Приказ основних података о дисертацији
Одећа као средство повезивања и одвајања од спољног света: уметничко дело сценског дизајна
Odeća kao sredstvo povezivanja i odvajanja od spoljnog sveta: umetničko delo scenskog dizajna
dc.contributor.advisor | Dadić Dinulović, Tatjana | |
dc.contributor.other | David, Mia | |
dc.contributor.other | Dinulović, Radivoje | |
dc.contributor.other | Popović, Zora | |
dc.contributor.other | Milivojević Mađarev, Marina | |
dc.contributor.other | Dadić Dinulović, Tatjana | |
dc.creator | Mihajlović, Darinka | |
dc.date.accessioned | 2023-10-04T13:58:17Z | |
dc.date.available | 2023-10-04T13:58:17Z | |
dc.date.issued | 2023-05-30 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija167751782851428.pdf?controlNumber=(BISIS)128270&fileName=167751782851428.pdf&id=21515&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=128270&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije167751785117792.pdf?controlNumber=(BISIS)128270&fileName=167751785117792.pdf&id=21516&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21732 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички пројекат Одећа као средство повезивања и одвајања од спољног света: уметничко дело сценског дизајна, на примеру дела Себе собом раздвајам од света, бави се истраживањем феномена одеће као средства креирања личне идентитетске слике, али и као средства повезивања и одвајања појединца од спољног света. Кожа представља заштитни омотач тела и прву линију заштите човека од света који га окружује. Кроз разна сензорна искуства, преко коже се остварује повезивање са спољашњим светом. Одећа као једна неорганска творевина представља другу врсту заштите, али и начин повезивања са околином. Рад је заснован на личном доживљају, тј. важности одевања у процесу остваривања свакодневне интеракције са спољним светом и уској повезаности са заштитом од директног додира. Анализа феномена одевања врши се кроз социолошке, психолошке,културолошке и естетске аспекте. Сва остварена истраживања воде ка уметничком раду из области сценског дизајна Себе собом раздвајам од света који отвара простор за анализу феномена на личном нивоу. | sr |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat Odeća kao sredstvo povezivanja i odvajanja od spoljnog sveta: umetničko delo scenskog dizajna, na primeru dela Sebe sobom razdvajam od sveta, bavi se istraživanjem fenomena odeće kao sredstva kreiranja lične identitetske slike, ali i kao sredstva povezivanja i odvajanja pojedinca od spoljnog sveta. Koža predstavlja zaštitni omotač tela i prvu liniju zaštite čoveka od sveta koji ga okružuje. Kroz razna senzorna iskustva, preko kože se ostvaruje povezivanje sa spoljašnjim svetom. Odeća kao jedna neorganska tvorevina predstavlja drugu vrstu zaštite, ali i način povezivanja sa okolinom. Rad je zasnovan na ličnom doživljaju, tj. važnosti odevanja u procesu ostvarivanja svakodnevne interakcije sa spoljnim svetom i uskoj povezanosti sa zaštitom od direktnog dodira. Analiza fenomena odevanja vrši se kroz sociološke, psihološke,kulturološke i estetske aspekte. Sva ostvarena istraživanja vode ka umetničkom radu iz oblasti scenskog dizajna Sebe sobom razdvajam od sveta koji otvara prostor za analizu fenomena na ličnom nivou. | sr |
dc.description.abstract | PhD art project Clothing as means of connecting and disconnecting with the autside world: scene design artwork, shown as an example of scene design artwork “Myself separates my self from the world” deals with the research of the phenomenon of clothing as means of creating a personal identity image, and as means of connecting and separating oneself from the exterior world. Skin represents body’s protective coat and the first protective boundary between a person and their surroundings. Through various sensory experiences, through skin, a connection with the outside is established. Clothing, as an inorganic creation represents the second layer of protection, as well as a means of connecting with the environment. The project is based on personal experience of the importance of clothing in the process of achieving everyday interaction with the exterior world, and narrowly related with protection from direct contact. Analysis of the clothing phenomenon is executed through sociological, psychological, cultural, and aesthetic aspects. All the utilised research leads towards an art project which opens up the space for an analysis of this phenomenon on a personal level. | en |
dc.language | sr (cyrillic script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | oдевање, идентитет, одећа, сценски дизајн | sr |
dc.subject | odevanje, identitet, odeća, scenski dizajn | sr |
dc.subject | clothing, identity, the cloths, scene design | en |
dc.title | Одећа као средство повезивања и одвајања од спољног света: уметничко дело сценског дизајна | sr |
dc.title.alternative | Odeća kao sredstvo povezivanja i odvajanja od spoljnog sveta: umetničko delo scenskog dizajna | sr |
dc.title.alternative | Clothing as means of connecting and disconnecting with the autside world: scene design artwork | en |
dc.type | doctoralThesis | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/153727/Izvestaj_komisije_14060.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/153726/Disertacija_14060.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21732 |