Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Integrisani kurikulum kao ishod savremenih metodičkih strategija učenja i poučavanja vaspitača I učitelja prvog razreda osnovne škole u procesu formiranja početnih matematičkih pojmova
Integradet curriculum as an outcome of modern methodological strategies of learning and teaching educators and teachers of the first grade of primary school in the process of forming initial mathematical concepts
dc.contributor.advisor | Srdić, Vesna | |
dc.contributor.other | Fetić, Mustafa | |
dc.contributor.other | Muratović, Amela | |
dc.creator | Mavrić, Mina | |
dc.date.accessioned | 2023-09-05T08:30:48Z | |
dc.date.available | 2023-09-05T08:30:48Z | |
dc.date.issued | 2023-08-28 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21513 | |
dc.description.abstract | Matematika za decu predškolskog uzrasta predstavlja snažno sredstvo saznajnog razvoja i drugih aspekata detetove ličnosti. Matematika je apstraktna nauka. Objekti, veličine i odnosi među njima uzeti su iz stvarnog sveta, iz okruženja. Razna obeležja u matematici su apstrahovana, stoga se može zaključiti da se smisao matematike ogleda i temelji na apstrakciji i konkretizaciji. Ove dve činjenice igraju važnu ulogu u matematičkim istraživanjima i u razvoju matematičkih pojmova. Razlog odabira navedene teme za istraživanje potekao je iz osnovnih ideja o detetu, o vaspitno-obrazovnom radu uopšte, o kognitivnom aspektu razvoja predškolskog i školskog deteta, razvoju matematičkih pojmova sa ciljem da se preispita praksa vaspitača i učitelja – Da li je strategija rada na razvijanju početnih matematičkih pojmova usmerena na učenje definicija, formula i mehaničkih postupaka ili na razvijanje unutrašnjih procesa? Iz postavljenog pitanja proistekao je i definisani problem istraživanja formulisan kao pitanje u kojoj meri i na koji način integrisani kurikulum omogućava vaspitačima i učiteljima da primenjuju inovativne modele rada i metodičke strategije koje podstiču psihološki proces učenja u radu na formiranju početnih matematičkih pojmova u pripremnoj grupi vrtića i u prvom razredu osnovne škole. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Универзитет у Новом Пазару, Департман за Педагошко-психолошке науке | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Пазару | en |
dc.subject | integrisani kurikulum | sr |
dc.subject | savremene metodičke strategije učenja i poučavanja | sr |
dc.subject | početni matematički pojmovi | sr |
dc.subject.classification | Pedagogija | sr |
dc.title | Integrisani kurikulum kao ishod savremenih metodičkih strategija učenja i poučavanja vaspitača I učitelja prvog razreda osnovne škole u procesu formiranja početnih matematičkih pojmova | sr |
dc.title.alternative | Integradet curriculum as an outcome of modern methodological strategies of learning and teaching educators and teachers of the first grade of primary school in the process of forming initial mathematical concepts | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151461/bitstream_151461.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151460/bitstream_151460.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21513 |