015


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији